avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 981 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Listele de Întretinere neidentice incalca Legea ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Listele de Întretinere neidentice incalca Legea Contabilitatii - sursa de Delapidare

Avem o problemă pe care vrem s-o discutăm şi s-o clarificăm, poate are cineva habar de aceste abuzuri, cred eu, rar întâlnite, dar făcute fără ruşine şi fără frică de legi.
Se ştie că Listele de Întreţinere ale unei Asociaţii de Proprietari (de-acum voi prescurta A.P.), conform Legii Contabilităţii nr.82/1991, se întocmesc în maxim două exemplare: unul la Avizier, pentru informarea proprietarilor şi altul în documentele contabile ale Asociaţiei, cu menţiunea că listele afişate la Avizier ar trebui, logic, să fie identice (şi prin copii Xerox) cu cele aflate în Asociaţie, ca şi document contabil justificativ, conform Art.6 alin.(1) "Orice operaţiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ. (2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz."
Ce spune Ordinul nr.1969/2007 despre definiţia "LISTEI DE PLATĂ A COTELOR DE CONTRIBUŢIE LA CHELTUIELILE ASOCIAŢIEI DE PROPRIETARI (cod 14-6-28)"
1. Serveşte pentru determinarea cheltuielilor comune din fiecare lună şi repartizarea lor pe proprietarii din Asociaţie în vederea încasării şi re-întregirii fondurilor Asociaţiei de Proprietari.
2. Se întocmeşte în două exemplare de către Administratorul Asociaţiei de Proprietari.
3. Circulă:
- prin afişare la Avizier (exemplarul 1);
- la administraţia Asociaţiei de Proprietari (exemplarul 2).
4. Se arhivează la administraţia Asociaţiei de Proprietari (exemplarul 2).

Cele două exemplare ale listelor de Întreţinere făcute de fosta contabilă a Asociaţiei de care aparţin (una afişată la Avizier, alta, în Contabilitatea Asociaţiei) era OBLIGATORIU să fie identice, pentru că altfel nu pot fi recunoscute, astfel dovedindu-se că era un haos în Contabilitate, cu sume puse aiurea, după preferinţe şi simpatii, în timp ce alţii îşi plăteau "la sânge" sumele de Întreţinere. Menţionez că fosta contabilă, la o lună după schimbarea fostei conduceri a recunoscut că erau chiar 3 exemplare ale Listelor de Întreţinere, lista în plus fiind tot în original la Administrator, pentru că aşa îi ceruse el !!! Avem şi înregistrări cu această declaraţie senină a contabilei, care cred că nu ştia deloc Legea Contabilităţii, care spune clar că Listele de Întreţinere trebuie făcute în 2 exemplare. Incompetenţă crasă ...
Noi avem, spre ghinionul celor care conduceau Asociaţia până în 2013, şi listele afişate la Avizierul scărilor noastre (pozate sau chiar cele originale), şi cu care putem demonstra cum nu se calcula mai nimic conform legilor, mai ales ale contabilităţii. Dacă e nevoie, putem pune aici câteva dintre listele de Întreţinere să faceţi comparaţie între ele, observând cifre diferite între listele din aceeaşi lună, cu rubricile Restanţe şi Penalizări sau alte rubrici lipsă de pe Lista de Întreţinere ... originală !!!
Deci, pe lista de la Avizier erau trecute Restanţele şi Penalizările, dar pe Lista de Întreţinere aflată în contabilitate, nu !!!??? Măcar dacă era invers, dar se ştie că legal "nu se admit ştersături, modificări sau lăsarea de spaţii libere în documentele contabile sau în cele justificative", ceea ce denotă abuzuri grave în această Asociaţie. Şi sunt foarte multe astfel de liste total diferite, cu alte valori sau rubrici lipsă într-una dintre ele, iar în celaltă nu, etc. Legea spune: "Pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare ale persoanelor
juridice fără scop patrimonial trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite potrivit prevederilor legale." ... dar în cazul nostru se încalcă acest paragraf.
Cum să ni se ceară acele sume pentru Întreţinere dacă în Contabilitate era totul ilegal şi discriminatoriu ? Cum împărţeau, oare, sumele pe Cota Parte Indiviză, odată ce acestea nu se treceau corect, problemele fiind mai ales la Restanţe şi Penalizări, care se puneau în funcţie de prietenii şi favoritisme ? La fel, contabila nu trecea nici Ajutoarele de Încălzire pe niciuna din cele două liste, ceea ce e puţin cam ilegal.
Am descoperit minim două familii cărora nu le-au fost trecute vreodată restanţele şi Penalizările pe Listele de la Avizier ... dar din comparaţia cu cele originale, nici pe acelea nu erau trecute !!! Am aflat că acele familii erau prietene cu contabila ... deduceţi de-aici ce activitate s-a desfăşurat până-n 2013 ... şi sunt multe procese pentru restanţeri, unii care sunt săraci lipiţi, dar li se cer sume imense ca penalizări, în timp ce altora, prieteni cu angajaţii Asociaţiei, se pare că li s-au iertat unele sume restante !
Art. 10 al.(4): "Răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine persoanei împuternicite să îndeplinească această funcţie. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale C.E.C.C.A.R., răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora, potrivit legii şi prevederilor contractuale."
Art. 41: "CONSTITUIE CONTRAVENŢII URMĂTOARELE FAPTE: al.3) prezentarea de situaţii financiare care conţin date eronate sau necorelate..."
Aceste Liste de Întreţinere ce se pot încadra la Fals în Acte oficiale (Contabile în cazul nostru) încalcă Noul Cod Penal, CAP. III Falsuri în înscrisuri; ART. 320 - Falsul material în înscrisuri oficiale; ART. 321 - Falsul intelectual; ART. 322 - Falsul în înscrisuri sub semnătură privată şi ART. 323 - Uzul de fals ! Nu pot spune că le încalcă pe toate, dar aşa se deduce ...
Ce ziceţi, mai putem face ceva, acum, după 2 ani de la descoperirea acelor aberaţii contabile, mai ales că unor proprietari li se cereau sume imense, iar altora se pare că nu ? Poate o Plângere Penală
Avem ceva şanse să contestăm acele Liste de Întreţinere, mai ales că sunt multe procese pe rol cu restanţieri care sunt ameninţaţi cu Executarea Silită ?
Vrem să stopăm aceste abuzuri, dar cerem pe Forum un sfat direct, bazat numai pe legi. Ce paşi să urmăm în continuare, pentru a reuşi să terminăm cu astfel de mafioţi care-şi băteau joc de familii care n-aveau ce pune pe masă, însă ei le cereau penalizări imense ! Vă dau un exemplu cu datoriile "criminale" cerute de cei care conduceau Asociaţia în acea perioadă unei famili amărâte, care n-avea nici perdele la geamuri - la 5.000 lei restanţe, li s-au pus penalizări ... peste 4.000 lei, deci, în total, 9.000 lei ! Speriaţi de aceşti mafioţi că vor fi executaţi silit, nu ştiu de unde au făcut rost de bani, s-or fi împrumutat, şi au achitat tot, repet, speriaţi că vor fi daţi în judecată şi că li se va vinde apartamentul pe nimic.
Penalizările astea sunt prea aberante şi ar trebui ca Legea 230/2007 să fie modificată în Parlament pentru a pune un procent ca penalizări mai pentru vremurile pe care le trăim, sub 0,1%, mai ales că nu mai plătim decât apa rece şi energia electrică, la ultima nici nu ştiu dacă se cer penalizări de către RENEL.
Ăştia chiar vor să umilească sau să provoace infarct multor proprietari fără posibilităţi de subzistenţă, chiar dacă Legea 230 din 2007 permite ? Ei favorizează pe prieteni sau rude (cum am exemplificat mai sus), dar pe alţii îi "îngroapă" !
Mulţumim anticipat celor care ne vor sfătui ce acţiuni să întreprindem pentru a stopa aceste abuzuri împotriva unor cetăţeni sărăciţi de nişte incompetenţi din Asociaţii, care sunt plătiţi, culmea, tot de aceştia, cu un procent (Cotă-Parte Indiviză).
Ultima modificare: Sâmbătă, 4 Iulie 2015
asd1, utilizator
Cel mai recent răspuns: asd1 , utilizator 11:21, 13 Iulie 2015
asd1 a scris:


Nu avem baza legală să controlăm Asociaţiile de Proprietari, la fel, n-avem nici fonduri în Buget, şi nici personal suficient (!?)"

Ce pot să fac să obţin o copie a acestei Expertize Contabile, pentru că am nevoie pentru un dosar penal împotriva fostei conduceri ? Excludeţi Primăria, pentru că acolo nicio şansă să rezolvăm ceva !



Baza legala este art 55 din L nr 230/2007
Bugetul le permite ,nu de alta dar sunt bugetari,altfel ar fi plecat de mult din primarie...
Copie dupa raportul de expertiza financiar puteti obtine direct de la expertul contabil care a executat expertiza contabila
Daca la nivelul serviciului specializat din primarie v-ati confruntat cu raspunsurile mentionate,puteti solutiona prin sesizare oficiala la departamentul administratie publica locala din cadrul MAI
In postarea dvs faceti referire la multe nereguli si incalcarea dispozitiilor in vigoare
Restul proprietarilor nu observa aceste nereguli si abuzuri
Incercati sa convocati adunare generala pentru comunicarea problemelor,eventual inlocuirea presedintelui de asociatie
Succes !


Mulţumesc pentru implicare şi pentru explicaţii ... în sfârşit, există cineva care răspunde mai aplicat la întrebările noastre, un adevărat forumist (eu particip la Forumuri de Discuţii încă din 1998, de când eram pe conexiunea Dial-Up).
Da, aşa e cum spuneţi dvs., eu repet de vreo 3 ani că e obligaţia Primăriilor să rezolve orice problemă reclamată de cel puţin un proprietar, conform art.55 din Legea 230/2007.
Asta au făcut-o şi Consilieri Locali, şi preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din oraş, eu nu ştiu de câte ori, prin Audienţe, Petiţii, etc. ! Cel mai clar exemplu de sfidare a celor care au făcut petiţii către toate Instituţiile abilitate, îl găsiţi aici: [ link extern ]
Cum e posibil să sfidezi şi o Autoritate a Guvernului României (A.N.R.S.C., care e ca Protecţia Consumatorului pentru Căldura de la C.E.T.), nedând nici măcar un răspuns la acea Petiţie retrimisă Primăriei, încălcând şi Legea Petiţiilor ?
Cum putem acţiona şi contra celor din Primărie, care, datorită indolenţei lor, au fost trimişi în judecată proprietari de apartamente nevinovaţi, care deja au fost jecmăniţi de către cei din Asociaţie ? În Contencios Administrativ sau să-i chemăm ca martori în Procesul Civil deja pe rol ?
Spuneaţi dvs.
Baza legală este art.55 din Legea nr. 230/2007. Bugetul le permite, nu de alta, dar sunt bugetari, altfel ar fi plecat de mult din Primărie...
.
E ceva (tragi-)comic să spună cei din Primărie că acţiunea de control cerută de noi Primăriei la acea Asociaţie reclamată "implică efort financiar şi de personal ?!", ştiind că au fost făcute contestaţii de către cei 5 păgubiţi, pentru ... 2-3 luni din iarna 2012-2013 !
Cât să coste o Expertiză Contabilă, făcută conform art. 55 din Legea 230/2007, pentru 2-3 luni maxim ? Şi cât personal trebuie pentru asta, sau cât timp ia verificarea facturilor să se vadă dacă au fost calculate conform legii 325/2006 sau 230/2007 ?
Expertiza ar costa ... mai nimic, iar durata ei ar fi de maxim o oră, pentru că sunt facturi pe 2-3 luni de iarnă, ce e greu să le citeşti ? Ca personal, e nevoie de o singură contabilă, chiar şi fără studii universitare, mai ales că eu făcut calculul în maxim o oră, şi n-am studii în domeniu ... dar liceul l-am terminat şi eram bun la matematică ! :((
Aţi mai scris dvs.
Copie după raportul de expertiza financiar puteți obține direct de la expertul contabil care a executat expertiza contabilă
Am cerut de nenumărate ori o copie de pe acea Expertiză Contabilă, dar am fost refuzat de Preşedintă, cu toate că eram ... MEMBRU ÎN COMITETUL EXECUTIV ! Asta chiar că vă lasă mască.
Chiar aşa, putem obţine copia de la Expertul Contabil ? Dar cum s-o facem, cu o Cerere către acesta ? Alte căi nu sunt de a obţine acea copie, să zic, de la Poliţia Judiciară, care anchetează o plângere penală contra celor ce au condus A.P. între 2009 şi 2013, şi pe baza acelei Expertize Contabile ? Nu am avea dreptul, ca şi proprietari, să cerem o copie de la Parchet, dacă n-avem şanse cu Preşedinta, care refuză incredibil să ne dea orice document, conform art.10 din Legea 230/2007 ?
PÂNĂ LA URMĂ, AJUNGEM LA CONCLUZIA CĂ PRIMĂRIA ESTE DE DECOR, E BUNĂ DOAR SĂ NE IA TAXELE ŞI IMPOZITELE, DAR CÂND E SĂ APLICE LEGILE CONTRA CELOR DOVEDIŢI CĂ AU ÎNCĂLCAT LEGILE, SE ESCHIVEAZĂ ! Sau se face orice să umilească acei proprietari păgubiți, din interese ciudate, de neînțeles !
Mai scriați dvs.
În postarea dvs. faceți referire la multe nereguli și încălcarea dispozițiilor în vigoare. Restul proprietarilor nu observă aceste nereguli și abuzuri. Încercați să convocați Adunare Generală pentru comunicarea problemelor, eventual înlocuirea președintelui de asociație. Succes !

Am încercat să-i schimbăm, dar iar au încălcat legea 230/2007 la aşa-zisa Adunare Generală Reconvocată din 30.05.2015, nestatutară. Vedeţi detalii, aici: www.avocatnet.ro/content/for...
Alte detalii, aici: www.avocatnet.ro/content/for...
Vă rog, poate reuşeşte cineva să ne "lumineze", ce putem face pentru a acţiona în Justiţie anularea acelei pseudo - Adunări Generale care a încălcat câteva articole din Legea 230/2007 privitor la Adunările Generale ?
Mai bine zis, unde s-o facem, şi cum s-o numim, Cerere, Petiţie ? E bine în Civil, sau ca Plângere Penală, pentru că sunt mai multe de sesizat şi reclamat ?

Mulţumim anticipat !
Ultima modificare: Luni, 13 Iulie 2015
asd1, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata penalitatilor impuse de asociatia de locatari popem popem Buna ziua Asociatia de proprietate are dreptul sa inpuna penalitati proprii daca in hotararea ... (vezi toată discuția)
Dacă mi se refuză accesul la orice act al asociației, nu mi se încalcă dreptul constituțional la apărare și la informații ? flory_mr flory_mr Dacă mi s-a refuzat accesul (și foto-copierea) ORICĂRUI ACT al Asociației de care aparțin (încălcându-se grav Legea 230/2007, art. 10, dar și H.G. nr. ... (vezi toată discuția)
Intrebare nepusa courvoisier courvoisier La atata saracie, cum putem sa-i oprim pe unii presedinti, administratori de asociatii sa nu bage mana, uneori pana la cot, in banii asociatiei (buzunarul ... (vezi toată discuția)