avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 959 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Incetare contract individual de munca fara sa am vreo ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Incetare contract individual de munca fara sa am vreo vina

Buna seara !
Ma aflu intr-un situatie disperata!Lucrez intr-un magazin de incaltaminte si am fost anuntata din partea conducerii ca acestia doresc sa faca o schimbare totala de personal ( sa concedieze actuali angajati si sa angajeze persoane noi) fara nici un motiv anume , doar ca ei considera ca magazinul are nevoie de asa ceva! Mi-sa spus ca vor sa desfacem contractul de munca pe cale amiabila ( cu acordul ambelor parti) iar eu am refuzat pentru ca nu am gresit cu nimic , nu am nici un referat/advertisment si le-am comunicat ca vreau 3 salarii compensatorii pentru a ma putea descurca pana imi voi gasi de munca!
Domni sefi au refuzat si au spus ca daca nu rezolvam cum doresc dansii ne vor da anumite task-uri pe care nu le vom putea indeplini si ne vor face referate pentru a ne putea concedia pe motive disciplinare!!!
ce pot face in acest caz pentru a evita aceasta situatie?pentru ca ei doresc pur si simplu ca toata aceasta concediere sa fie ceva de genu "azi te concediem , iti multumim pentru munca depusa , esti liber sa pleci acasa"
Pot lua salarii compensatorii? Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 09:15, 13 Februarie 2016
Nimic nu va impiedica sa negociati cu angajatorul dvs acordarea unor salarii compensatorii .

Daca acceptati incetarea c.i.m. cu acordul partilor nu veti putea beneficia de somaj.
As dori sa facem niste completari. Pe perioada preavizului salariatul are toate drepturile si obligatiile prevazute in CIM, deci si dreptul de a fi platit in perioada de preaviz, dar si obligatia de a respecta programul de lucru prevazut in CIM. Prevederea cu 4 ore libere, platite, pentru cautarea unui nou loc de munca nu mai este valabila de mai multi ani. Ca sa beneficiati de somaj trebuie ca incetarea activitatii sa intervina pentru motive neimputabile salariatului si in nici-un caz din initiative salariatului (demisie sau acordul partilor ).
rudolfton a scris:

... intradevar de c.c.m. nu ni-sa spus ca ar exista!poate si din cauza faptului ca firma este infiintata de apx 6 luni in Romania!


Nu exista obligatia de a avea ccm la nivel de angajator .
romania inedit a scris:

Nu aveti cum sa luati salarii compensatorii daca nu scrie in contractul dumneavoastra individual de munca asa ceva, pentru ca presupun ca la nivel de firma nu exista un contract colectiv de munca.

Daca acceptati sa va concedieze prin acordul partilor nu mai primiti somaj.

Ca sa evitati concedierea trebuie " sa rezistati" la locul de munca, pentru ca dumnealor pot sa va dea un target de vanzari dar nu au voie sa va plateasca sub salariu minim pe economie, adica nu aveti cum sa primiti pentru munca depusa mai putin de 777 lei net daca lucrati toata luna, adica 8 ore ori numarul de zile lucratoare.

Sunt obligati sa va dea un preaviz de 20 de zile lucratoare si sa va plateasca, timp in care veniti la munca 4 ore iar in restul de 4 " va cautati alt servici", iar dupa aceea va desface contractul de munca prin concediere individuala sau colectiva.

Concedierea colectiva o sa fie mai greu de facut.

Cate persoane sunteti angajate la aceasta firma?


Imi cer scuze ca am dezinformat fara sa vreau, dar m-am gandit la ultimul CIM pe care l-am incheiat pentru un angajator si in care este specificat ca in preaviz poate sa beneficieze de 4 ore platite ca sa-si caute de lucru. :(

Mai doresc si sa precize ca salariul minim net pentru norma de baza nu poate fi mai mic de 785 de lei, ca a crescut deducerea personala incepand cu 1 ianuarie 2016.

Tot ceea ce aveti de facut este sa negociati cu angajatorul sa va bage in somaj.
Buna ziua!
La problema ridicata de dvs sunt urmatoarele probleme:
1 NU SEMNATI nici un document prin care sunteti de acord prin intelegere sa va inceteze raporturile de munca.
La angajare, verificati daca sunteti in posesia unei fise de post care contine clauzeclare privind sarcinile si atributiile inclusiv limitele
pentru a beneficia de somaj angajatorul trebuie sa emita o decizie de concediere individuala a fiecarui salariat(sunteti sub 9) in baza art.58 coroborat cu art.65C.Muncii, privind desfiintarea postului unde aveti sio periaoda de preaviz.Totodata el trebuie sa respecte dispozitiile art.74 C.Muncii privind termenul de 45 de zile pentru reangajarea altor persoane pe acelasi post si dreptul de preemtiune pentru vechii salariati.
restul e abuz si puteti sa-l dati in judecata.Prealabil mediere unde puteti negocia plata unor salarii de compensare .Toate actiunile sunt gratuite atat faza 1 a medierii cat si litigiu in instanta unde puteti castiga lejer cu obligarea angajatorului sa va plateasca retroactiv toate drepturile salariale pe periaoda litigiului.
in ceea ce privesteaplicarea unui target, si alte masuri abuzive, solicitatile sa vi le dea in scris(indiferent de titulatura documentului) semnate si cu data de emitere, de catre conducere. Sunt documente cara va vor fi de folos in demonstarrea abuzului, mai ales DACA NU AVETI DE LA INCEPUT O FISA A POSTULUI.
oRICE MODIFICARE A FELULUI MUNCII TREBUIE FACUTA PRIN ACT ADITIONAL LA CIM , SEMNAT CU ACORDUL AMBELOR PARTI.
si ...evident CRED ca nu exista un Regulament intern, act obligatoriu pentru angajator(va puteti folosi in instanta de acest lucru pentru masuri abuzive, si masuri disciplinare luate abuziv) Puteti sa-i aruncati o vorba despre existenta acestor documente inexistente.Chiar daca le intocmeste acum si vi le vara sub nas cand le semnati de primire puneti DATA DE COMUNICARE care demonstreaza ca este ulterioara semnarii CIM.
va dau extras C.Muncii
Art. 58. - (1) Concedierea reprezintă încetarea contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului.
(2) Concedierea poate fi dispusă pentru motive care ţin de persoana salariatului sau pentru motive care nu ţin de persoana salariatului.
Art. 65. - (1) Concedierea pentru motive care nu ţin de persoana salariatului reprezintă încetarea contractului individual de muncă determinată de desfiinţarea locului de muncă ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fără legătură cu persoana acestuia.
(2) Desfiinţarea locului de muncă trebuie să fie efectivă şi să aibă o cauză reală şi serioasă.
Art. 66. - Concedierea pentru motive care nu ţin de persoana salariatului poate fi individuală sau colectivă.
Art. 75. - (1) Persoanele concediate în temeiul art. 61 lit. c) şi d), al art. 65 şi 66 beneficiază de dreptul la un preaviz ce nu poate fi mai mic de 20 de zile lucrătoare.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) persoanele concediate în temeiul art. 61 lit. d), care se află în perioada de probă.
(3) În situaţia în care în perioada de preaviz contractul individual de muncă este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzător, cu excepţia cazului prevăzut la art. 51 alin. (2).
Art. 76. - Decizia de concediere se comunică salariatului în scris şi trebuie să conţină în mod obligatoriu:
a) motivele care determină concedierea;
b) durata preavizului;
c) criteriile de stabilire a ordinii de priorităţi, conform art. 69 alin. (2) lit. d), numai în cazul concedierilor colective;
d) lista tuturor locurilor de muncă disponibile în unitate şi termenul în care salariaţii urmează să opteze pentru a ocupa un loc de muncă vacant, în condiţiile art. 64.
Art. 77. - Decizia de concediere produce efecte de la data comunicării ei salariatului.
Art. 242. - Regulamentul intern cuprinde cel puţin următoarele categorii de dispoziţii:
a) reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă în cadrul unităţii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii;
c) drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale salariaţilor;
d) procedura de soluţionare a cererilor sau a reclamaţiilor individuale ale salariaţilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;
f) abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinară;
h) modalităţile de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor.
Art. 243. - (1) Regulamentul intern se aduce la cunoştinţa salariaţilor prin grija angajatorului şi îşi produce efectele faţă de salariaţi din momentul încunoştinţării acestora.
(2) Obligaţia de informare a salariaţilor cu privire la conţinutul regulamentului intern trebuie îndeplinită de angajator.
(3) Modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conţinutul regulamentului intern se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau, după caz, prin conţinutul regulamentului intern.
(4) Regulamentul intern se afişează la sediul angajatorului.
Art. 247. - (1) Angajatorul dispune de prerogativă disciplinară, având dreptul de a aplica, potrivit legii, sancţiuni disciplinare salariaţilor săi ori de câte ori constată că aceştia au săvârşit o abatere disciplinară.
(2) Abaterea disciplinară este o faptă în legătură cu munca şi care constă într-o acţiune sau inacţiune săvârşită cu vinovăţie de către salariat, prin care acesta a încălcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de muncă sau contractul colectiv de muncă aplicabil, ordinele şi dispoziţiile legale ale conducătorilor ierarhici.
Art. 248. - (1) Sancţiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul în cazul în care salariatul săvârşeşte o abatere disciplinară sunt:
a) avertismentul scris;
b) retrogradarea din funcţie, cu acordarea salariului corespunzător funcţiei în care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată ce nu poate depăşi 60 de zile;
c) reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10%;
d) reducerea salariului de bază şi/sau, după caz, şi a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1-3 luni cu 5-10%;
e) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.
(2) În cazul în care, prin statute profesionale aprobate prin lege specială, se stabileşte un alt regim sancţionator, va fi aplicat acesta.
(3) Sancţiunea disciplinară se radiază de drept în termen de 12 luni de la aplicare, dacă salariatului nu i se aplică o nouă sancţiune disciplinară în acest termen. Radierea sancţiunilor disciplinare se constată prin decizie a angajatorului emisă în formă scrisă.
Art. 249. - (1) Amenzile disciplinare sunt interzise.
(2) Pentru aceeaşi abatere disciplinară se poate aplica numai o singură sancţiune.
Art. 250. - Angajatorul stabileşte sancţiunea disciplinară aplicabilă în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvârşite de salariat, avându-se în vedere următoarele:
a) împrejurările în care fapta a fost săvârşită;
b) gradul de vinovăţie a salariatului;
c) consecinţele abaterii disciplinare;
d) comportarea generală în serviciu a salariatului;
e) eventualele sancţiuni disciplinare suferite anterior de către acesta.
Art. 251. - (1) Sub sancţiunea nulităţii absolute, nicio măsură, cu excepţia celei prevăzute la art. 248 alin. (1) lit. a), nu poate fi dispusă mai înainte de efectuarea unei cercetări disciplinare prealabile.
(2) În vederea desfăşurării cercetării disciplinare prealabile, salariatul va fi convocat în scris de persoana împuternicită de către angajator să realizeze cercetarea, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii.
(3) Neprezentarea salariatului la convocarea făcută în condiţiile prevăzute la alin. (2) fără un motiv obiectiv dă dreptul angajatorului să dispună sancţionarea, fără efectuarea cercetării disciplinare prealabile.
(4) În cursul cercetării disciplinare prealabile salariatul are dreptul să formuleze şi să susţină toate apărările în favoarea sa şi să ofere persoanei împuternicite să realizeze cercetarea toate probele şi motivaţiile pe care le consideră necesare, precum şi dreptul să fie asistat, la cererea sa, de către un avocat sau de către un reprezentant al sindicatului al cărui membru este.
Art. 17. - (1) Anterior încheierii sau modificării contractului individual de muncă, angajatorul are obligaţia de a informa persoana selectată în vederea angajării ori, după caz, salariatul, cu privire la clauzele esenţiale pe care intenţionează să le înscrie în contract sau să le modifice.
(2) Obligaţia de informare a persoanei selectate în vederea angajării sau a salariatului se consideră îndeplinită de către angajator la momentul semnării contractului individual de muncă sau a actului adiţional, după caz.
(3) Persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la cel puţin următoarele elemente:
a) identitatea părţilor;
b) locul de muncă sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să muncească în diverse locuri;
c) sediul sau, după caz, domiciliul angajatorului;
d) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atribuţiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmează să îşi producă efectele;
h) în cazul unui contract de muncă pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora;
i) durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul;
j) condiţiile de acordare a preavizului de către părţile contractante şi durata acestuia;
k) salariul de bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum şi periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normală a muncii, exprimată în ore/zi şi ore/săptămână;
m) indicarea contractului colectiv de muncă ce reglementează condiţiile de muncă ale salariatului;
n) durata perioadei de probă.
(4) Elementele din informarea prevăzută la alin. (3) trebuie să se regăsească şi în conţinutul contractului individual de muncă.
(5) Orice modificare a unuia dintre elementele prevăzute la alin. (3) în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adiţional la contract, într-un termen de 20 de zile lucrătoare de la data apariţiei modificării, cu excepţia situaţiilor în care o asemenea modificare este prevăzută în mod expres de lege.
obs ervati ca la art.17(d) se refera la FISA POSTULUI
IN CONCLUZIE
NU VA DATI ACORDUL, NU LE FACETI MUNCA USOARA! DACA VOR SA SCAPE DE VOI IN ACEST MOD ABUZIV OBLIGATII SA EMITA EI ACTE DE DESFACERE A CONTRACTELOR DE MUNCA CARE ORICUM VOR FI GRESITE.
SUCCES



Alte discuții în legătură

Concedierea pt motive ce tin de pers angajatului IULIU MARIAN IULIU MARIAN buna ziua, in cazul concedierii pentru motive care tin de persoana salariatului,exista o perioada de preaviz pe care angajatul trebuie sa o satisfaca(daca ... (vezi toată discuția)
Conditii in care ti se poate desface contractul de munca ? Grobei Grobei Buna, As dori sa va prezint o situatie inedita. Ca si angajat al unei companii private, daca sunt avertizat in scris, iar in procedura interna este ... (vezi toată discuția)
Insulta superior - abatere disciplinara? poate fi considerata insulta superior ierarhic abatere disciplinara, motiv de concediere? circumstante atenuante: stres, cedare nervos rog raspuns urgent, ... (vezi toată discuția)