Consumatorului ii este lasata la usa o foaie de hartie mototolita cu antet de GDF Suez, foaie care nu poarta nr. de inregistrare si/sau stampila si este denumita Buletin de sigilare, limitare/anulare a limitarii, sistare/reluare furnizare gaze naturale. este datata si semnata de 2, a caror caltate nu reiese. Nu se mentioneaza motivul...operatiunii.
Consumatorul in sfarsit realizeaza ca are montat un dispozitiv pe contor. Fiind femeie...si blonda pe deasupra, realizeaza ca a fost deconectata de-abia cand intrand pe usa da buzna sa-si aprinda un ochi de aragaz & ...nihil.
Da telefon la nr indicat pe verso-ul ultimei facturi primite si intraba pe ce motiv i s-a sistat furnizarea de gaz. O doamna f.calma ii raspunde ca nu a achitat contravaloarea (51,4 lei) ultimei facturi - culmea, spune primite - si o asigura ca la scurt timp dupa achitarea obligatiei va fi reluata furnizarea gazului .
Blonda neavizata o intreaba bine-nteles de o somatie, un preaviz, ceva inainte de se trece la suspendarea contractului. "pey, v-am emis factura pe 29 iunie" si la 26 zile de la data scadenta se deconecteaza". Blonda impulsiva insista sa-i demonstreze operatoarei ca NU I-A FOST COMUNICATA FACTURA. In acea perioada era in concediu la mare. Casuta postala e una securizata special (are doar lacat) si locuieste in condominiu. Pana acum nu s-a plans de sustragerea corespondentei.
In fine, analizand situatia pragmatic (cat poate ea...) fuge la pct-ul de lucru al concernului si achita factura, fara a se abtine la ghiseu sa nu prezinte situatia succint in fata altor clienti, care la randul lor nu se abtin sa nu sesizeze alte fatete ale aceluiasi aspect. Una dintre doamnele care mai ca nu-si poarta banutii in batista spune ca "sti, maica , cand nu o primesc la timp, eu vin aici, chiar si de mai multe ori si cand apare in calculator, platesc".
Stie si blonda ca e consumator captiv si are de-a face cu monopolistii, dar vrea si ea totusi sa lase o urma, ca tantarul pe elefant. Citeste Legea 51/2006 cu modificarile ulterioare si nu intelege de ce nu se aplica alin(9-12) din art.42, pentru ca are probleme chiar si cu interpretarea definitiei termenilor: energie termica, etc.:
9) Factura pentru serviciile furnizate/prestate se emite cel mai târziu până la data de 15 a lunii
următoare celei în care prestaţia a fost efectuată. Utilizatorii serviciilor de utilităţi publice, persoane
fizice sau juridice, sunt obligaţi să achite facturile reprezentând contravaloarea serviciilor
furnizate/prestate în termenul de scadenţă de 15 zile lucrătoare de la data primirii facturilor; data
emiterii se înscrie pe factură. Termenul de scadenţă privind plata facturii se ia în calcul începând cu
data primirii facturii.
(10) Neachitarea facturii de către utilizator în termen de 30 de zile de la data scadenţei atrage
penalităţi de întârziere stabilite conform reglementărilor legale în vigoare, după cum urmează:
a) penalităţile se datorează începând cu prima zi după data scadenţei;
b) penalităţile sunt egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor
bugetare;
c) valoarea totală a penalităţilor nu va depăşi valoarea facturii şi se constituie în venit al
operatorului.
(11) Dacă sumele datorate, inclusiv penalităţile, nu au fost achitate după 45 de zile de la primirea
facturii, operatorul poate întrerupe furnizarea/prestarea serviciului cu un preaviz de 5 zile lucrătoare
şi are dreptul să solicite recuperarea debitelor în instanţă.
(12) Reluarea furnizării/prestării serviciului se face în termen de maximum 3 zile de la data
efectuării plăţii; cheltuielile aferente suspendării, respectiv reluării furnizării/prestării serviciului, se
suportă de utilizator.
Si daca tot este un subiect atat de popular (@intraveno, ai inchiriat spatiul acesta cumva?:dance:, avand incuviintarea blondei, postez notificarea pe care a trimis-o catre furnizor, poate va fi de folos vreunui patzit:
Catre,
DISTRIGAZ SUD - GDF SUEZ
Subsemnata ……..domiciliata in …..cod client……, Contract nr…. din….., in baza CAP IV pct.1 lit.a din ORDIN nr. 52 din 6 decembrie 2007 privind aprobarea condiţiilor generale de contractare pentru consumatorii captivi de gaze naturale formulez prezenta
N O T I F I C A R E
Prin care va informez ca in data de 12.08.2009 am fost deconectata temporar de la reteaua de furnizare gaz fara a se respecta cele mai elementare forme de procedura privind deconectarea, respectiv reconectarea in conditii de siguranta prevazute de normele tehnice pentru exploatarea sistemelor de alimentare cu gaze naturale, si normele de securitate din domeniul reglementat.
Astfel, la ora 16 am gasit in dreptul usii apartamentului meu un inscris intitulat “Buletin de sigilare, limitare/anulare a limitarii, sistare/reluare furnizare gaze naturale” cu antetul firmei Dvs- compartiment tehnic, punct de lucru Sfantu Gheorghe, Directia regionala nord- care nu purta nici numar de inregistrare si nici stampila firmei, fiind doar datat si semnat de numitii Maris si Benedek. Inscrisul respectiv face referire la un sigiliu, nr.61, tip indescifrabil, serie 60037 si index corectat 10709, fara a preciza motivul si/sau temeiul legal sau contractual pe baza caruia s-a montat aparatul.
Am sunat la numarul 02679366 pentru a ma interesa de ce s-a sistat furnizarea gazului, si mi s-a raspuns ca NU AM ACHITAT ULTIMA FACTURA PRIMITA, in valoare de 51.40 lei. Mentionez ca am facut ultima plata prin pay-point (nr….) in data de 04.06.2009, dupa care NU AM PRIMIT NICIO FACTURA care sa-mi stabileasca vreo obligatie de plata catre Dvs. In perioada 01-20.08.2009 mi-am efectuat concediul in afara localitatii, iar la intoarcere nu am gasit in cutia postala securizata vreo factura de la Dvs.
Consider ca nu este obligatia mea sa ma interesez la punctul Dvs. de lucru daca Dvs. ati emis sau nu facturi care-mi stabilesc obligatii contractuale de plata, in schimb este de datoria Dvs. sa va asigurati, prin orice metode, ca notificarea de plata (factura) a fost remisa consumatorului, si numai atunci poate functiona suspendarea contractului in baza pactului comisoriu, daca in contract este prevazuta data lunara/bilunara (a mai fost cazul in decursul anului 2007) exacta a emiterii facturii si dovada comunicarii ei catre consumator.
In alta ordine de idei, din punct de vedere juridic, acea foaie de hartie lasata in usa consumatorului captiv, fara a purta un nr. de inregistrare sau o stampila, intocmita in lipsa client este un act unilateral NUL, iar mentiunea conform careia “violarea sigiliilor…constituie infractiune…” este de-adreptul comica, pentru ca inscrisul putea fi fabricat cu usurinta de oricine care are notiuni elementare de operare calculator, iar acel sigiliu putea fi considerat un corp strain instalatiei, care trebuie indepartat. Va intreb, care ar fi fost un prejudiciu mai mare: o eventuala creanta nerecuperata de 50 lei, sau distrugerea (cu un ciocan, de ex.) a corpului strain(consider eu poate) montat de cineva acolo doar in gluma.
Cred ca va amintiti de perioada cand pretinsi angajati ai firmei furnizoare bateau pe la usile oamenilor, percepandu-le taxe de verificare instalatii si oferindu-le chitante false. De-aici minimele aspecte de forma pe care trebuie sa le respecte atat angajatii Dvs cat si Dvs. in calitate de comitenti.
In data de 13.08.2009, am lasat la randu-mi un bilet langa sigiliu, informand echipa ca nu sunt de acord cu reconectarea in absenta mea, motivand ca orice intrerupere temporara a furnizarii de gaz imi da peste cap centrala protherm si in acest caz, consider ca defectiunea datorata evenimentului provocat de Dvs.trebuie remediata in conditii de siguranta tot de operatorii Dvs. pentru a evita litigii ulterioare cu daune-interese.
In jurul orei pranzului, nefiind apelata pe numarul indicat, am sunat la numarul indicat de operatorii Dvs. la distanta:……. Am dat explicatiile necesare unei doamne si am rugat-o sa verifice status-ul reconectarii. Dansa mi-a spus, ca nefiind notificata din teritoriu, operatorii operasera deja reconectarea. Intrebarea logica care decurge din aceasta situatie este: notificarea mea avea aceeasi valoare juridica ca si cea lasata de Dvs. la usa “locului de consum”(nici macar in cutia postala). Daca operatorii Dvs. au desconsiderat-o, de ce ar trebui eu si milioanele de alti consumatori captivi sa o luam in considerare pe a Dvs.?
Inchei, in speranta ca noile reglementari privind drepturile consumatorului captiv,cu intrare in vigoare pe 1 oct.2009 (preavizul de 15 zile,etc) vor ameliora relatiile “contractuale” dintre noi si ca veti considera ca prezenta notificare tine loc procedurii de conciliere si nu veti factura taxele de reconectare, avand in vedere ca nu aveti “acte in regula” cu care sa faceti dovada procedurii legale.
:((:(( ... nice
totusi "fara a se respecta cele mai elementare forme de procedura privind deconectarea, respectiv reconectarea in conditii de siguranta prevazute de normele tehnice pentru exploatarea sistemelor de alimentare cu gaze naturale, si normele de securitate din domeniul reglementat." - ei au dat in stanga sau in dreapta un robinet ...fizic nu e o deconectare ... puteai sa rupi sigiliul fara nici o problema...
Important e sa scapi de taxa de reconectare ... stii ca nu va citi poate nimeni o notificare nu ?
PS. - subinchiriez spatiu - pret de criza - astept colaborare DISTRIGAZ GDF SUEZ
- azi am platit si eu factura la gaze...ca intotdeauna la Agip
Take these broken wings and learn to fly again... sau batista:surrender:
Blonda a trimis-o la un project manager relatii cu publicul. Taxa nu are de gand sa o plateasca, ca nu pot face dovada reconectarii. nu au intocmit buletin de reconectare. Agip?
Abuz gdf suez
abhramovici
Locuiesc cu chirie intr-un bloc din Brasov.In data de 1 aprilie cei de la GDF Suez mi-au facut o \\"pacaleala\\" sigilandu-mi contorul de gaz pt neplata unei ... (vezi toată discuția)