Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua
Vin cu o problema pe care sunt sigur ca multi o au si anume contractul de televiziune cu U. Sunt client U. de aproape 10 ani iar in data de 27.03. 08 am semnat un act aditional prin care beneficiez de un pret special de 22 ron pe o perioada de 24 luni. In luna mai anul curent am platit in avans pe 3 luni eu lipsind din tara. In luna iulie cand am venit am gasit o factura precum ca trebuie sa platesc ptr. luna iulie o diferenta de 1,8 ron si apoi factura ptr. august cu 23.8 ron. Am mers la sediul U. si am cerut explicatii , cei de acolo spunandu-mi ca a crescut nu stiu ce taxa. Atunci eu am considerat ca este un abuz si am cerut rezilierea contractului pe motiv ca aceasta firma nu respecta contractul si de aici incepe o intreaga telenovela cum numai in Romania se poate intampla. Mi s-a spus ca nu pot face o cerere pur si simplu si sa sun la un nr. de telefon dat de ei. Am sunat la acest nr. de la sediul lor unde aveau un telefon special (linia rosie) si surpriza un robot mi-a cantat timp de 32 de minute dupa cronometrul telefonului, pana cand o angajata si-a facut mila si a scos o 'cerere de reziliere' pe care am completat-o. Dupa aproximativ 25 de zile am primit un telefon de la un reprezentant al firmei care-mi spune sa citesc bine nu stiu ce articol din contract ptr. ca ei pot modifica cand vor acest abonament functie de nu stiu ce criterii, in speta marirea taxei de autor si cresterea ratei de schimb euro-lei. De cand sunt abonatul lor nu au scazut niciodata pretul abonamentului datorita ratei de schimb valutar care multa vreme a fost scazuta. Mi s-a spus ca se poate rezilia contractul dar eu sa platesc 100 RON cu titlu de taxa de incetare conform actului aditional care spune ca 'in situatia in care oricare din parti denunta unilateral contractul inainte de termen cealalta parte are dreptul de a primi 100 ron '. Acum eu intreb , daca cineva ma poate lamuri, cine nu a respectat acest contract ? Mentionez ca am refuzat sa platesc ptr. luna august desi nu trecusera 30 de zile, conform contractului de la data depunerii cererii de reziliere acuzand faptul ca nu am fost informat in prealabil de marirea taxei de abonament.
Domnilor imi permit sa va dau o mana de ajutor in lupta cu "Colosi " furnizorilor de servicii audiovizulale, in acest sens am sa va citez niste prevederi legale foarte interesante pe care colegi de la U. se vede treaba le-au cam uitat ....sau se fac ca nu le cunosc, iata ce zice Ordin nr. 92/2007 privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate
" Ordin nr. 92/2007 din 16/02/2007 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 128 din 21/02/2007 pentru aprobarea Normei privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia"
Art. 1. - Operatorii economici care desfăşoară activităţi de prestări de servicii au obligaţia de a informa consumatorii corect, complet şi precis asupra drepturilor lor, conform prevederilor prezentului ordin.
Art. 2. - Orice contract preformulat încheiat între operatorii economici şi consumatori, având ca obiect prestarea de servicii, trebuie să cuprindă clauze contractuale redactate într-o formă clară, fără echivoc, precum şi informaţii complete şi precise.
Art. 3. - Contractul preformulat este acel tip de contract redactat în întregime sau aproape în întregime de către operatorul economic prestator de servicii, consumatorii neputând modifica sau interveni asupra clauzelor contractuale, ci având doar posibilitatea de a le accepta sau nu. Art. 4. - Dreptul consumatorilor de a fi informaţi se concretizează în acordarea următoarelor informaţii în cadrul contractului preformulat de către operatorul economic prestator de servicii:
a) momentul începerii şi cel al încetării contractului, cu posibilitatea denunţării unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fără taxe suplimentare;
b) modalităţile de executare, suspendare sau încetare a serviciului prestat: termene, notificări, condiţii etc.;
c) notificarea în scris, cu 30 de zile înainte de data pentru care a fost încheiat contractul al cărui termen de valabilitate se prelungeşte în mod automat;
d) notificarea în scris a consumatorilor, cu minimum 15 zile înainte de întreruperea sau încetarea furnizării serviciului respectiv;
e) modalitatea de penalizare pentru operatorii economici, în cazul în care aceştia nu respectă termenele sau parametrii de calitate privind furnizarea serviciului respectiv;
f) modalitatea de plată a serviciilor furnizate, cu menţionarea în mod clar şi neechivoc a preţurilor şi tarifelor ce trebuie achitate de către consumatori, cum sunt: termene de plată, reduceri din factură corespunzătoare perioadei în care serviciul nu a fost furnizat din culpa operatorului economic, întârzieri la plată, procente de penalitate etc.;
g) informaţii despre perioada de graţie, în situaţiile în care aceasta se acordă;
h) informaţii complete despre taxe, dobânzi, comisioane, garanţii, penalităţi, despăgubiri, rate etc., în funcţie de natura serviciului prestat;
i) informaţii complete despre condiţiile de acordare a creditului, condiţiile de depozit, condiţiile de leasing, condiţiile de asigurare, după caz;
j) informaţii complete privind modul de prestare a serviciului - termene de instalare a echipamentelor, de livrare a unui produs, termenul de executare a unui serviciu, termene de remediere a defecţiunilor;
k) informaţii complete despre condiţiile de despăgubire a consumatorilor în cazul în care aceştia au suferit pagube din culpa operatorilor economici;
l) acordarea posibilităţii consumatorilor de a refuza prelucrarea datelor personale în scop de marketing sau de cedare a acestora către terţi;
m) acordarea posibilităţii consumatorilor de a-şi exprima opţiunea privind achitarea abonamentului sau a altor sume solicitate în avans de către operatorul economic prestator de servicii;
n) notificarea consumatorilor şi solicitarea acordului acestora în cazul în care datele personale sunt cedate către terţi;
o) modalitatea de notificare a consumatorilor în cazul modificării unilaterale a condiţiilor referitoare la prestarea serviciului de către operatorul economic, cum ar fi: grila de programe, tarife, dobânzi etc., cu acordarea dreptului consumatorilor de a renunţa la serviciu, fără costuri suplimentare;[/b]
p) modalitatea de notificare a consumatorilor şi de solicitare a acordului acestora cu privire la modificarea caracteristicilor produselor şi serviciilor care urmează să fie furnizate, a termenului de livrare a unui produs ori de executare a unui serviciu;
q) pentru a beneficia de o redactare clară şi pentru ca textul contractului să fie lizibil, este obligatoriu ca mărimea fontului utilizat la redactarea întregului text să fie de minimum 10;
r) procedurile de soluţionare a eventualelor litigii ivite între părţile contractante."
In lumina acestor prevederi legale, orice clauza care este abuziva este considerata de drept nula,
In cazul in care esti nemultumit de noile tarife in termen de 30 de zile de la schimbarea lor si de la notificarea clientului poti rezilia contractul...asadar nimeni nu te tine legat, mai ales acum cand ofertele sunt atat de numeroase.
U. nu a respectat contractul. si multi suferim de pe urma contractelor cadru incheiate cu ei. puteti sa ii dati in judecata sau sa faceti o sesizare la OPC.