avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Recuperare avans vacanta
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Recuperare avans vacanta

Buna ziua,

Am o problema: in luna februarie am rezervat o vacanta printr-o mare agentie de turism romaneasca. Am platit 2000 de lei avans prin plata electronica direct din cont urmand ca restul de 3400 sa fie platiti pana in luna august. Mi-au trimis un contract si un bon de comanda si mi-au spus sa le semnez si sa le trimit inapoi. Eu nu am facut acest lucru nici pana in ziua de azi. Acum m-am hotarat ca nu mai vreau sa merg in aceasta vacanta dupa ce au aparut mai multe cheltuieli neprevazute pe parcursul acestei veri. Am cerut avansul inapoi si mi s-a comunicat ca nu se restituie. In baza a ce mi se poate opri avansul integral din moment ce noi nici nu avem un contract semnat ci doar cateva mailuri?
Cel mai recent răspuns: Gabby26 , utilizator 12:02, 28 Iunie 2016
Va multumesc pt raspunsul detaliat. Sunt din Bucuresti. Nu inteleg nici eu chestia cu "reamintitul" conditiilor, cred ca e doar o atentionare. Sincer nu am citit termenii si conditiile de pe site-ul lor pentru ca la momentul respectiv eram intr-o situatie financiara buna si nu ma gandeam ca voi dori sa anulez. Plata am facut-o printr-un link de plata dar sincer nu mai tin minte daca a fost vreo casuta de bifat...

In momentul asta as dori recuperarea integrala a avansului. Daca nu se poate pe nicio cale acest lucru am sa fac cumva sa achit si restul decat sa pierd 2000 de lei. Insa nu inteleg ce temei au pentru oprirea banilor din moment ce ei precizeaza "Restul documentelor de calatorie se vor emite si se vor trimite in momentul in care pachetul va fi achitat integral, conform termenului de plata inscris pe facturile fiscale." - termenul de pe factura fiind 10.08.2016

Am uitat sa mentionez ca nu a avut loc nicio comunicare verbala intre noi, totul a fost prin mail. Da, contractul atasat e semnat si stampilat de catre reprezentant.
Ultima modificare: Duminică, 26 Iunie 2016
adela88, utilizator
Copiez din contract:

3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie a sumelor plătite.

4.1. Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 1 zi calendaristică de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:

a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau

b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.

4.2. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:

a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;

b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;

c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.

4.3. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:

a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice

premergătoare datei plecării;

b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda

oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau hotelului);

[ Q Travel Backoffice ] page 1 of 1 at 04.02.2016 12:15:33

c) anularea s-a făcut din vina turistului.

5. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească Agenţia pentru

prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii.

Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor legale la

momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.

6. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea

sumelor de la Agenţie.

7. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de

tratament), în vederea acordării serviciilor turistice.

V. Renunţări, penalizări, despăgubiri

1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări dupa cum urmeaza:

a) 30% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face cu mai mult de 30 de zile calendaristice inainte de data plecarii;

b) 80% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face in intervalul 16-30 de zile inainte de data plecarii;

c) 100% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face intr-un interval mai mic de 16 zile inainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.

2. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate

de reprezentantul organizaţiei sindicale.

3. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor

direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.

4. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara

respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.

5. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru

că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la graniţă de către poliţia de frontieră.

6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea

de renunţare nu este luată în considerare.

7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.

VI. Reclamaţii

1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la

faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului,

restaurantului).

2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial,

turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 2 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 14 zile

calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin.
4.1. Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 1 zi calendaristică de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:

a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor


Despre ce fel de instiintare este vorba la cap. III, pct. 1?
Este prevazut un termen in care agentia sa trimita instiintarea respectiva?

In contract este prevazuta modalitatea de comunicare?
Adresa de email, nr telefon si fax, adresa postala sunt stipulate in contract?

Instiintarea si raspunsul la instiintare cum se comunica, prin curier, cu postalionul, cu porumbelul??

Trebuie sa profitati de orice neclaritate din termenii contractuali.

In prezent va aflati in termenul in care se retin 30% din pretul pachetului turistic.
Dar retinerea se poate face numai in conditiile acceptarii termenilor contractului.

Banuiesc ca ati primit contractul dupace ati platit avansul.

Relatati ca ati corespondat numai pe mail, anterior achitarii avansului ati primit pe mail conditiile privind anularea pachetului turistic?

Daca ati facut plata printr-un link atunci cel mai probabil nu a existat o atentionare privind acceptarea conditiilor de calatorie.

Incercati recuperarea intregului avans pe motiv ca nu ati primit contractul anterior platii avansului, faceti o sesizare la ANPC, pana la schitarea restului de pret trebuie sa primiti un raspuns iar in ultima instanta achitati integral si plecati in vacanta.
Ultima modificare: Duminică, 26 Iunie 2016
cyan, moderator
Agentia este penalizata si ea de catre prestatori in functie cat de tarziu anuleaza rezervarile, de aceea se percep astfel de penalizari/garantii de la client. Timpul este si dusman si aliat in turism. O camera nevanduta pentru noaptea asta nu mai poate fi vanduta maine, n-ai cum sa stochezi in acest domeniu si sa vinzi cand este cerere (in sensul ca respectiva camera produce costuri ca ramane goala si nu aduce venituri pentru data de 28.06, data de 29.06 nu va mai fi in contul lui 28).
Ideea este ca prin plata efectuata, chiar daca nu ati semnat, se intelege acceptarea termenilor si conditiilor.
Deci, ati platit, ati acceptat.
Plata electronica a fost semnata, bineinteles, cu un cod de confirmare sau ceva de genul...

Singura sansa, sa dovediti cumva ca contractul sau termenii si conditiile v-au fost puse la dispozitie dupa efectuarea platii. Dar nu cred ca Vola nu avea termenii si conditiile pe site inainte de a rezerva ferm
Ultima modificare: Marți, 28 Iunie 2016
Gabby26, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Anulare rezervare smi092 smi092 Buna ziua. Am făcut o rezervare pentru o mini vacanta de 1 mai, 3 nopti, platind avansul. Date fiind ce se intampla in lume ( COVID19), am decis să o anulez. ... (vezi toată discuția)
Avans la cazare ancaapostol ancaapostol Am platit un avans in luna mai (persoana fizica) pentru cazare la mare de pe 18 august (pensiune - cont persoana juridica). Plata, am facut-o la cererea ... (vezi toată discuția)