In luna septembrie copilul meu implineste 2 ani. La inceputul lunii iulie am fost la DGASPC sa vad ce acte trebuiesc depuse la dosar pentru ca tatal sa poata beneficia in ultima luna de indemnizatie.. Am primit 2 hartii care trebuiau completate, una cu declaratia mea ca imi reiau munca, cealalata pentru sot, cu cerererea pentru indemnizatie.
In data de 28.07.2016 am depus aceste hartii si mi-au dat biletelul cu actele necesare.
Deoarece firma la care a lucrat sotul inainte de nasterea copilului este in insolventa, nici in ziua de azi nu am putut obtine de la fostul patron adeverinta de venit, spunand ca nu are cine sa completeze aceasta adeverinta.
Ce putem face in acest caz?
Pai indemnizatia este pe luna august, deja suntem in data de 11 august, dosarul nu mi-l primesc fara adeverinta de venit, adica am pierdut aceasta indemnizatie. Cine e de vina? Ce ma sfatuiti sa fac mai departe?
In opinia mea , lichidatorul este de vina pentru o astfel de situatie.
Potrivit prevederilor art.64 lit. b in Legea nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolvent„ lichidatorul conduce activitatea debitorului.
Conform art.34 alin.5 din CodulMuncii, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
Din coroborarea celor două texte de lege reiese ca, lichidatorul judiciar are obligatia de a elibera documentele mentionate la art.34 alin.5 din Codul muncii, deoarece acesta preia atribuţiile angajatorului.