avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 702 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general casa de marcat
Discuție deschisă în Contabilitate în general

casa de marcat

buna ziua,
am o problema mai ciudata din punctul meu de vedere. Acu cateva luni mi-am achizitionat o casa de marcat, iar dupa fiscalizare cei de la magazin mi-au explicat cum functioneaza emitand mai multe rapoarte z. Prima problema e ca trebuia sa am in final 4 rapoarte z, dar raportul cu nr. 2 l-au pierdut. Cei de la magazin mi-au spus sa intocmesc un proces verbal cum ca in perioada de proba s-a pierdut acel raport.
Problema 2 este ca dupa o luna la casa de marcat imi dadea eroare la data si ora si am mers din nou la dansii unde au rectificat problema si mi-au emis un bon de proba care avea valoarea de 22.5 ron si au emis raport z fara sa anuleze suma. Din nou mi-au spus sa fac proces verbal ca bonul este de proba.
Este de ajuns procesele verbale la un eventual control sau trebuia sa treaca aceste aspecte in cartea de interventii a casei de marcat?
va multumesc.
Cel mai recent răspuns: katica , utilizator 20:37, 2 Septembrie 2009
Probele si intruirea utilizatorului trebuiau efectuate inaintea fiscalizarii aparatului.
Norme metodologice nr.301/1999
5.28 La instalarea aparatului de marcat electronic fiscal la utilizator, tehnicianul acreditat al unitatii de service va nota in cartea de interventii datele sale de identificare, ultimul numar al raportului de inchidere zilnica rezultat la sfarsitul operatiunilor de proba si de initiere a operatorului care va utiliza aparatul.
5.29 Bonurile emise in timpul operatiunilor de proba si de initiere, precum si rapoartele de inchidere zilnica emise in faza de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal vor purta inscriptia "proba" si vor fi pastrate de utilizator.
5.30 Dupa instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se va intocmi "Declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale" conform modelului prezentat in anexa nr.10, in patru exemplare, respectiv trei pentru utilizatorii prevazuti la pct.5.7 alin.2, semnata de utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal si de tehnicianul care a efectuat instalarea.
Originalul declaratiei trebuie depus de utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal la organul fiscal de care apartine, a doua zi dupa instalarea aparatului, in vederea luarii in evidenta a acestuia, o copie ramane la utilizator si doua copii, la unitatea de service

Conform art.36 din mormele de aplicare a OUG 28/1999
Dupa fiscalizare: pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va cuprinde:

a)sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b)decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c)copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, întocmite de la ultima inventariere pâna la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor înregistrate gresit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d)nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Punct de lucru edys_cafe edys_cafe daca o societate are sediul social cu activitate mai trebuie sa scoata punctul de lucru??? (vezi toată discuția)
Anularea unui bon fiscal musyhany musyhany Daca in ziua x se anuleaza un bon,prin raportul de inchidere de zi,se poate afla acest lucru?sau exista alte modalitati de a afla daca s-a anulat un bon sau nu? (vezi toată discuția)
Bon fiscal gresit In urma denominarii casei de marcat firma la care platesc abonament de service nu mi-a scos TVA din casa,si primul bon pe care l-am emis contine TVA.Eu nu sunt ... (vezi toată discuția)