avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara !
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara !

Sunt o adolescenta ce primesc pensie alimentara de la ambii parinti. Ei au divortat cand eu aveam doi ani, eu am fost incredintata spre crestere tatalui dar practic am fost crescuta si educata de bunicii din partea tatalui pana la decesul acestora in anul 1998. Am fost preluata de mama pana la terminarea liceului, apoi nici aceasta nu m-a mai gazduit, eu fiind nevoita sa apelez la instanta pentru a obtine pensie alimentara de la ambii parinti. Sunt studenta, pensia alimentara cumulata nu este suficienta pentru a ma intretine . Sunt ajutata acum finnciar de familia bunicilor, dar as vrea sa ma angajez part-time pentru a-mi suplimenta veniturile si a ma putea intretine singura. In acest caz eu mai primesc pensie alimentara? Care este legislatia in vigoare?
Va multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 21 Decembrie 2005
ligiamirica, utilizator
Pensia de intretinere este de fapt, o obligatie legala a parintelui. Nu se pune problema sa o pierdeti, problema se pune ca nu cumva tatal sa faca o actiune in reducerea pensiei pe motiv ca starea de nevoie nu mai este.....ca inainte si sa va dea mai putin. Atata tot.
Ma numesc Raluca, am 22 de ani. As dori sa stiu daca se poate obtine pensie alimentara in caz de abandon familial. Tatal meu a abandonat fam in urma cu 10 ani, iar mama mea a cerut pensie alimentara la momentul respectiv, fara a da divort. Pensia i s-a acordat dar nu am primit acei bani, iar tatal meu nu isi declara nici un venit in toata acea perioada. Are insa o firma, iar firma a inregistrat profit in perioada respectiva. Pot inca sa recuperez acei bani?
Sunt o stundenta de 19 ani si primesc pensie alimentara de la tatal meu,dar recent a iesit la pensie si a cerut micsorarea pensiei alimentare,in consecinta.hotararea judecatoreasca nu a venit inca,iar el nu mi-a platit in intregime pensia,ci doar o parte din ea.a iesit la pensie in luna iulie,procesul a fost pe 8 octombrie.intrebarea mea este:am dreptul sa primesc acea suma stabilita,pana la primirea hotararii,adica pe luline ramase,august- platita partial,si septembrie?am inteles ca ma pot adresa unui executor judecatoresc.pana la schimbarea sumei,trebuie sa plateasca atat cat platea si inainte,sau nu?
Nu puteti sa recuperati in urma cu 10 ani.
Problema se pune acum daca dvs. sunteti in continuarea studiilor sau nu.

ralucagl a scris:

Ma numesc Raluca, am 22 de ani. As dori sa stiu daca se poate obtine pensie alimentara in caz de abandon familial. Tatal meu a abandonat fam in urma cu 10 ani, iar mama mea a cerut pensie alimentara la momentul respectiv, fara a da divort. Pensia i s-a acordat dar nu am primit acei bani, iar tatal meu nu isi declara nici un venit in toata acea perioada. Are insa o firma, iar firma a inregistrat profit in perioada respectiva. Pot inca sa recuperez acei bani?
De la ce data a cerut micsorarea pensiei? Ce scrie in hotarare?

DarkRose a scris:

Sunt o stundenta de 19 ani si primesc pensie alimentara de la tatal meu,dar recent a iesit la pensie si a cerut micsorarea pensiei alimentare,in consecinta.hotararea judecatoreasca nu a venit inca,iar el nu mi-a platit in intregime pensia,ci doar o parte din ea.a iesit la pensie in luna iulie,procesul a fost pe 8 octombrie.intrebarea mea este:am dreptul sa primesc acea suma stabilita,pana la primirea hotararii,adica pe luline ramase,august- platita partial,si septembrie?am inteles ca ma pot adresa unui executor judecatoresc.pana la schimbarea sumei,trebuie sa plateasca atat cat platea si inainte,sau nu?

Alte discuții în legătură

Bursa sociala sergiu2011 sergiu2011 Salut, Vin la voi cu niste nelamuriri care imi dau mari batai de cap.Imi pun speranta ca o sa imi dati un sfat bun si ca o sa ma puteti ajutati. ... (vezi toată discuția)
Pensia alimentara.. ajutor alexaaa90 alexaaa90 Buna ziua! Sunt studenta in anul II, la taxa si am niste probleme cu tatal meu legate de pensia alimentara. Tatal meu imi da pensie alimentara numai dupa cate ... (vezi toată discuția)
Pensie alimentara pe durata studiilor cristina.andreea cristina.andreea Sunt studenta in anul III, am 21 ani, parintii mei sunt divortati, iar pe durata anilor I si II, toate cheltuielile au fost suportate de mama mea cu exceptia a ... (vezi toată discuția)