Buna ziua! Daca un angajator, in baza Legii 85/2016, a depus la Casa Judeteana de Pensii o declaratie rectificativa cu privire la un fost angajat al sau, ce acte doveditoare in acest sens are obligatia angajatorul sa inmaneze fostului angajat, actulmente pensionar ? Va multumesc anticipat pentru atentia si raspunsul acordat.
Am incercat sa solicit asa ceva, dar din pacate am fost refuzat, spunandu-mi-se ca acea adeverinta (anterior prezentata) mi-e suficient. Cum as putea proceda in continuare ?
HG 500/2011
art.8
...
(4^2) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registrul privat/public, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul privat/public şi din dosarul personal/profesional, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
.....
art.9
...
(5) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei refuzul angajatorilor de a elibera documentele solicitate de către salariat şi prevăzute la art. 8 alin. (4^1) şi (4^2).
(6) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor angajatorilor persoane fizice sau juridice de drept privat şi autorităţilor/instituţiilor publice se fac de către inspectorii de muncă.
....