avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2170 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Investiție Asociație de proprietari: WC pentru ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Investiție Asociație de proprietari: WC pentru angajați la subsol, în spălătoria blocului. Aveți așa ceva în asociația dumneavoastră?

Da asa este , nu este o gluma . Acum cateva zile a avut loc adunarea generala a asociatiei de proprietari si la citirea acelui Raport prezentat de Presedintele , mi a atras atentia o suma la investitii !
Dupa prezentare Raportului am intrebat despre ce investitie este vorba , raspunsul : se construieste un wc la subsol in spalatorie pentru angajatii din asociatie , dar nu este nicio problema caci pe proprietari nu ii costa nimic , avem fond special de repararii ( din chirii )
Am intrebat despre suma de ce asa de mult - 6000 lei - da ati citit bine , pai 1200 lei s a cumparat o pompa pentru nu stiu ca sa ridice ... apa, materiale ( gresie , flitinguri etc ) vreo 1500 lei si restul manopera !
Va intreb : la Dumneavoastra in asociatie aveti asa ceva ? sau ca pe el l am intrebat daca era necesar asa ceva , poate cineva sa mi raspunda : exista vreo directiva ca asociatiile de proprietari sa dispuna de asa ceva ?
Ultima modificare: Luni, 5 Februarie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: eugarizan , utilizator 14:39, 7 Februarie 2018
Pai acolo la dvs e boierie, nici nu e de mirare ca fondul de salarii este cat este!
Nu se justifica contruirea unui wc, administratorul locuieste in bloc, are unde sa isi satisfaca necesitatile, daca sta dupa femeile de serviciu le poate facilita accesul la toaleta la el.
Banuiesc ca blocul are 8 etaje,
Ce fac femeile de serviciu timp de 8 ore/zi? Matura scarile de jos pana sus zilnic, spala scarile zilnic, golesc ghenele zilnic, etc? Un program de 2 ore/zi este arhisuficient pentru o femeie de serviciu sa faca intretinerea unei scari. Bloc 2 scari, 110 apart, 10 etaje, 1 femeie de serviciu, program 2 ore/zi, 800 net. Administrator 2 ore/zi, 500 net. cenzor firma 200 lei. apometre autocitire si citire comitet o data/an moka, administratorul face si contabilitatea. Nu cunoastem din ce localitate sunteti dar in mod sigur gasiti firme care ofera toate serviciile la preturi mult mai reduse in care sa cuprinda administrarea si curatenia.
Casierul ce face 4 ore/zi? Inseamna ca nu ar trebui sa existe restantieri si penalitati daca se incaseaza zilnic!
In cate zile citeste apometrele?
2 ore/zi x 60 min/ora / 10 min/apart (inclusiv deplasare intre apart)= 12 apart/zi,
176 apart/ 12 apart/zi = ~14.6 zile
In 14 zile se modifica consumul citit cu aproape jumatate fata de consumul citit o data la contorul de bransament!
Ma mir ca se va construi un singur wc, ar trebui 2, unul pentru barbati si unul pentru femei!
Ultima modificare: Marți, 6 Februarie 2018
cyan, moderator
cyan , de ce cainele nu pleaca din fata maceleriei ? decat daca il alungi , il lovesti .
Am inteles ca nu se justifica aceasta constuctie asa de ultra moderna , sunt curios cand se va termina cum o sa arate si va tin la curent , poate dau idei si la altii ! dar ce se mai poate face ? cum sa fac sa recuperez suma care asa cum am spus este foarte mare ( 6000 lei )
Admit sa se faca ceva in acest sens , dar nu la o asa de mare amploare , pai de 40 si ceva de ani de cand este construit blocul nu s a intamplat nimic si hodoronc nu se mai poate fara wc modern - bine stim ce se ascunde in spatele acestei lucrari , dar cum sa dovedim ?
Blocul are 10 etaje , cine isi permite in afara de Bucuresti sa faca asa ceva , sectorul cred ca l ati banuit . daca vrei sa reclami ceva , mai bine te lasi pagubas
Aceeasi gandire o am si eu in privinta programului la cei cu cim , le am demonstrat in adunarea generala ca acest fond de salarii va scadea cu 30 - 40 % , dar cine da cu piciorul la atatia bani si sa stai si acasa ?
Eu am fost mai modest cand am spus ca 6 ore / zi sunt arhi suficiente , dar 4 ore / zi este foarte bine sau o singura persoana la curatenie la toate cele 4 scari , acum are de facut curatenie si la wc ! si trebuie marit salariu , facem haz de necaz dar acesta este adevarul .
Am discutat cu firme pentru curatenie , veneau si faceau curatenie cu totul al lor pai pe langa salarii ne mai costa materiale de curatenie ( dero , maturi , mopuri spirt , clor etc ) materiale de protectie in total peste 200 lei / luna ,vreti sa va mai spun ca ii platim cartela de telefon administratorului , cartela metrou - astea intra la cheltuieli administrative unde cateodata se toralizeaza la 1000-1500 lei pe bloc .
Ati folosit cuvantul moka , nimic nu se face moka , nu v am spus ca este un grup ( ! ) foarte unit si controleaza totul , numai pe mine si inca cativa nu reusesc sa i manevreze si nu este timpul trecut pentru inca unul de construit si fraieri ari fi daca nu il fac .
Va multumesc ca ma mai incurajati putin
Ma refeream ca noi facem moka! La dvs vad ca se face pe bani buni, poate ne mutam acolo.:)
Adevarul este ca fara proprietari carora sa le pasa de proprietatea lor nu faci nimic. Asta este mentalitatea de turma, din acest motiv merg lucrurile cum merg si in societate. Toti au vrut sa ajunga proprietari, si-au cumparat apartamentele in care locuiau cu chirie dar nu si-au schimbat mentalitatea, se considera tot chiriasi si nu le pasa ce se intampla. Din astfel de motive nu participa la adunarile generale, nu ii intereseaza decat atunci cand sunt arsi zdravan la buzunar, probabil considera costurile suportabile din moment ce nu protesteaza. Ati mentionat pe undeva ca aveti costuri cu salariile de aproape 9400 lei/luna, la 176 apart. inseamna aprox. 53 lei/apart considerand toate apart. identice ca Su.
Un cost normal de administrare in care sa intre tot, admin+pres+cenz+fs, ar fi pana in 30-35 lei/apart sau chiar mai mic. Cititorul contabil nu are ce cauta, un administrator se poate ocupa si de contabilitate.
Apartamentele sunt cu 2 ; 3 camaere si cateva garsoniere la parter , pe mine un apartament de 3 camere la salarii unde este distinct pe lista , imi revin 62 lei iar de la 1 ianuarie , peste 70 lei , in maxim 2 ani de zile depasesc 100 lei , acum acest cost reprezinta 1 /3 din intretinere iar vara 1 / 2 .
Sa stiti ca sunt proprietari care cand ma prind ma intreaba de ce are intretinera marita , asa cum ma pricep , le spun , dar cand le propun sa vina la adunarea generala sau sa faca hartie la asociatie , raspunsul este ca nu au timp , ca sunt bolnavi si nu vor sa se enerveze , ca le este ....,unii sunt chiriasi si nu ii intereseaza caci azi este maine nu , etc .
Aici cu salariile nu pot sa ma opun ,eu le am propus , nu s a dorit sunt obligat sa platesc particica , dar ce ma framanta sunt aceste porcarii care ne costa o gramada de bani pentru moftul unuia si altuia , dar macar sa i fac sa restituie suma caci de demolat nu cred ca se mai poate .
O zi buna va doresc si multumesc pentru rabdare

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Convocare adunare generala ContSters122354 ContSters122354 in urma unor nereguli depistate in asociatie , pot sa convoc o adunare generala extraordinara, cu proprietarii din scara mea? neregulile au fost verificate ... (vezi toată discuția)
Firma de curatenie in loc de femeie de serviciu? Rasarit Rasarit Buna V-as intreba daca in asociatiile dv de proprietari folositi firme de curatenie in loc de femei de servici si la ce fel de costuri se ridica prin ... (vezi toată discuția)
Abuzul de functie al administratorului diana_ghilencea diana_ghilencea Buna ziua, locuiesc intr-un bloc cu patru etaje si adminidtratorul blocului imi tot face probleme in ultima perioada pt ca nu am fost de acord cu plata a 80% ... (vezi toată discuția)