Buna ziua !
Societatea XXX srl cu activitate : comert cu amanuntul,, achizitioneaza marfuri spre revanzare, si de la furnizorul Metro.
Furnizorul Metro acorda puncte de loialitate pentru volumul de marfa achizitionat in luna ianuarie 2018 (de exemplu in valoare de 347,30 lei,inclusiv cota TVA 9%).
Valoarea facturii intocmita pentru luna februarie se prezinta astfel:
Total marfa achizitionata incl. TVA 9% = 4.175,93 lei. Datorita punctelor de loialitate acumulate ( in val.de 347,30 lei) s-a achitat numerar suma de 3828,63 lei (4.175,93 - 347,30). Ce se intampla cu diferenta de 347,30 lei, neachitata?
Mentionez, ca langa Factura lunii februarie, am primit o anexa, cu denumire : Puncte utilizate. Se precizeaza in detaliu puncte Metro Plus Valoarea totala = 347,30 lei, din care TVA 9% = 28,67 lei , Baza de impozitare = 318,63 lei.
Care este monografia contabila in cazul societatii XXX srl?
Si mie la fel mi s-ar parea corect, dar ce sa mai zic daca astea au fost indicatiile primite de contabila magazinului din Deva (de unde am facut cumparaturile) de la sefii ierarhici, ? :(
Buna ziua!
Prima data, cand am citit raspunsurile despre monografie contabila aferent punctelor de loialitate, nu am observat ceva, si anume :
Conform raspuns similar oferit de Portalcontabilitate,ro, dna Dana Hristu, in data de 09.02.2018
- Plata facturii cu puncte de loialitate:
401 - 7588 = 347.30 lei ( 347,30 lei , contine TVA 9% ), deci cu 28,67 lei am contabilizat mai mult pe venituri, conform anexei atasat langa factura Metro. Intr-o luna am mai multe facturi de la Metro, si fiecare factura contine puncte de loialitate, inclusiv TVA. Consider, ca sumele acestea denatureaza calcularea impozitului pe venitul microintreprinderii, in cazul nostru, si valoarea TVA deductibil.