De curand (inceputul lui martie) am incheiat un contract de vanzare cumparare pentru un autoturism nou. Am agreat un pret, un model, am platit rezervarea masinii denumita ca si avans in contract si am considerat totul incheiat, asteptand doar notificarea de a ridica masina. Saptamana trecuta, am primit un telefon de la dealer-ul auto prin care eram notificati ca modelul ales de noi nu se mai produce si ca urmeaza sa ni se faca o oferta pentru un nou model, pretul fiing insa mai mare.
Dupa discutiile cu consultantul de vanzari, acesta ne-a spus ca nu exista nicio varianta prin care noi am putea sa primim modelu nou al masinii la acelasi pret sau avansul inapoi (dublu, asa cum este precizat in contract in cazul in care vanzatorul nu isi respecta obligatiile contractuale).
Ni s-a spus ca trebuie sa incheiem un nou contract, pe noul pret pe care noi nu ni-l dorim.
Intrebare mea este unde ar trebui reclamata aceasta situatie si daca intr-adevar dreptatea este de partea noastra? Mentionez ca aceasta situatie nu este (cel putin dupa intelegerea mea) numita nicaieri in contract.
viorel55
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Aveti dreptate ! Spuneati ca "s-a platit rezervarea" si aveti documente in acest sens. Care rezervare ? In mod sigur furnizorul a livrat masina comandata. Probabil autoturismul a fost oferit unui platitor de spaga, ajuns in ultima clipa la dealer. Trebuie sa terminam cu astea, contractul sa ramana contract si ca atare chiar va indic sa nu lasati lucrurile asa. Verificati in termenii contractuali daca o asemenea situatie este specificata expres si deasemenea solicitati dela Contabilitatea dealeru-lui ultima receptie a categoriei de auto solicitata de dumneavoastra. Comparati data receptiei cu data comenzii. Si dauna este considerabila, in sensul ca in acest timp, dumneavoastra puteati achizitiona alta masina. Dati-i in judecata cu pretentii de daune interese pentru ca aveti dreptate dela cap la coada.
adriandimitriu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
mai intai incercati sa comunicati doar in scris, e mai sigur.
in al doilea rand, asteptati sa treaca termenul limita din contract, si solicitati furnizorul sa execute contractul asa cum a fost semnat. eventual printr-un cabinet avocatial.
apoi puteti sa-l actionati in instanta pentru a-l obliga la acest lucru.
depinde ce va doriti.