avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 943 soluții astăzi

Marți, 4 martie, are loc evenimentul: Politica privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă - De la concept la implementare practică. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu impus de angajator in sistemul de stat ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu impus de angajator in sistemul de stat (medical)

Buna ziua! Sunt medic rezident de an terminal si de curand ni s-a transmis de catre spitalul angajator ca toti medicii rezidenti de an terminal trebuie sa ne luam toate zilele de concediu ramase (anul acesta anul trecut, toate). Au invocat cumva obligatoa angajatului de a efectua concediul in perioada programata si ca esti obligat sa iti iei acel concediu, ai dreptul sa nu il iei doar in situatia speciala de lipsa de personal sau altceva. Majoritatea spun ca ne obliga pentru a nu ne plati zilele de concediu ramase la finalul contractlui de munca (acesta inceteaza in 1 ian 2019). Eu oricum doream sa imi iau concediu in perioada sarbatorilor, dar nu toate zilele ramase.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:57, 9 Noiembrie 2018
Potrivit art.149 C.mun., salariatul este obligat să efectueze în natură concediul de odihnă în perioada în care a fost programat, cu excepţia situaţiilor expres prevăzute de lege sau atunci când, din motive obiective, concediul nu poate fi efectuat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Programare co nataliaotilia nataliaotilia Programarea concediului la sfarsitul anului pt anul ce urmeaza este obligatorie? Efectuarea concediului in perioada programata este obligatorie? Multumesc! (vezi toată discuția)
Concediu adrian85 adrian85 Buna seara, sunt un tanar medic rezident la un spital din bucuresti si am aflat de cateva zile ca o sa fiu obligat sa imi iau concediu de odihna in luna ... (vezi toată discuția)