Buna seara. In aug 2019 m-am angajat la o firma care a fost cumparata de o alta firma. Acum urmeaza sa fie inchis biroul nostru, si ni s-a spus, de la inceputul lunii, ca de pe 28 februarie nu vor mai avea nevoie de serviciile noastre. Este vorba de 7 colegi. Conform contractului colectiv de munca trebuie sa primim minim 6 salarii brute compensatorii. Nu ni s-a dat preaviz scris, nu ni s-au comunicat sumele pe care ar trebui sa le primim conf. CCM, nu ne spune nimeni nimic. Team leader-ul nostru, care e din strainatate, ne-a spus ca nu mai are nicio putere de decizie.. Ce ne sfatuiti sa facem? Nu avem nicio informare scrisa din partea noii firme.
Verbal se pot spune multe, insa trebuie sa fiti informati si in scris .
Codul Muncii nu face referire la niciun alt document, în afară de decizia de concediere, prin care angajatorul ar trebui să acorde preaviz salariaţilor ce urmează să fie concediaţi. Insa, în practică, la concedierea unui salariat, angajatorul îi comunică acestuia:
1) mai întâi, o „notificare de preaviz”, prin care îi aduce la cunoştinţă că va fi concediat şi termenul de preaviz pe care îl are la dispoziţie până la încetarea contractului de muncă;
2) la expirarea duratei de preaviz, îi comunică decizia de concediere.