avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs defect în garanție - cine plătește ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs defect în garanție - cine plătește costurile montarii produsului?

Bună ziua,

Lucrez la un magazin online de piese auto și avem următoarea speta:
Un client a cumpărat un produs în valoare de 400 lei, iar montajul acestuia a costat 500 lei. Montajul nu l-am efectuat noi, ci un service autorizat fără legătură cu magazinul nostru.
Produsul s-a defectat la scurt timp după montaj, iar clientul solicita sa ii se returneze atât contravaloarea produsului, cât și cea a montajului.
În ce măsură este îndreptățit sa solicite contravaloarea montajului? În termenii și condițiile magazinului și în certificatul de garanție avem specificat ca "Garantia acopera cel mult valoarea integrala a produsului defect".
De asemenea, avem obligația de a ii returna banii? Sau ii putem inlocui produsul cu unul nou?

Multumesc anticipat pentru răspunsuri.
Ultima modificare: Vineri, 9 Iulie 2021
ionutvd, utilizator
Cel mai recent răspuns: Szekely Barna , Consultant asigurari 11:42, 20 Iulie 2021
Va relatez experienta mea intr-o situatie similara. Am cumparat de la un cunoscut magazin online de piese auto la o promotie un kit de distributie si o pompa de apa. Dupa aproximativ 6 luni de la montaj, am avut probleme cu pompa, scotea un zgomot de bormasina la temperatura antigelului de peste 80 grade Celsius. M-am întors la mecanicul care mi-a montat piesa si a constatat ca paletele pompei aveau dimensiuni cu 2 mm mai mari decat cele normale, gaurind prin rotatie ca un burghiu carcasa motorului. Am inlocuit piesele pe cheltuiala mea - curea distributie si pompa de apa, m-a costat in plus vreo 400 lei. Surpriza am avut-o la magazinul de unde am cumparat piesa defecta cand am cerut inlocuirea piesei defecte si a curelei de distributie pe care am fost obligat sa o schimb - vanzatorul mi-a cerut o constatare de la atelierul unde mi-am montat piesa, iar atelierul trebuia sa fie autorizat si de RAR. Nu am inteles de ce este nevoie de autorizare RAR, din moment de pompa de apa avea un defect de fabricatie. Mi s-a raspuns ca asa prevede legea... Și așa magazinul online a scapat fără să-mi inlocuiască piesa cu defect de fabricatie. Deci, practic orice magazin este acoperit sa vândă piese defecte sau neconforme, daca clienții montează piesele la ateliere auto neautorizate de RAR (din cat am căutat pe internet, am vazut ca atelierele autorizate si de RAR sunt cam 10% din totalul atelierelor de mecanica auto autorizate).
Ultima modificare: Vineri, 16 Iulie 2021
Adrian2014, utilizator
Pai poate daca atelierul era autorizat, mecanicul ar fi bagat de seama ca pompa aia nu potriveste acolo.
De curios, piesele le-ati comandat pe baza seriei de sasiu?
Piesele au fost comandate pe serie de șasiu, verificate chiar de magazin, pompa de origine cu codul scris pe ea, așa ca nu era problema ca nu se potrivește, iar mecanicul are foarte multa experiență. Pana la temperatura de 80 grade Celsius nu se auzea niciun zgomot la pompa. Era probabil o piesa neconforma a pompei care se dilata sau se deplasa la temperaturi înalte sau a fost un produs recondiționat aiurea. Deci la rece, imposibil sa-ti dai seama. Diferența de 2 mm a lățimii paletelor pompei a fost făcută intre pompa originala si o pompa HEPU echivalenta, tot pe baza seriei de șasiu.
Nu degeaba se spune sa nu fiim zgarciti cand e vorba de inlocuirea anumitor elemente de siguranta a masinii. Kit distributie complet, discuri de frana, elemente de directie, etc. Daca noi le comandam acestea ca sa econosim niste bani trebuie sa asumam si niste riscuri adiacente. Iar daca comanda e facuta de un mecanic inseamna ca trebuie sa asume El toate problemele ulterioare de montaj si chiar si de piesa.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme garantie piese auto valentinm1972 valentinm1972 buna seara,in urma cu aproximativ un an de zile am cumparat o caseta de directie pentru autoturismul propriu,caseta a fost montata in service autorizat cu ... (vezi toată discuția)
Am ajuns la un service de reprezentanta pt rezolvarea unui martor ... hadryan hadryan Am ajuns la un service de reprezentanta pt rezolvarea unui martor aprins Verifica sistem antipoluare.S-au facut teste si s-au identificat niste alarme care ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, am achizitionat recent un aer conditionat care e defect. ... Alexandra Comanis Alexandra Comanis Buna ziua, Am achizitionat recent un aer conditionat care e defect. Am achitat si montaj 600 de lei. Magazinul sustine ca legea returului nu prevede ca AC ... (vezi toată discuția)