avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Impozit SRL dupa plata credit
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Impozit SRL dupa plata credit

Daca am un SRL care are venit/profit 80000 € pe an, si iau un credit pe SRL de 120000 € pentru achizitia unui imobil, iar in anul curent 65000€ se duc pe rate la banca, voi fi impozitat doar pe cei 15000€ ramasi in firma? Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Grama Cornel - Consultant fiscal , Consultant fiscal 00:11, 23 Iulie 2022
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Si pe ce va bazati cand spuneti asta , stimate @luckmoden ? pentru ca in nici o situatie valoarea creditului in sine NU diminueaza valoarea la care se raporteaza impozitul . Ratele platite nu sunt cheltuieli ( doar dobanda platita este ) , dupa cum creditul incasat nu este venit . .Pentru o microintrerindere cu impozitarea pe cifra de afaceri , impozitul se calculeaza la valoarea insumata a facturilor emise ( fara TVA ) , indiferent daca sunt incasate sau nu , si indiferent ce cheltuieli are firma , sau daca are sau nu profit . In acest caz , suma rambursata la credit nu influenteaza deloc impozitul datorat. Pentru firmele cu impozit de 16% , ceea ce diminueaza profitul ( si implicit impozitul datorat ) ar fi dobanda achitata ( partea din ratele rambursate ) si amortizarea lunara a acelui mijloc fix ( imobilul in discutie ) . Deci , nicidecum intreaga suma de 65.000 euro platita .
Ultima modificare: Miercuri, 13 Iulie 2022
CHKa, utilizator
Pai daca credit-ul a fost folosit pentru achizitia unui imobil pe care il va folosi firma, cum e posibil sa fiu taxat cu 16% pentru 65000€ pe care nu ii mai am in cont-ul firmei. Stat-ul taxeaza investitia in extinderea firmei cu aceasi rata cu care taxeaza banii care raman in cont si nu fac nimic? Nu prea are sens.

CHKa a scris:

Si pe ce va bazati cand spuneti asta , stimate @luckmoden ? pentru ca in nici o situatie valoarea creditului in sine NU diminueaza valoarea la care se raporteaza impozitul . Ratele platite nu sunt cheltuieli ( doar dobanda platita este ) , dupa cum creditul incasat nu este venit . .Pentru o microintrerindere cu impozitarea pe cifra de afaceri , impozitul se calculeaza la valoarea insumata a facturilor emise ( fara TVA ) , indiferent daca sunt incasate sau nu , si indiferent ce cheltuieli are firma , sau daca are sau nu profit . In acest caz , suma rambursata la credit nu influenteaza deloc impozitul datorat. Pentru firmele cu impozit de 16% , ceea ce diminueaza profitul ( si implicit impozitul datorat ) ar fi dobanda achitata ( partea din ratele rambursate ) si amortizarea lunara a acelui mijloc fix ( imobilul in discutie ) . Deci , nicidecum intreaga suma de 65.000 euro platita .

In opinia mea chiar are sens , pentru ca nici cand va intra in cont cei 120.000 euro statul nu-l considera venit si nu-l va impozita , nici rambursarea lui nu e cheltuiala . V-am spus , doar in situatia impozitarii la profit va puteti optimiza fiscalitatea , deoarece se trec pe cheltuieli dobanda perceputa de banca ( partea din ratele achitate ) , precum si amortizarea lunara a mijlocului fix achizitionat . Intr-un final , toata valoarea imobilului va ajunge pe cheltuieli - diminuand profitul - dar nu dintr-o data , ci treptat , prin ratele de amortizare , pe perioada de viata utila a acestuia . Cresc cheltuielile , scade profitul . Scade profitul - scade si impozitul datorat . La impozitarea pe cifra de afaceri nu conteaza in nici un fel cheltuielile firmei , aceasta ( cif. af. ) nu e influentata de ce achizitii se fac , ci doar de vanzari . Ar fi bine daca v-ati intreba contabilul , eventual inainte de a contracta creditul , poate va explica mai bine decat am facut-o eu .
Ultima modificare: Joi, 14 Iulie 2022
CHKa, utilizator
Imi puteti spune la ce va referiti prin rate de amortizare. Eu as vrea sa achit imobilul in 2 ani adica rate de 5000€ pe luna.

CHKa a scris:

In opinia mea chiar are sens , pentru ca nici cand va intra in cont cei 120.000 euro statul nu-l considera venit si nu-l va impozita , nici rambursarea lui nu e cheltuiala . V-am spus , doar in situatia impozitarii la profit va puteti optimiza fiscalitatea , deoarece se trec pe cheltuieli dobanda perceputa de banca ( partea din ratele achitate ) , precum si amortizarea lunara a mijlocului fix achizitionat . Intr-un final , toata valoarea imobilului va ajunge pe cheltuieli - diminuand profitul - dar nu dintr-o data , ci treptat , prin ratele de amortizare , pe perioada de viata utila a acestuia . Cresc cheltuielile , scade profitul . Scade profitul - scade si impozitul datorat . La impozitarea pe cifra de afaceri nu conteaza in nici un fel cheltuielile firmei , aceasta ( cif. af. ) nu e influentata de ce achizitii se fac , ci doar de vanzari . Ar fi bine daca v-ati intreba contabilul , eventual inainte de a contracta creditul , poate va explica mai bine decat am facut-o eu .

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ratele de amortizare sunt cu totul altceva decat ratele la imprumut . Amortizarea este cota din valoarea unui bun care se pierde prin uzura acestuia . De pilda , un strung achizitionat la 1200 lei , cu o durata normata de functionare de 10 ani , va avea o amortizare trecuta pe cheltuieli de 120 lei pe an , deci cate 10 lei pe luna . Astfel , rata de amortizare va fi de 10 lei lunar . Asta inseamna ca acel strung valoreaza cu 10 lei mai putin in fiecare luna . In 10 ani se amortizeaza integral , valoarea lui de achizitie a trecut toata pe cheltuieli . Datorita uzurii , probabil ca nici nu ar mai putea fi folosit , e doar fier vechi . Acesta e doar un exemplu foarte-foarte simplist ca sa intelegeti cat-de-cat ce e amortizarea . Oricum , la cladiri e ceva mai complicat , depinde de mai multi factori , depinde si la ce va fi utilizat imobilul ( in productie , pentru inchiriere , ca locuinta de serviciu sau de protocol , etc. ) . Neaparat , dar neaparat , aveti nevoie de un contabil priceput , caruia sa-i spuneti ce va doriti INAINTE de a face achizitia , iar acesta va poate arata care sunt implicatiile , ce si cum se poate ( sau nu ) si cum e mai bine sa procedati .PS. Indiferent cat de mare e rata lunara pe care o veti achita , ( sau in cat timp rambursati creditul ) , pe cheltuieli se poate trece doar dobanda cuprinsa in acea rata si rata de amortizare lunara .
Ultima modificare: Joi, 14 Iulie 2022
CHKa, utilizator

Alte discuții în legătură

Impozit pe profit sau impozit venit microintreprindere abaflor98 abaflor98 Un SRL care in 2011 a optat pentru impozit pe profit are la 31.12.2012 cifra de afaceri mai mica de 65000eur. Daca in anul 2013 realizeaza o cifra de afaceri ... (vezi toată discuția)
Declaratii fiscale an 2013 contabilbuc contabilbuc O intrebare: microintreprindere din februarie 2013 in luna moiembrie am cifra de afaceri de 281000 lei,firma devine platitoare de impozit pe profit incepind cu ... (vezi toată discuția)
Pot deveni platitor de impozit pe profit? claudana claudana Buna ziua, Am o firma de comert care a devenit micro de la 01.02.2013. In 2013 am avut o cifra de afaceri de 226.717ron. Va rog frumos sa-mi spuneti daca pot ... (vezi toată discuția)