avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 447 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Plata prejudiciu pentru o oferta de pret gresita
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Plata prejudiciu pentru o oferta de pret gresita

Bună seara! Am realizat o oferta de preț și din greșeală am pus o bifa care a dus la un preț mărit ( greșit). Am mers împreună cu clientul la dna directoare și am sesizat faptul ca la oferta mea prețul ni se pare foarte mare comparativ cu ceea ce mai ofertasem anterior, rugand superiorul sa verifice dacă totul este corect ofertat. Directoarea s-a uitat dezinteresat peste oferta mea, justificând prețul mare cu măririle de preț care au avut loc în ultima vreme privind materialele. Am insistat împreună cu clientul sa mai verifice odată dacă oferta este corect făcută pentru ca suma este totuși mare, dar am fost ignorați. Concluzie: clientul a dat comanda în alt parte . Abia a doua zi s-a observat ca pusesem acea bifa greșit și de acolo era creșterea de pret, dar acum sunt trasa la răspundere. Astazi mi s-a cerut nota explicativa de ce am ofertat greșit și de ce am pierdut comanda. Sunt pusa sa plătesc asa zisul prejudiciu ( deși nu s-a investit niciun ban în aceasta comanda, fiind defapt o oferta de preț doar ). Clientul îmi spunea și astăzi la telefon ca a fost pur și simplu ignorat de dna directoare. Pe baza cererii explicative mi se vor opri bani lunar ( 100 - 200 euro pe ce perioada va dori patronul ) sau se va desface contractul de munca. Este normal ca, deși m- am sesizat cu privire la prețul mărit și am solicitat ajutorul superiorul direct ( care a confirmat prețul ca fiind ok pentru ca nu a verificat în urma mea ), sa fiu pusa sa plătesc?

Mulțumesc frumos!
Ultima modificare: Vineri, 16 Septembrie 2022
gabrielle_24, utilizator
Cel mai recent răspuns: andrei2005 , utilizator 11:19, 29 Septembrie 2022
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Contestați masura care se va dispune de angajator. Cât timp și clientul este de partea dumneavoastră in sensul ca a observat dezinteresul persoanei abilitate sa se ocupe de rezolvarea situației, aveți șanse de câștig intr un eventual litigiu dacă va dori sa fie chemat martor sau va da o declarație in acest sens.

Este de analizat și rolul dumneavoastră in realizarea ofertei și rolul superiorul in acest demers.

Cu stima.
Ultima modificare: Sâmbătă, 17 Septembrie 2022
Cabinet de Avocat - Oancea Jasmine, Avocat
Bună seara! Va mulțumesc frumos pentru răspuns!
Asa cum am precizat, eu m-am ocupat de acea oferta de preț și am pus greșit o bifa care a dus la un preț mărit fata de cât era în mod normal. De aceea m-am și sesizat ca ceva nu este în regula și ne-am dus la dna directoare rugand o verificare. În firma noastră dna directoare este cea care "taie și spanzura", rar ajung chestii la administrator. În acest caz, însă, a fost informat chiar și administratorul de pretul comenzii și acesta i-a atras atenția directoarei ca nu crede sa fie prețul asta doar de la mărirea prețului de materiale. Cu toate acestea, dna directoare a spus clientului ca acela este prețul și clientul a plecat cu oferta greșită. După ca a observat, la 2 zile distanta,ca într-adevăr fusese o eroare și a auzit ca clientul a dat comanda în alta parte, dumneaei nu se considera deloc vinovata, încercând sa dea întreaga vina pe mine. În cazul în care sunt pusa sa plătesc prejudiciu,cum se calculează acesta având în vedere ca nu s-a cumpărat absolut nimic pt aceasta comanda? Se calculează doar la valoarea profilului pe care l-ar fi avut administratorul? Precizez faptul ca în cazul unei erori, în firma exista urmatoarea procedura: i se cere celui care a greșit sa facă nota explicativa și după i se oprește-te o suma de bani stabilita de către administrator împreună cu doamna directoare, pe ce perioada doresc dumnealor ( de exemplu câte 100 euro / luna timp de 6 luni ). Pot ei singuri sa decidă ce cât sa oprească și pe ce perioada? În situația mea, având în vedere că am anuntat ca e posibil sa fie o eroare de preț, ar fi normal sa mai plătesc prejudiciu? Doamna directoare nu e trasa la răspundere pentru ca are o funcție? Menționez faptul că dețin probe pentru toate cele precizate mai sus ( cum a decurs discuția, părerea clientului etc ).

Mulțumesc frumos!

Ultima modificare: Duminică, 18 Septembrie 2022
Manuela Rășină, administrator
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dumneavoastră când ați sesizat greșeala nu puteați sa realizați o nota informativa și sa cereți rectificarea? Sa înțeleg ca oferta este inclusă intr un program și nu mai poate fi modificata sau cum poate fi modificata dacă a fost înregistrată?

Prejudiciul este calculat de angajator fiind reprezentat de paguba efectiv suferită, dacă nu exista certitudinea unei pagube nu se poate solicita repararea acestuia - motiv de contestatie a deciziei angajatorului.

Pe de alta parte, nu e cert nici ca clientul ar fi cumpărat de la angajatorul dvs. - clientul va poate susține.

Fără ca prejudiciul sa fie cert nu se poate solicita repararea acestuia.

Practic angajatorul încearcă acum sa va oblige la repararea prejudiciului nerealizat.

Pentru acoperirea acestuia angajatorul stabilește o suma lunară.

In funcție de fisa postului a dnei directoare se analizează ce atribuții avea aceasta in demers.

Cu stima.
Ultima modificare: Duminică, 18 Septembrie 2022
Cabinet de Avocat - Oancea Jasmine, Avocat
Bună ziua!

Nu mi-am dat seama ca era o eroare atunci când am calculat, de aceea am și cerut a doua părere. Programul în care se efectuează ofertele este comun, doamna directoare are acces sa vadă toate ofertele realizate de noi și sa modifice absolut orice pe ea ( inclusiv sa o șteargă). Angajatorul poate decide de la sine care este suma prejudiciului și sa decidă cât sa îmi oprească lunar, fără o evaluare de către o comisie etc?

Mulțumesc frumos!
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am inteles. E eroarea dnei directoare in acest context, având in vedere ca ați sesizat problema-discutabil, interpretabil, dar se poate merge in aceasta direcție in cadrul unui eventual litigiu. Vi se va comunica de către angajator prejudiciul printr o decizie/adresa-care poate fi contestata. Nu știu despre ce angajator vorbim ca sa va pot spune dacă e necesara constituirea unei comisii, nu cunosc regulamentul intern al angajatorului.

Alte discuții în legătură

Eroare sistem domo.ro - tableta samsung t311 Ionut.D Ionut.D Buna ziua! Ieri pe site-ul domo.ro la sectiunea tablete, modelul T311 produs de Samsung a aparut cu un pret de 319 ron (in conditiile in care pe alte site-uri ... (vezi toată discuția)
Penalizare financiara loc de munca SimonaFlr SimonaFlr Am o intrebare : daca este justificata o penalizare financiara in cazul cand ceea ce a fost gresit in viziunea directorului nu contravine fisei de post. Plus ... (vezi toată discuția)
Referat - legal sau nu? pcipascal pcipascal Buna ziua, am plecat de la fostul loc de munca la data de 13.04.2009 si ieri (9 iunie) am primit prin posta un referat in care mi se specifica ca mi se vor ... (vezi toată discuția)