Sunt persoana fizica si am facut un Contract de Transport de bunuri cu o firma, in care este prevazuta data ridicarii bunului precum si termenul de livrare al acestuia la destinatie.
_______________
Transportatorul a ridicat bunul cu o intarziere de 20zile de la expeditor si a fost nevoit sa achite o taxa de penalizare la ridicarea acestuia. Vorbim despre sute de euro. Acum, transportatorul refuza sa-mi livreze bunul daca eu nu achit acea diferenta, plus cere sa achit diferenta intr-un cont strain si nu cel al firmei, plus refuza sa-mi dea o notificare in scris (email sau altfel) in care sa ceara oficial plata acestei diferente (fiindca se teme ca o voi contesta). Lipsa/intirzierea bunului imi cauzeaza un prejudiciu, pe care insa nu stiu cum sa-l evaluez fiindca Contractul de Transport nu mentioneaza penalizari sau pagube datorate intarzierilor.
________________
Ce ma sfatuiti sa fac?
Buna ziua, ar trebui analizat contractul de transport incheiat, in principiu penalizarea ar trebui suportata de transportator, acesta fiind in culpa. Notificati-l prin avocat cu privire la restituirea bunului.
Puteți începe prin a-l notifica în scris pentru restituirea bunului într-un anumit termen. În situația în care nu se conformează, puteți înainta o cerere de chemare în judecata pentru obligarea acestuia, cu plata de daune-interese.