avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 617 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... parasire de domiciliu
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

parasire de domiciliu

buna seara
as dori si eu cateva raspunsuri pt o problema
de 4 luni tatal meu a parasit domiciliul,a plecat la amanta lui ,cu care are si un copil,poate doi ,inca nu stiu sigur.
as vrea sa stiu in cazul unui divort ce drepturi ar mai avea el la casa si daca mama ar fi cea care ar trebui sa inainteze actele de divort sau sa astepte sa faca el pasul asta?:((
in conditiile in care eu inca sunt studenta,ia mama este casnica,dupa divort tata ar avea obligatia sa imi plateasca studiile?
Cel mai recent răspuns: luiza2008 , utilizator 18:29, 4 Martie 2010
Avand in vedere ca imobilul este dobandit in timpul casatoriei, acesta are calitatea de bun comun, astfel ca fiecare dintre ce doi soti au dreptul la o cota de 1/2 din acel imobil iar cel caruia i se va atribui intreg imobilul va despagubi pe celalalt cu contra valoarea respectivei sume printr-o sum de bani numita "sulta".
In ceea ce priveste pensia de intretinere, trebuie sa-l actionati in judecata pe tatal dvs.( pentru ca sunteti majora)pentru stabilirea pensiei la venitul pe care il realizeaza, urmand sa faceti dovada cu adeverinta de student in acest sens.
Daca mama dvs este hotarata sa finalizeze aceasta casatorie, sa introduca actiunea divort , iar pentru actiunea de partaj sa-l lase pe tatal dvs. sa initieze actiunea pentru ca cea din urma necesita achitarea de catre reclamant a unei taxe de timbru de 3% din valoarea imobilului si neaparat sa angajeze avocat.
Daca mama dumneavoastra nu are un loc de munca, ar fi mai bine sa incercati o rezolvare amiabila a situatiei. O actiune de divort poate conduce la introducerea unei cereri de partaj, proces de evitat in cazul in care nu se poate ajunge la o vanzare de comun acord a bunului imobil proprietate comuna,