Astăzi este ultima zi în care aplicațiile de ridesharing și șoferii lor mai au timp să se autorizeze legal, pentru a putea să-și continue activitatea și de mâine în colo. Deși parlamentarii au adoptat o amânare a acestui termen de conformare, ea nu are cum să mai intre în vigoare până mâine, astfel că vor exista cel puțin câteva zile în care lucrurile vor fi în aer și se vor putea da amenzi. Citește articolul
În condițiile în care 1 noiembrie 2019 este termenul până la care șoferii aplicațiilor de ridesharing trebuie să intre în legalitate, reprezentanții Uber spun că peste jumătate dintre cei ce lucrează pentru ei n-au fost autorizați până acum. În același timp, ne-a fost reconfirmată informația că Uber încă n-a primit avizul care-i va permite să activeze în continuare în România. Citește articolul
Deși sunt aproape trei luni de la momentul la care ridesharing-ul a fost reglementat oficial în România, nicio aplicație de transport alternativ n-a fost autorizată până acum de autoritățile de la noi, reiese din informațiile obținute de la Ministerul Comunicațiilor. Citește articolul
O vârstă și o experiență minimă, certificatul de atestare sau cazierul curat sunt doar câteva dintre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei ce doresc să folosească aplicațiile de tip ridesharing pentru a obține venituri, potrivit unei ordonanțe de urgență a Guvernului ce a fost oficializată la începutul acestei luni. În esență, regulile pe care vor trebui să le respecte aceștia seamănă destul de bine cu cele pe care trebuie să le respecte șoferii de taxi. Citește articolul
Cei ce doresc să folosească aplicațiile de tip ridesharing pentru a câștiga bani pot face acest lucru doar cu anumite mașini. Astfel, mașinile folosite pentru activități de transport alternativ trebuie să respecte, potrivit unei ordonanțe de urgență a Guvernului ce a fost oficializată la începutul lunii iulie, o serie de condiții privind vechimea sau numărul de locuri, dar și condiții legate de afișarea unor elemente de identificare a companiei și a mașinii. Citește articolul
Șoferii pot să lucreze pentru aplicațiile de ridesharing numai în măsura în care cazierul lor este curat, prevede Ordonanța transportului alternativ. Documentul a fost oficializat recent de Guvern pentru a stabili regulile în care pot activa în România aplicațiile de ridesharing precum Uber sau Bolt. Citește articolul
Începând de joi a intrat în vigoare ordonanța de urgență care reglementează transportul alternativ, mai cunoscut sub numele de „ridesharing”. Printre altele, OUG stabilește condițiile în care șoferii pot desfășura activitatea de transport alternativ și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ și a copiei conforme. Citește articolul
Transportul alternativ, cunoscut mai bine ca ridesharing, a fost reglementat recent printr-o ordonanță de urgență care a intrat în vigoare de joi. Actul normativ prevede, printre altele, condițiile în care o persoană poate presta această activitate și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ, în vederea desfășurării legale a ridesharing-ului. Citește articolul
De azi, avem oficial o reglementare a ridesharingului în România, cu prevederi care vizează atât companiile care fac posibil serviciul de transport alternativ, cât și șoferii care sunt afiliați platformelor precum Uber, Bolt, recent intrata pe piață, Yango ș.a.m.d. Până în toamnă, șoferii și companiile la care sunt afiliați trebuie să se pună în acord cu noua reglementare, să-și procure documentele necesare și nu numai. Citește articolul
Ordonanța transportului alternativ, așa cum este cunoscut oficial ridesharing-ul la noi, prevede anumite costuri pentru autorizarea unei mașini. Însă acestea sunt doar costurile minime implicate de procedură, cel puțin teoretic, deoarece vor putea interveni și alte costuri. Citește articolul