avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 381 soluții astăzi
Acasă Subiect: marketing
Subiect: marketing
ACCES PREMIUM
Interesul legitim de a prelucra date personale

GDPR: De ce comunicările în scop de marketing pot fi trimise și dacă nu există consimțământ

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
1 August 2019 | 1 | 3285 | Timp de citire: 3 min.

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a schimbat, în mod considerabil, paradigma referitor la date personale. Mai exact, a dus la o conștientizare, din partea persoanelor, a importanței datelor personale. Și, la fel, a făcut (sau ar fi trebuit să facă) companiile mult mai precaute în ceea ce privește prelucrarea datelor personale, pentru a fi în acord cu Regulamentul. Un domeniu în care pot exista foarte multe necunoscute, în acest context, este cel al comunicărilor comerciale, în special cele trimise de companii, prin mail. Iar ceea ce trebuie menționat e că nu doar consimțământul justifică astfel de mail-uri, ci și interesul legitim al companiilor care trimit astfel de comunicări. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Interesul legitim de a prelucra date personale

GDPR: Exemple concrete de interes legitim al firmelor de a prelucra date în scopuri de marketing

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
17 Iulie 2019 | 0 | 2525 | Timp de citire: 3 min.

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a stabilit un cadru legislativ complex în privința prelucrării datelor personale. Activitățile oricărei firme sunt, astfel, vizate de acest context legislativ nou. Printre altele, ele trebuie să se asigure că respectă temeiurile pe care GDPR le prevede pentru prelucrare de date. Veștile bune, în schimb, sunt că unul din aceste temeiuri, interesul legitim, le permite companiilor să justifice prelucrarea de date în baza obiectivelor lor. Bineînțeles, pentru o justificare validă a interesului legitim, firmele trebuie să se asigure că prelucrarea este proporțională și nu afectează excesiv interesele persoanelor vizate de prelucrare. Probabil că domeniul unde acest lucru ar putea genera cele mai multe discuții este marketing-ul, având în vedere importanța lui pentru afaceri. De aceea, este important pentru firme să înțeleagă, în concret, când interesele lor de marketing pot justifica prelucrarea de date personale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Câteva statistici importante, pentru a înțelege de ce emailurile nu sunt doar niște texte pe care le scrii și trimiți

Inteligo.ro în Editorial
5 Iulie 2019 | 0 | 4799 | Timp de citire: 3 min.

După 20 de ani răspuns zilnic la peste 100 de emailuri, Alin Popescu, fondator avocatnet.ro, ne povestește despre importanța comunicării pe email în relația cu angajații, clienți, colegii ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Curs Marketing

Produsele sau serviciile nu se vând singure. Ce trebuie să știi despre marketingul online

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Martie 2019 | 0 | 1492 | Timp de citire: 5 min.

Avocatnet.ro oferă servicii de promovare pentru o serie de clienți. Pe parcursul colaborării cu aceștia, am întâlnit o serie de viziuni asupra marketing-ului. Dar, cel mai mult am învățat încercând să vindem propriile produse. Când am lansat serviciul Premium, pe bază de abonament plătit, în prima lună am vândut 2 abonamente. Teoretic aveam toate avantajele: nu aveam costuri de promovare (site-ul gratuit avea o audiență de peste 1 milion de unici lunari), echipa care se ocupa de produs și de promovare avea ani buni de experiență cu mediul online, cunoșteam bine publicul pe care îl ținteam (erau cititori fideli ai site-ului gratuit). Ne așteptam să se înghesuie, să cumpere plătind direct, online. Citește articolul