Operaționalizarea verificării documentare și introducerea notificării de conformare au dus treptat la o schimbare a politicii pe care o aplică Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în cadrul controalelor la contribuabili. Citește articolul
În situația în care o companie din România cumpără conținut digital de la modele din România și îl revinde către o platformă online din alt stat membru din UE, autoritățile fiscale consideră că vorbim de o prestare de servicii desfășurată în România, pentru care trebuie achitat TVA. Potrivit unui raport cu controalele terminate în mai 2023, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a impus plata TVA în România pentru o astfel de intermediere a activității de videochat. Citește articolul
În curând va fi stabilită o listă a persoanelor fizice cu averi mari și a rudelor lor apropiate, astfel încât acestea să fie monitorizate separat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), așa cum reiese dintr-un ordin oficializat miercuri. Citește articolul
În primul trimestru din anul curent, inspectorii au derulat la contribuabili mai multe verificări documentare decât inspecții fiscale, reiese dintr-un raport publicat joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Informațiile colectate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de la firmele de curierat, în conformitate cu reglementările adoptate la jumătatea anului trecut, constituie baza controalelor fiscale anunțate pentru perioada următoare la persoanele fizice care vând produse cu plata ramburs prin intermediul platformelor online. Însă verificările vor fi realizate de Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) sub forma controlului documentar, procedură ce prezintă anumite particularități de care contribuabilii trebuie să țină cont. Citește articolul
Trei tipuri de controale din cele cinci pe care le poate derula Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pot fi desfășurate din 2023, măcar teoretic, de la distanță și fără prezența contribuabilului. Această chestiune este o consecință a modificărilor procedural-fiscale operate de Guvern pe finalul anului trecut. Citește articolul
Controalele fiscale vor fi mai numeroase, mai eficiente, mai rapide și direcționate spre anumite zone de risc datorită digitalizării administrației fiscale și a introducerii raportărilor aproape în timp real a taxelor și impozitelor. Verificările documentare (sau „desk audit”-uri) vor fi tot mai frecvente, având în vedere că trebuie să atingă ținta de 60% din totalul controalelor fiscale, conform Planului Național de Redresare și Reziliență. Este vorba de o reformă fundamentală a modului în care se efectuează inspecția fiscală, iar implicațiile pentru contribuabili vor fi semnificative. Vor aduce aceste schimbări o vulnerabilitate sporită sau mai multe avantaje pentru companii? Citește articolul
Lăsând deoparte noutățile procedurale ale controalelor fiscale, specialiștii se așteaptă ca verificările derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) să se înmulțească în 2023, indiferent că vorbim despre persoane fizice sau juridice. În acest sens, avem și câteva exemple de subiecte care pot apărea în discuțiile cu inspectorii. Citește articolul
În ultimele zile ale anului trecut, Guvernul a modificat semnificativ regulile verificării documentare pe care o pot derula inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), prin OUG 188/2022. Din acest motiv, explicăm astăzi cum se derulează mai nou activitatea de desk audit a ANAF. Citește articolul
Printr-o ordonanță recentă, Guvernul a operat modificări însemnate la regulile verificării documentare (supranumită desk audit). Însă specialiștii atrag atenția că unele dintre problemele semnalate în spațiul public, vizavi de acest tip de control, rămân în continuare nerezolvate. Citește articolul