avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 458 soluții astăzi
Acasă Subiect: fisa postului
Subiect: fisa postului
ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: De joi, regulamentul intern și fișa postului redevin obligatorii la microfirmele cu până la nouă salariați

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Octombrie 2022 | 4 | 17064 | Timp de citire: 2 min.

Ordonanța de urgență care a stabilit, în mai 2021, că regulamentul intern și fișa postului sunt opționale pentru microîntreprinderile cu până la nouă salariați urmează să fie respinsă oficial prin lege, actul normativ oficializat azi în acest sens fiind aplicabil efectiv din 6 octombrie 2022. Asta înseamnă că măsurile luate de Guvern se anulează și că de joi se revine la obligativitatea celor două documente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Când, cum și cât se poate modifica fișa postului

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
3 Octombrie 2022 | 1 | 26804 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorul poate modifica fișa postului fără a schimba felul muncii, cu respectarea pregătirii profesionale a salariatului și fără a stabili sarcini pe care salariatul nu le-ar putea îndeplini sau care presupun o calificare ce nu corespunde funcției. Reamintim azi principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere în privința fișelor de post, în contextul în care, în curând, fișele de post vor redeveni obligatorii pentru toți angajatorii din România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum îi ajută pe angajații din micile firme că redevin obligatorii fișele de post

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
3 Octombrie 2022 | 0 | 3553 | Timp de citire: 3 min.

Revenirea obligației tuturor angajatorilor de a avea, pentru fiecare angajat în parte, câte o fișă a postului este un aspect extrem de avantajos pentru angajații firmelor mici unde, timp de un an de zile, au fost puși în fața acceptării unor sarcini verbale și unde, practic, felul muncii putea fi schimbat unilateral și discreționar de angajator. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Revenirea la fișele de post în cazul micilor angajatori ar trebui pusă deja în mișcare. Pe lângă fișe, vor putea fi necesare și acte adiționale la contracte

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Septembrie 2022 | 0 | 1638 | Timp de citire: 6 min.

Prin OUG nr. 37/2021 li s-a dat posibilitatea microfirmelor cu până la nouă angajați să renunțe la fișele de post, cu condiția ca atribuțiile să fie detaliate în contractele angajaților. Acum, că efectele OUG nr. 37/2021 urmează să fie abrogate, firmele care fie au renunțat la fișele de post, fie, pentru noii angajați, nu le-au mai întocmit, trebuie să se întoarcă la acestea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Microîntreprinderile ar trebui să înceapă deja pregătirea pentru reintroducerea obligației de a avea regulament intern și fișe de post

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
8 Septembrie 2022 | 0 | 10523 | Timp de citire: 9 min.

Chiar dacă nu este încă oficializată revenirea la obligația de a întocmi regulamentul intern și fișele de post, microîntreprinderile care au fost exceptate prin OUG nr. 37/2021 și care, fie au renunțat de tot la aceste documente, fie nu le-au mai întocmit, ar trebui să înceapă să le pregătească. Miercuri, legea prin care această ordonanță este respinsă a fost adoptată la votul final, ceea ce înseamnă că e doar o chestiune de timp până când ordonanța va fi oficial abrogată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Salariatul trebuie să primească un exemplar al contractului de muncă chiar înainte de a veni efectiv la lucru, nu după

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 August 2022 | 0 | 9013 | Timp de citire: 2 min.

Există numeroase situații în care salariații se plâng că trec zile, săptămâni sau chiar luni și nu au primit un exemplar al contractului individual de muncă de la angajator. Acest lucru nu este legal, iar firmele care procedează în acest fel riscă amenzi de până la 2.000 lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Adăugarea unor noi sarcini sau atribuții de lucru - când modificăm unilateral și când nu

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
16 Iulie 2022 | 3 | 9345 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă, în mod obiectiv, s-ar impune suplimentarea atribuțiilor unui salariat, prin adăugarea la fișa postului, ajungem invariabil la supraîncărcarea normei de muncă dacă respectivului angajat nu i se elimină, simultan și proporțional, alte atribuții. De câte ori se discută despre suplimentarea atribuțiilor sau sarcinilor, angajatorul ar trebui să caute răspuns la întrebarea dacă se modifică sau nu un act adițional pentru modificarea fișei postului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Schimbări viitoare în angajările în funcțiile publice: O fișă de post tipizată și anumite competențe în funcție de nivel

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
2 Iunie 2022 | 0 | 9198 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a pune în aplicare o serie de reglementări deja prevăzute de Codul administrativ, Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) urmărește să introducă definiții clare legate de abilitățile, calitățile și aptitudinile necesare ocupării unei funcții publice, precum și o fișa a postului standardizată pentru angajările în instituțiile publice. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Reducerea temporară a atribuțiilor din fișa postului nu înseamnă o modificare unilaterală a contractului

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
17 Mai 2022 | 0 | 2224 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când îi dă salariatului de îndeplinit doar unele dintre atribuțiile pe care le-a acceptat în fișa postului nu se poate vorbi despre o sancționare sau despre o modificare unilaterală a contractului individual de muncă, a stabilit Curtea de Apel București (CAB), într-o speță dezbătută în februarie 2022, mai ales dacă salariul primit de angajat a rămas la fel, iar acesta nu a suferit prejudicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transparența în cazul evaluărilor profesionale și cum ar trebui să procedeze microîntreprinderile care au renunțat la regulamentul intern

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Mai 2022 | 0 | 1335 | Timp de citire: 4 min.

Pe lângă aspectele generale care au legătură cu desfășurarea relației de muncă, cum ar fi buna-credință, consensualitatea, consultarea și informarea reciprocă a participanților, unele informații vor fi furnizate angajatului chiar anterior încheierii contractului de muncă, iar printre ele regăsim atribuțiile specifice postului și criteriile de evaluare. Atunci când criteriile și procedura nu sunt prevăzute nicăieri, procedura de evaluare este din start viciată.  Citește articolul