avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 597 soluții astăzi
Acasă Subiect: depunere declaratii online
Subiect: depunere declaratii online
ACCES PREMIUM

Ce poți face online, ca firmă, în relația cu statul

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Septembrie 2017 | 0 | 3669 | Timp de citire: 7 min.

În țara noastră, cea mai întâlnită formă juridică pentru o societate comercială este, cu prisosință, societatea comercială cu răspundere limitată (SRL), cea care se poate dovedi soluția optimă și în cazul firmelor mici, dar și pentru companiile cu mulți angajați și o cifră de afaceri importantă. De altfel, antreprenorii care vor să înființeze o astfel de entitate au la dispoziție, de câțiva ani, un portal online, pus la dispoziție de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Și după constituirea firmei, relația cu autoritățile poate fi ușurată cu ajutorul internetului, în contextul în care declarațiile fiscale pot fi transmise Fiscului, în marea lor parte, online, prevedere valabilă și în cazul transmiterii registrului general pentru evidența salariaților, cunoscut ca „Revisal".  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul raspunde. La schimbarea sediului social al unei firme este nevoie de un nou certificat digital pentru depunerea declaratiilor online?

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Septembrie 2013 | 10 | 52663 | Timp de citire: 3 min.

Schimbarea sediului social poate interveni in viata unei firme din mai multe motive. Fie ca e vorba despre expirarea contractului de sediu pe care firma il avea sau despre identificarea unor oportunitati de afaceri in alte zone geografice, mutarea unei societati la un alt sediu social se face la Registrul Comertului si te poate costa pana la 800 de lei, daca noul sediu va fi stabilit intr-un alt judet. Ce ce se intampla, insa, cu certificatul digital de semnatura electronica al firmei care vrea sa isi schimbe sediul? Mai este el valabil la noua adresa? Iata ce raspunde ANAF. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul raspunde: Ce trebuie sa fac daca se defecteaza calculatorul pe care am instalat certificatul digital?

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
23 August 2013 | 11 | 15223 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea depune declaratiile prin internet, trebuie sa detineti un certificat digital calificat pentru semnatura electronica, instalat pe computerul de lucru si inregistrat la Fisc. Ce se intampla, insa, in cazul in care calculatorul se defecteaza? Iata explicatiile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Depunerea declaratiilor online: Noile reguli au intrat in vigoare

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
22 Aprilie 2013 | 12 | 64152 | Timp de citire: 7 min.

O lege care a intrat deja in vigoare a adus noi reglementari in ceea ce priveste depunerea declaratiilor online. Prevederile se refera la declaratia fiscala unica, dar si la celelalte declaratii depuse pe internet de contribuabili, prin intermediul portalului e-guvernare.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ai depus corect declaratiile fiscale din februarie? Ce inseamna mesajele pe care le primesti la depunerile online

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Martie 2013 | 8 | 14520 | Timp de citire: 4 min.

La depunerea online a declaratiilor fiscale, sistemul informatic al ANAF trimite contribuabililor anumite mesaje care le arata acestora daca declaratiile au fost depuse corect sau daca exista anumite erori in formulare, caz in care declaratiile depuse nu vor fi prelucrate. Iata o lista cu principalele mesaje pe care le puteti primi pe calculatorul vostru si ce aveti de facut daca raspunsurile Fiscului indica o neprelucrare corecta a formularelor fiscale depuse. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Toate modificarile fiscale care intra in vigoare de astazi

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
31 August 2012 | 1 | 20336 | Timp de citire: 0 min.

Codul de procedura fiscala a fost modificat la inceputul saptamanii pri OG nr. 16/2012, cele mai multe dintre modificari fiind aplicabile de astazi. AvocatNet.ro va spune in articolul urmator ce se schimba de astazi incolo in procedura fiscala. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De maine se schimba anumite reguli procedurale privind executarea silita a obligatiilor fiscale

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
30 August 2012 | 3 | 11010 | Timp de citire: 2 min.

Modificarea Codului de procedura fiscala prin OG nr. 16/2012, publicata recent in Monitorul Oficial, aduce cateva reguli noi in ceea ce priveste executarea silita a obligatiilor fiscale. Mai exact, ordonanta reglementeaza o noua situatie in care executarea silita a obligatiilor individualizate intr-un act administrativ fiscal contestat nu poate incepe sau se suspenda. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Depunerea declaratiilor online: Noi reglementari se aplica de vineri

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
29 August 2012 | 14 | 17907 | Timp de citire: 3 min.

O ordonanta publicata marti in Monitorul Oficial, care intra in vigoare peste doua zile, aduce noi reglementari in ceea ce priveste depunerea declaratiilor online. Prevederile se refera la declaratia fiscala unica, dar si la celelalte declaratii depuse online de contribuabili prin intermediul portalului e-guvernare.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noi reguli pentru stabilirea datei limita de depunere online a declaratiilor fiscale

Anca Dumitrescu în Contabil și fiscal
20 August 2012 | 5 | 7074 | Timp de citire: 1 min.

Odata cu noile modificari pe care Finantele vor sa le aduca Codului de Procedura Fiscala, se are in vedere si reglementarea datei depunerii declaratiei fiscale, in situatia in care contribuabilul depune declaratia, insa aceasta nu a fost validata. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reinnoirea semnaturii electronice. Cum inregistrezi la ANAF noul certificat digital calificat

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Iulie 2012 | 14 | 49902 | Timp de citire: 2 min.

Certificatele digitale pentru semnatura electronica sunt valabile un an de zile. Pentru a putea fi utilizate in continuare , ele trebuie reinnoite inainte de trecerea acestei perioade, iar noile certificate digitale trebuie inregistrate la randul lor pe portalul ANAF. Procedura este simpla si nu mai este nevoie sa depuneti un nou formular 150 la organul fiscal. Ce trebuie sa faceti exact? Cititi in articolul nostru de astazi. Citește articolul