avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 542 soluții astăzi
Acasă Subiect: digitalizare ANAF
Subiect: digitalizare ANAF
ACCES PREMIUM

Case de marcat: MF vrea să detecteze anomaliile de la comercianți prin analize de risc automatizate. Datele, comparate cu declarațiile fiscale

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
11 Decembrie 2023 | 0 | 961 | Timp de citire: 2 min.

Zilele trecute, Guvernul a aprobat un memorandum pentru dezvoltarea unui modul de analiză de risc pentru informațiile colectate de Fisc de la casele de marcat și de detectare a anomaliilor. În acest context, Ministerul Finanțelor (MF) spune că autoritățile vor compara datele venite de la aparatele de marcat cu cele din declarațiile fiscale ale contribuabililor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Măsuri oficiale pentru consolidarea infrastructurii IT a Ministerului Finanțelor

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
6 Decembrie 2023 | 0 | 1205 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul a oficializat marți o ordonanță de urgență ce vizează consolidarea capacităților tehnice ale sistemului informatic al Ministerului Finanțelor (MF), un pilon critic în administrarea finanțelor din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Digitalizarea ANAF: Ce etape majore urmează în 2024 și ce contribuabili sunt vizați

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Noiembrie 2023 | 2 | 12320 | Timp de citire: 2 min.

Digitalizarea relației dintre contribuabili și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va continua în 2024 cu trei etape majore, conform legislației în vigoare în momentul de față. Dincolo de extinderea obligativității de a folosi e-Factura, ne mai referim la noul sistem e-Sigiliu și la raportările SAF-T. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Implementarea e-Factura B2B: Cele patru faze prin care trebuie să treacă orice firmă, conform specialiștilor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Noiembrie 2023 | 2 | 24514 | Timp de citire: 4 min.

După ce Guvernul a bătut în cuie calendarul pentru trecerea la folosirea sistemului e-Factura pentru toate tranzacțiile din relația B2B, companiile trebuie să înceapă cât mai repede implementarea internă a facturării electronice. În acest sens, specialiștii spun că sunt patru mari faze ce trebuie bifate în procesul de implementare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Legea privind reforma fiscală, oficializată

UPDATE De-acum există termene concrete în care autoritățile locale trebuie să transmită la ANAF informațiile despre bunurile contribuabililor

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
2 Noiembrie 2023 | 0 | 2266 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile locale sunt obligate să facă un schimb periodic de date, referitor la bunurile deținute de contribuabili, cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Doar că până acum nu existau termene concrete pentru această activitate, chestiunea fiind rezolvată printr-o lege recent oficializată. Totodată, sunt introduse și amenzi pentru autoritățile locale necooperante. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Legea privind reforma fiscală, oficializată

UPDATE e-Sigiliu: În curând apare încă un sistem ce vizează transporturile rutiere de mărfuri. Amendarea o vor risca doar șoferii

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2023 | 1 | 14582 | Timp de citire: 2 min.

Dincolo de sistemul e-Transport, care deja funcționează, autoritățile vor introduce curând și sistemul e-Sigiliu, prin acesta urmărindu-se trasabilitatea transporturilor rutiere de bunuri, potrivit unei legi recent apărute în Monitorul Oficial. Instrumentul va fi folosit pentru a preveni evaziunea fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză e-Factura: Ce avantaje și dezavantaje aduce companiilor trecerea la folosirea generalizată a facturii electronice în relația B2B

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Septembrie 2023 | 2 | 4711 | Timp de citire: 5 min.

1 ianuarie 2024 este următorul termen major din calendarul implementării facturării electronice în România, din moment ce obligația de raportare a facturilor în sistemul e-Factura va fi extinsă pentru toate tranzacțiile din relația B2B. În aceste condiții, am adunat laolaltă principalele avantaje și dezavantaje ale măsurii, așa cum reies ele din declarațiile fiscaliștilor și ale autorităților fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Companiile trebuie să investească în automatizări și în instruirea salariaților

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Septembrie 2023 | 0 | 5693 | Timp de citire: 3 min.

În pregătirea pentru trecerea la facturarea electronică generalizată în relația business to business, ce este programată pentru anul 2024, companiile ar trebui să-și concentreze eforturile în special pe automatizări și pe instruirea salariaților, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Evident, investițiile pentru adaptarea la sistemul e-Factura vor fi direct proporționale cu complexitatea activității companiilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: La ce dificultăți ar trebui să se aștepte contribuabilii în lunile ce vin (și nu numai), în contextul implementării facturării electronice

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2023 | 1 | 9013 | Timp de citire: 3 min.

Trecerea, în relația B2B, la obligația generalizată de facturare electronică, ce este așteptată în 2024, va veni la pachet cu o serie de dificultăți majore pentru afacerile din România, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Însă lucrurile s-ar putea dovedi complicate, în contextul folosirii sistemului e-Factura, atât în relația dintre contribuabili și stat, cât și în relațiile cu clienții sau partenerii de afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Mutarea online a relaționării contribuabililor cu ANAF a adus avantaje, dar și dezavantaje. Ce aspecte necesită îmbunătățiri

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2023 | 0 | 6273 | Timp de citire: 2 min.

După un an și jumătate de la instituirea obligativității de a avea cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), pentru a putea relaționa cu reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), specialiștii au identificat în practică atât avantaje, cât și dezavantaje. Cert este, însă, că sunt necesare, în continuare, îmbunătățiri. Iată ce am aflat de la Alexandru Tabacu, Senior Tax Partner la Voicu & Filipescu Tax Advisers. Citește articolul