Modificările Codului rutier, propuse de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) printr-un proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică, vor face ca expirarea asigurării autovehiculelor să atraga după sine suspendarea înmatriculării acestora. Astfel, în cazul în care vor circula fără o poliță RCA validă, șoferii vor risca amenzi de aproape 3.000 de lei și reținerea talonului și a plăcuțelor de înmatriculare. Pentru a putea sancționa șoferii care circulă fără o asigurare RCA valabilă, polițiștii vor avea acces la bazele de date care conțin informații despre polițele de asigurare. Citește articolul
Polițiștii, fie că sunt de la circulație sau locali, vor putea stabili relocarea unui vehicul staționat regulamentar, dacă în respectiva zonă se desfășoară lucrări ori dacă e nevoie de eliberarea zonei pentru intervenția serviciilor de urgență, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne. În cazul relocării unui vehicul, proprietarul nu va trebui să plătească cheltuielile pentru ridicarea și transportul acestuia. Citește articolul
Asigurătorii ce emit polițe de asigurare de răspundere civilă auto (RCA) vor trebui să facă public modul în care utilizează certificatele privind istoricul daunelor la calcularea primelor de asigurare, iar certificatele emise în alte state ale Uniunii Europene (UE) vor trebui tratate identic celor emise în România, respectiv vor trebui să țină cont, la stabilirea nivelului de bonus-malus, și de certificatele emise în străinătate, nu doar de cele emise aici. Măsurile se regăsesc într-un proiect de lege aflat în dezbatere publică la Ministerul Finanțelor. Citește articolul
Apare o nouă situație în care se va suspenda înmatricularea, respectiv în cazul în care expiră poliția de asigurare de răspundere civilă auto (RCA), și alte două noi situații de radiere din evidență a unui vehicul, din oficiu, de către autoritatea care a efectuat înmatricularea - în situația în care înmatricularea a fost suspendată timp de nouă luni pentru nesolicitarea transcrierii transmiterii dreptului de proprietate și când înmatricularea a fost suspendată timp de trei ani pentru expirarea inspecției tehnice periodice (ITP). Acestea sunt doar două dintre modificările propuse de Ministerul Afacerilor Interne la Codul rutier, printr-un amplu proiect de ordonanță pus recent în dezbatere publică. Citește articolul
Scutirea de la plata rovinietei și a taxei de pod de care beneficiau cei de conduceau un vehicul istoric a fost eliminată în vară, dar nu s-a aplicat imediat, deoarece Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avut nevoie de timp pentru a elimina mașinile istorice înregistrate din sistemul informatic cu ajutorul căruia verifică plata celor două taxe. Astfel, potrivit CNAIR, din 16 octombrie, dată până la care va face toate schimbările necesare, utilizatorii vehiculelor istorice vor trebui să plătească rovinieta și taxa de pod. Citește articolul
O nouă companie va funcționa pe piața asigurărilor din Romania, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a acordat autorizație de funcționare ca societate de asigurări generale, inclusiv pentru polițe de răspundere civilă auto (RCA), firmei Eazy Asigurări. Decizia Autorității a fost publicată astăzi in Monitorul Oficial. Citește articolul
Chiar dacă sunt idei vehiculate de multă vreme în spațiul public, obținerea permisului nu depinde de nivelul studiilor, iar semnarea procesului-verbal primit de la polițist nu înseamnă acceptarea vinovăției și imposibilitatea de a fi contestat de șofer. Acestea sunt doar două dintre miturile ce circulă în spațiul public în legătură cu Codul rutier și pe care le vom demonta în acest material. Citește articolul
De la 1 octombrie, salariul minim crește cu 10%, până la valoarea de 3.300 de lei. Totuși, cu toate că, de principiu, punctul-amendă se calculează în raport cu salariul minim, valoarea acestuia va rămâne plafonată, cel puțin până la sfârșitul anului, la 145 de lei, după cum s-a stabilit în 2022, prin ordonanță. Citește articolul
Atât Codul rutier, cât și Codul penal s-ar putea modifica, după cum apare în două proiecte legislative aflate în dezbatere la Senat, astfel încât șoferii care provoacă accidente mortale atunci când sunt sub influența alcoolului sau a drogurilor să fie sancționați mult mai aspru decât în prezent. Mai exact, în aceste cazuri se propune suspendarea permisului de conducere pe viață și aplicarea de pedepse cu închisoarea de până la 10 ani. Citește articolul
Chiar dacă Euroins se află acum în procedură de faliment, polițele emise anterior declanșării acestei proceduri continuă să fie valabile, iar șoferii le mai pot folosi până cel târziu pe 7 decembrie, deoarece termenul inițial de valabilitate - 8 septembrie - a fost prelungit cu 90 de zile. Asta înseamnă că ele sunt valabile inclusiv la ieșirea din țară. Totuși, dacă întoarcerea se va face după 7 decembrie, e indicată achiziționarea unei alte polițe, care să producă efecte după această dată. Citește articolul