În 2023, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lucrat la dezvoltarea unor noi indicatori de risc fiscal, însă a și testat anumiți indicatori de risc care deja existau, așa cum reiese din raportul său de activitate pe anul trecut. Citește articolul
Direcția Generală de Pașapoarte (DGP) introduce un nou serviciu digital, care va deveni funcțional începând cu data de 19 martie 2024. Cetățenii ale căror documente de călătorie urmează să își piardă valabilitatea vor putea beneficia de un nou serviciu de notificare prin SMS, conceput pentru a le aminti să își reînnoiască pașaportul înainte de expirare. Citește articolul
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (adică, în esență, IMM-urile) pot cere, începând din 25 martie 2024, ajutoare consistente pentru dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate, conform unui anunț recent al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Citește articolul
Autoritățile vor implementa o nouă reorganizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), potrivit unei ordonanțe oficializate luni de Executiv. Printre altele, vom vedea din nou funcții specializate la nivelul Direcției generale antifraudă fiscală (DGAF), iar Direcția generală de administrare a marilor contribuabili (DGAMC) își va pierde din autonomie. Citește articolul
Mai nou, companiile care participă la licitații publice pot obține certificatul de atestare fiscală direct prin platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), potrivit unui comunicat de presă de luni al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR). Asta înseamnă că firmele nu mai trebuie să-l obțină separat din Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și apoi să-l încarce în SEAP. Citește articolul
Cel puțin teoretic, 1 martie 2024 reprezintă o dată importantă în calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la contribuabili, prin sistemul e-Factura, la ANAF. Citește articolul
Un ghid oficial actualizat cu informații și lămuriri referitoare la folosirea sistemului e-Factura a fost publicat miercuri de către Ministerul Finanțelor (MF) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), după ce acesta apăruse inițial în decembrie 2023. Documentul conține, în principal, chestiuni generale despre sistem și instrucțiuni pentru folosirea sa și a aplicației gratuite de generare de facturi în format XML. În paralel, autoritățile au anunțat că în martie 2024 va apărea o aplicație simplificată special pentru firmele mici. Citește articolul
Un proiect anunțat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de câțiva ani începe să se contureze și ar putea să devină realitate în curând. Concret, Ministerul Finanțelor (MF) a demarat recent consultarea pieței pentru achiziția publică a unui chatbot care să răspundă la întrebările contribuabililor. Totodată, achiziția pregătită de MF va include o platformă audio-video pentru comunicarea între contribuabili și ANAF. Citește articolul
Funcția financiară evoluează în mediul de afaceri din prezent și trebuie să devină mai implicată în strategia și analiza datelor, mai conectată cu întreaga organizație și să adopte o strategie de resurse umane care include atât diversitatea competențelor, cât și schimbarea culturală, sunt concluziile celei mai recente ediții a sondajului „EY CFO Imperative: How bold mindsets lead transformation”, lansat pe 1 februarie 2024. Citește articolul
Sistemul e-TVA va deveni operațional în vară, iar acesta va furniza contribuabililor deconturi precompletate de TVA, care însă vor trebui completate cu informații suplimentare în unele cazuri, atrag atenția specialiștii EY România. Mai precis, e-TVA se va baza, în primă fază, doar pe facturile electronice și bonurile fiscale, astfel că precompletarea nu poate acoperi operațiunile în relația B2C, de exemplu. Citește articolul