avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 625 soluții astăzi
Acasă Subiect: casierie
Subiect: casierie
ACCES PREMIUM
Speță din controalele fiscale

Bani lipsă din casierie: ANAF a făcut o impunere suplimentară de 10% pentru că administratorul a scos bani pentru scopuri personale

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
23 Iulie 2024 | 0 | 45045 | Timp de citire: 1 min.

În urma unei inspecții fiscale, personalul de control al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a găsit la o societate bani lipsă din casierie. Sumele respective au fost ridicate de administratorul companiei pentru a le cheltui în scopuri personale, motiv pentru care inspectorii au impus suplimentar un impozit pentru venituri din alte surse. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Numerarul din casierie: Ce plafoane trebuie respectate în 2024, în urma modificărilor recente

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2024 | 0 | 74986 | Timp de citire: 2 min.

Contribuabilii care au obligația de a ține un registru de casă mai pot avea în casierie, la final de zi, cel mult 50.000 lei, astfel că excesul trebuie depus în conturile bancare ale acestora în maximum două zile lucrătoare. În cazul marilor magazine, însă, plafonul este mult mai mare. Măsura a fost introdusă în toamnă, iar în ultimele zile ale anului trecut a fost ajustată pe repede-nainte. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Risc fiscal

Dacă lipsește numerar din casierie la finalul anului financiar, inspectorii ANAF pot face impuneri suplimentare. Speța, întâlnită tot mai des la controale

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Mai 2023 | 1 | 19170 | Timp de citire: 3 min.

Un aspect căruia inspectorii fiscali îi acordă tot mai des atenție este soldul numerarului din casierie la finalul exercițiului financiar, atrag atenția specialiștii. Atunci când se descoperă că lipsește numerar, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) consideră că este vorba fie de dividende date acționarilor, fie de remunerații date administratorilor, astfel că se ajunge la impuneri suplimentare (și poate chiar la amenzi). Chestiunea trebuie avută în vedere mai ales pentru că în această perioadă se pregătesc situațiile financiare pe 2022. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum a fost pusă-n practică plata cu cardul online la furnizorii de utilități și instituțiile publice. Cele mai multe entități respectă noua regulă

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Februarie 2023 | 2 | 3680 | Timp de citire: 2 min.

Din noiembrie 2022, atât furnizorii de utilități, adică de apă și canalizare, de electricitate, de salubritate și altele, cât și instituțiile publice la care se face plata unor taxe, impozite, contribuții sau amenzi trebuie să accepte plata cu cardul și online, nu doar la propriile sedii. După cum reiese din verificările făcute de redacția noastră, cele mai multe dintre entitățile vizate de schimbările recente s-au conformat și oferă acum posibilitatea de a plăti facturile cu cardul și online. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Din această săptămână, furnizorii de utilități și instituțiile publice trebuie să accepte plata cu cardul nu doar la casierie, ci și online

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2022 | 2 | 11445 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care furnizează servicii de utilități, de exemplu, apă-canal, electricitate, salubritate și altele, dar și instituțiile publice la care se face plata unor taxe, impozite, contribuții sau amenzi trebuie să accepte, începând de miercuri, plăți cu cardul făcute atât la sediile acestora, cât și online, prin sisteme electronice de plată la distanță, potrivit unei legi ce se aplică din mai. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce pot face asociațiile de bloc pentru a reduce riscul de îmbolnăvire a locatarilor cu COVID la plata întreținerii

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Aprilie 2020 | 11 | 5484 | Timp de citire: 2 min.

Din 2018, asociațiile de proprietari trebuie să pună la dispoziția locatarilor din blocuri un cont în care aceștia să poată plăti întreținerea, acest lucru fiind foarte util mai ales acum, când, din cauza epidemiei de coronavirus, trebuie redusă, pe cât posibil, interacțiunea directă cu alte persoane. Pe lângă acest mod de plată, locatarii pot plăti și numerar întreținerea, în acest caz fiind recomandat ca asociațiile să adapteze casieriile pentru a evita transmiterea noului coronavirus. Citește articolul