În urma unei inspecții fiscale, personalul de control al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a găsit la o societate bani lipsă din casierie. Sumele respective au fost ridicate de administratorul companiei pentru a le cheltui în scopuri personale, motiv pentru care inspectorii au impus suplimentar un impozit pentru venituri din alte surse. Citește articolul
Contribuabilii care au obligația de a ține un registru de casă mai pot avea în casierie, la final de zi, cel mult 50.000 lei, astfel că excesul trebuie depus în conturile bancare ale acestora în maximum două zile lucrătoare. În cazul marilor magazine, însă, plafonul este mult mai mare. Măsura a fost introdusă în toamnă, iar în ultimele zile ale anului trecut a fost ajustată pe repede-nainte. Citește articolul
Un aspect căruia inspectorii fiscali îi acordă tot mai des atenție este soldul numerarului din casierie la finalul exercițiului financiar, atrag atenția specialiștii. Atunci când se descoperă că lipsește numerar, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) consideră că este vorba fie de dividende date acționarilor, fie de remunerații date administratorilor, astfel că se ajunge la impuneri suplimentare (și poate chiar la amenzi). Chestiunea trebuie avută în vedere mai ales pentru că în această perioadă se pregătesc situațiile financiare pe 2022. Citește articolul
Din noiembrie 2022, atât furnizorii de utilități, adică de apă și canalizare, de electricitate, de salubritate și altele, cât și instituțiile publice la care se face plata unor taxe, impozite, contribuții sau amenzi trebuie să accepte plata cu cardul și online, nu doar la propriile sedii. După cum reiese din verificările făcute de redacția noastră, cele mai multe dintre entitățile vizate de schimbările recente s-au conformat și oferă acum posibilitatea de a plăti facturile cu cardul și online. Citește articolul
Companiile care furnizează servicii de utilități, de exemplu, apă-canal, electricitate, salubritate și altele, dar și instituțiile publice la care se face plata unor taxe, impozite, contribuții sau amenzi trebuie să accepte, începând de miercuri, plăți cu cardul făcute atât la sediile acestora, cât și online, prin sisteme electronice de plată la distanță, potrivit unei legi ce se aplică din mai. Citește articolul
Din 2018, asociațiile de proprietari trebuie să pună la dispoziția locatarilor din blocuri un cont în care aceștia să poată plăti întreținerea, acest lucru fiind foarte util mai ales acum, când, din cauza epidemiei de coronavirus, trebuie redusă, pe cât posibil, interacțiunea directă cu alte persoane. Pe lângă acest mod de plată, locatarii pot plăti și numerar întreținerea, în acest caz fiind recomandat ca asociațiile să adapteze casieriile pentru a evita transmiterea noului coronavirus. Citește articolul