Într-o analiză a noii legi privind prevenirea spălării banilor și a faptelor de terorism, avocații de la NNDKP au făcut o analiză a noutăților aduse de actul normativ în cauză și au concluzionat că „devine tot mai complexă” conformarea cu legislația din domeniu. De exemplu, noile obligații se referă la chestiuni referitoare la raportarea informațiile privind beneficiarii reali ai firmelor la Registrul Comerțului. De asemenea, informațiile respective vor trebui actualizate constant, ori de câte ori apar schimbări. Citește articolul
Prin intermediul portalului de servicii electronic al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), instituţia oferă profesioniştilor posibilitatea înregistrării online a unei entităţi. În cele ce urmează vom explica procedura depunerii din faţa calculatorului a actelor necesare înmatriculării unei persoane fizice autorizate (PFA), cu menţiunea că aceasta este similară şi în cazul întreprinderilor individuale (II), respectiv celor familiale (IF). Citește articolul
Entităţile înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) au posibilitatea de a solicita instituţiei un raport istoric, document ce conţine toate înregistrările efectuate în dreptul respectivei firme. Pentru a obţine aceste detalii, în ordine cronologică şi completate la zi, reprezentanţii companiilor trebuie să achite cel puţin 250 de lei, în condiţiile în care pentru eliberarea în regim de urgenţă a documentului se aplică şi un tarif suplimentar. Citește articolul
Certificatul constatator este acel document care prezintă starea la zi a unei societăţi şi cuprinde informaţiile esenţiale despre activitatea firmei şi persoanele care o conduc. De altfel, certificatul constatator poate fi obţinut direct de la ghişeele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) sau ale oficiilor registrului de pe lângă tribunale, cât şi online, prin intermediul unui serviciu electronic pe care contribuabilii îl pot accesa din 2014. Citește articolul
Salariul minim brut a crescut, de la 1 mai, de la 1.050 de lei la 1.250 de lei, iar acest lucru nu le-a adus angajatorilor doar cheltuieli în plus, ci și o obligație suplimentară. Mai precis, în cazul în care modificarea a fost operată prin încheierea de acte adiționale la contractele de muncă ale angajaților, majorarea salariului minim trebuie să fie transmisă în Registrul de evidență a salariaților (Revisal) până astăzi. În cazul în care nu îndeplinesc această obligație, angajatorii ar putea fi sancționați de inspectorii de muncă cu amenzi de până la 8.000 de lei. Citește articolul
Regimul fiscal aplicabil persoanelor fizice autorizate (PFA) a fost modificat considerabil de la începutul anului, odată cu intrarea în vigoare a noului sistem fiscal. Totuşi, PFA rămâne una dintre formele de organizare cele mai întâlnite din România, în condiţiile în care înfiinţarea acesteia presupune costuri mai reduse, iar procedura înmatriculării nu este una tocmai complicată. În cele ce urmează vă prezentăm paşii ce trebuie urmaţi pentru a înfiinţa o PFA, dar şi taxele pe care trebuie să le achitaţi anul acesta, în conformitate cu prevederile din prezent. Citește articolul
Societatea pe acțiuni (SA) este una dintre cele cinci forme de organizare reglementate de legislaţia românească, fiind totodată şi una dintre cele mai complexe astfel de entităţi. Spre deosebire de altele, capitalul social al unei SA este împărțit în acțiuni, iar obligațiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social. În plus, este necesară și organizarea emisiunii de acțiuni și înregistrarea de stat a acestora. Citește articolul
Societatea cu răspundere limitată - debutant (SRL-D) se adresează, aşa cum îi spune şi numele, antreprenorilor aflaţi la prima afacere, iar înfiinţarea unei astfel de entităţi la Registrul Comerţului este gratuită. În plus, toţi cei care desfăşoară pentru prima dată activitate economică pot primi, din partea statului, credite nerambursabile de până la 10.000 de euro, cu condiţia îndeplinirii anumitor criterii. Citește articolul
Actul constitutiv este unul dintre documentele esenţiale la înfiinţarea unei societăţi cu răspundere limitată (SRL), forma de organizare cea mai întâlnită la noi în ţară. Rolul documentului este cu atât mai important cu cât acesta defineşte relaţiile dintre asociaţi, administratori sau cenzori, angajează răspunderea juridică a acestora faţă de autorităţi şi faţă de terţi şi stabileşte procedurile de urmat în diferite situaţii. În aceste condiţii, vă spunem astăzi ce informaţii trebuie să cuprindă actul constitutiv al unei firme şi vă oferim un model al documentului, atât pentru o SRL cu asociat unic, cât şi pentru una cu mai mulţi asociaţi. Citește articolul
Societatea cu răspundere limitată (SRL) este, fără îndoială, cea mai răspândită formă de organizare întâlnită pe teritoriul României. Înmatricularea unei astfel de entităţi durează, în mod normal, numai câteva zile, însă pentru ca acest lucru să fie posibil este obligatoriu ca dosarul de înregistrare să conţină toate documente prevăzute de legislaţie, iar asociatul sau asociaţii să îndeplinească anumite condiţii. Citește articolul