Unul dintre indicatorii de risc fiscal recent conturați în activitatea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) este evitarea înregistrării în scopuri de TVA la depășirea plafonului de 300.000 lei. În acest context, persoanele juridice și persoanele fizice ar trebui să-și monitorizeze cu mai multă atenție cifra de afaceri. Citește articolul
Contribuabilii care nu-și îndeplinesc obligațiile legale în perioada în care au codul de TVA anulat vor putea fi identificați rapid, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în baza informațiilor adunate prin sistemele e-Factura și e-Case de marcat. Astfel, cei ce nu se conformează vor risca să primească decizii de impunere din oficiu privind TVA-ul datorat. Citește articolul
Legislația nu prevede actualmente dacă persoanele impozabile care au codul de TVA anulat trebuie să emită facturi cu TVA pentru operațiunile taxabile și, automat, dacă trebuie să le transmită în sistemul e-Factura, atrage atenția Camera Consultanților Fiscali (CCF) într-o adresă recentă către Ministerul Finanțelor. Citește articolul
O companie care n-a colectat și plătit statului TVA după ce și-a pierdut codul de taxă a primit o decizie de impunere, după verificarea documentară, în baza căreia a fost obligată să achite sume suplimentare. Speța este prezentată într-un raport recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) referitor la controalele fiscale terminate în august 2023. Citește articolul
Companiile nou-înființate pot cere codul de TVA, dacă e cazul, numai prin formularul prin care solicită înmatricularea la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), conform unor modificări recente. În acest context, din rațiuni de simplificare, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a eliminat joi declarația 098, printr-un ordin publicat în Monitorul Oficial, care era folosită anterior fix în acest scop. Citește articolul
Începând de anul trecut, codul de TVA se acordă automat, fără analiză de risc, aceasta urmând a se face după acordare. Există însă și situații în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) îți poate anula codul de TVA din oficiu, uneori imediat după înregistrarea în scopuri de TVA. Citește articolul
Mai multe modificări importante la regimul TVA trebuie implementate în România până la finalul acestui an, pentru a fi puse în aplicare de la 1 ianuarie 2020. Unele dintre ele fac referire la scutirea de TVA pentru livrările intracomunitare, context în care explicăm azi, cu ajutorul specialiștilor, ce urmează să se schimbe și cum se pot pregăti companiile. Citește articolul
Statele membre ale Uniunii Europene sunt obligate să adopte noi modificări interne la regimul taxei pe valoarea adăugată (TVA), până la sfârșitul acestui an. Astfel, autoritățile de la noi mai au doar puțin peste trei luni pentru a se conforma, dacă nu vor să riște declanșarea unei proceduri de infringement. Citește articolul
Fie că ești antreprenor, contabil sau pur și simplu angajat în cadrul unei societăți, cu siguranță te-ai lovit, de foarte multe ori, de termenul de TVA. Unul dintre cele mai discutate subiecte referitoare la TVA este „Ce implicații există în cazul unei societăți căreia i s-a anulat codul de tva?”. De aceea, noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să te ajutăm cu câteva informații utile. Citește articolul
Obținerea codului de TVA poate fi condiționată de plata unei garanții în bani către Fisc, însă numai dacă administratorul firmei a mai avut această funcție la o companie cu datorii fiscale, conform unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). De asemenea, o astfel de garanție se poate cere unei firme și dacă are legături cu o companie cu datorii fiscale. În orice caz, garanția respectivă trebuie să fie proporțională cu riscul de neconformare fiscală, astfel încât societatea să poată să desfășoare efectiv activitate comercială. Citește articolul