Mai multe modificări sunt propuse, printr-un proiect de ordonanță de urgență aflat în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), la legislația privind activitățile de transport alternativ. Poate cea mai importantă dintre schimbările propuse este eliminarea posibilității de colaborare în baza contractelor de închiriere sau comodat, variante folosite de cei mai mulți dintre cei care fac transport alternativ. Citește articolul
Perioadele de valabilitate a tarifelor de utilizare a drumurilor naționale (rovinieta), precum și excepțiile de la plata acestei taxe au fost modificate la începutul anului și intră în vigoare începând cu data de 11 martie. Conform modificărilor, pentru autoturismele mici si cele cu masa mai mică de 3,5 tone, dispare rovinieta cu valabilitate de șapte zile și cea de 90 de zile și este introdusă rovinieta cu valabilitate de o zi, cea cu valabilitate de 10 zile și cea cu valabilitate de 60 de zile. De la aceeași dată, și ambulanțele private sunt obligate să platească această taxă, scutirea urmând să rămână valabilă numai pentru cele publice. Citește articolul
O nouă propunere legislativă ce se consideră că a trecut tacit de Senat, deoarece nu a fost dezbătută și votată în termenul legal, propune modificarea și completarea Codului rutier și aduce reglementări referitoare la comportamentul polițistului rutier în relația cu participanții la trafic, mărește numărul de ore de pregătire în cadrul școlilor de șoferi și obligă poliția să avertizeze șoferii cu privire la prezența radarelor. Una dintre cele mai radicale modificări propuse este aceea a interzicerii dreptului de a conduce mașini cu mai mult de 100 cai putere (CP) tinerilor de până în 21 de ani și celor care au permis categoria B de mai puțin de un an.
Citește articolulO recentă propunere de modificare legislativă ar putea permite tinerilor să obțină permisul de conducere de categorie B și BE și să poată conduce autoturisme aferente acestor categorii încă de la vârsta de 17 ani, cu un an mai devreme decât prevederile actuale. Totuși, minorii vor trebui să fie însoțiți de un adult care are cel puțin 10 ani de experiență în aceeași categorie de permis. Citește articolul
Atunci când întocmesc un proces-verbal de contravenție pentru depășirea vitezei legale, polițiștii vor trebui să aplice în favoarea șoferului sancționat anumite marje de eroare, indiferent de tipul radarului folosit, potrivit unui proiect de lege ce a primit recent raport favorabil la Senat. Citește articolul
Șoferii cu vârsta de până la 70 de ani își vor reînnoi permisul de conducere mai rar decât în prezent, deoarece, printr-un proiect de lege adoptat azi de senatori, parlamentarii vor să majoreze valabilitatea acestor documente, în cazul categoriilor A și B, de la 10 ani, cât e în prezent, la 15 ani. În schimb, conducătorii auto trecuți de 70 de ani vor trebui să-și reînnoiască permisul de conducere la fiecare cinci ani, iar cei trecuți de 80 de ani, la fiecare doi ani. Citește articolul
Înmulțirea numărului de biciclete și trotinete din trafic a determinat și creșterea de incidente rutiere în care acestea au fost implicate. Deseori, șoferii se văd puși în situația în care, vinovați ori nevinovați, bicicliștii părăsesc locul incidentului, de teama de a nu plăti eventualele pagube produse vehiculelor. Citește articolul
Vechea lege a taximetriei, care datează din anul 2003, ar urma să fie modificată, conform unei propuneri legislative ce se consideră că a trecut tacit de Senat, deoarece n-a fost dezbătută și votată în termenul legal, cu toate că acesta fusese prelungit anterior. Modificările semnificative îi vizează atât pe șoferi și companiile de taximetrie, cât și pe pasageri. Propunerile vizează aspecte precum tarifele, modalitatea de acordare a licențelor, accesul taxiurilor pe benzile speciale pentru transportul în comun și gestionarea serviciilor de către operatori. Citește articolul
Chiar dacă nu există o dată exactă pentru dotarea mașinilor cu anvelope de iarnă, potrivit legislației în vigoare, ele trebuie folosite atunci când se circulă pe drumuri acoperite de gheață, zăpadă sau polei. În cazul în care nu respectă această obligație, șoferii riscă amenzi de câteva mii de lei. Registrul Auto Român (RAR) a subliniat recent că legislația nu a suferit modificări și, cum nu avem o dată exactă pentru montarea pe mașini a anvelopelor de iarnă, nu avem un termen-limită nici pentru demontarea lor. Citește articolul
Șoferii care vor încălca grav regulile circulației rutiere (de pildă, viteză excesivă sau șofatul sub influența alcoolului) și sunt sancționați într-o țară membră a Uniunii Europene (UE) cu suspendarea, restricționarea sau retragerea permisului auto nu vor mai putea conduce în niciuna dintre țările comunitare, potrivit unui proiect de directivă aflat pe masa legislativului european. Acum, de cele mai multe ori, dacă unui șofer îi este suspendat permisul auto într-o țară europeană, sancțiunea se aplică doar în respectiva țară, nu și în alte țări UE. Citește articolul