Contribuabilii care nu-și îndeplinesc obligațiile legale în perioada în care au codul de TVA anulat vor putea fi identificați rapid, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în baza informațiilor adunate prin sistemele e-Factura și e-Case de marcat. Astfel, cei ce nu se conformează vor risca să primească decizii de impunere din oficiu privind TVA-ul datorat. Citește articolul
Pentru a crește gradul de digitalizare a serviciilor consulare, o lege apărută la începutul acestui an permitea, cel puțin teoretic, cetățenilor români să acceseze servicii consulare online, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la consulate sau ambasade. Pentru ca măsura să fie aplicabilă în practică, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a stabilit joi, prin ordin, lista oficială a categoriilor de servicii consulare care se pot solicita, respectiv presta în format electronic. Citește articolul
În era digitală, adaptarea la tehnologie este esențială pentru eficiența și flexibilitatea în mediul de afaceri. Un domeniu care a început să beneficieze de această transformare este și cel al securității și sănătății în muncă (SSM), unde digitalizarea poate simplifica și eficientiza o parte a proceselor, reducând în același timp costurile asociate. Implementarea soluțiilor digitale în acest domeniu devine din ce în ce mai accesibilă, mai ales în lumina reglementărilor legislative care favorizează acest proces. Citește articolul
Autoritățile pun la punct ultimele detalii înainte de operaționalizarea noului sistem e-TVA, cel care va permite precompletarea deconturilor de TVA ale contribuabililor. În acest sens, legislația a fost modificată recent prin OUG pentru ca aparatele de marcat să poată transmite noi informații către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Corecturile la impozitele și taxele declarate de contribuabili după ce primesc notificări de conformare vor fi monitorizate separat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), așa cum reiese dintr-un ordin oficializat luni. Măsura vine în contextul în care autoritățile vor să monitorizeze separat veniturile aduse la bugetul de stat în urma digitalizării. Citește articolul
Până la finalul anului curent, activitatea Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) va fi ajustată, ca parte a unei noi reorganizări a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă ce așteptări ar trebui să aibă contribuabilii în condițiile în care din 2025 DGAF va avea și structuri județene? Despre efectele la controalele antifraudă am discutat cu un avocat partener la Băncilă, Diaconu și Asociații. Citește articolul
1 aprilie 2024 reprezintă o dată importantă în calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili, cel puțin în teorie. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la comercianți și prestatori, prin sistemul e-Case de marcat, la ANAF. Citește articolul
În 2023, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lucrat la dezvoltarea unor noi indicatori de risc fiscal, însă a și testat anumiți indicatori de risc care deja existau, așa cum reiese din raportul său de activitate pe anul trecut. Citește articolul
Direcția Generală de Pașapoarte (DGP) introduce un nou serviciu digital, care va deveni funcțional începând cu data de 19 martie 2024. Cetățenii ale căror documente de călătorie urmează să își piardă valabilitatea vor putea beneficia de un nou serviciu de notificare prin SMS, conceput pentru a le aminti să își reînnoiască pașaportul înainte de expirare. Citește articolul
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (adică, în esență, IMM-urile) pot cere, începând din 25 martie 2024, ajutoare consistente pentru dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate, conform unui anunț recent al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Citește articolul