În urma modificărilor suferite de Ordonanța e-Transport în decembrie 2023 și în aprilie 2024, procedura de folosire a sistemului urmează să fie înlocuită cu totul, potrivit unui proiect de ordin pus recent în dezbatere de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Documentul vine cu mai multe clarificări necesare pentru aplicarea regulilor modificate din cadrul legal primar. Citește articolul
În privința transporturilor de bunuri ce trebuie raportate în e-Transport, cărora li se alocă acel cod UIT, Guvernul a venit cu o excepție privind confiscările. Mai precis, măsura confiscării nu se mai aplică dacă, în lipsa codului UIT, bunurile sunt înregistrate în documente justificative și apoi în contabilitate. Conform specialiștilor, precizarea vine ca urmare a sancționării unor contribuabili care, deși obținuseră codul UIT, acesta nu apărea și în evidențele autorităților. Citește articolul
În cazul transporturilor rutiere internaționale de bunuri (riscante și neriscante), Guvernul a stabilit recent extinderea listei celor obligați să facă raportări în sistemul e-Transport. Citește articolul
Lista transporturilor rutiere exceptate de obligația de a face raportări în sistemul e-Transport a fost extinsă de către Executiv, conform unei ordonanțe recent oficializate. Noile scutiri se aplică pentru anumite colete poștale și pentru anumite produse accizabile. Citește articolul
O ordonanță de urgență cu o serie de modificări fiscale a fost adoptată și oficializată recent de către Executiv, la doar câteva zile de la apariția în dezbatere publică. Aceasta face referire la casele de marcat, sistemul e-Transport, impozitul pe profit, impozitul special pentru case de mare valoare și accizele nearmonizate și deja produce efecte. Citește articolul
Un ghid referitor la obligația de utilizare a sistemului e-Transport a fost publicat recent de Ministerul Finanțelor și de Agenția Națională de Administrare Fiscală. Acesta vizează transporturile rutiere naționale de bunuri riscante și transporturile rutiere internaționale de bunuri. Citește articolul
Lista produselor riscante vizate de e-Transport urmează să fie extinsă, din iulie 2024, cu mai multe bunuri de larg consum, printre care se numără carnea, laptele, ouăle, mierea și tutunul, dar și cu bunuri mai neobișnuite, cum ar fi hainele uzate și zdrențele. Măsura apare într-un proiect de ordin republicat miercuri în dezbatere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
De la finalul anului trecut, autoritățile au stabilit că toate transporturile internaționale trebuie raportate în e-Transport, nu doar cele cu bunuri riscante. Totuși, era neclar dacă vorbim sau nu de absolut toate transporturile, fără să conteze greutatea vehiculelor și greutatea sau valoarea bunurilor. În acest context, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne-au confirmat că sunt vizate numai vehiculele de cel puțin 2,5 tone, dacă sunt încărcate cu bunuri care cântăresc peste 500 kg sau care au o valoare de peste 10.000 lei. Citește articolul
Transporturile rutiere de bunuri vizate de sistemul e-Transport trebuie monitorizate, mai nou, în timp real prin dispozitive GPS. Totuși, transportatorii care nu respectă această obligație vor risca amendarea abia din iulie 2024. Citește articolul
Printre contribuabili circulă o idee eronată conform căreia transportatorii rutieri sunt cei obligați să raporteze în e-Transport. Ba mai mult, există contribuabili care riscă amendarea tocmai pentru că presupun că altcineva, nu ei, trebuie să raporteze transporturile vizate de sistem. Citește articolul