A trecut deja puțin peste o lună de când e în vigoare noua obligație a restaurantelor, fast-food-urilor, berăriilor, ceainăriilor, organizatorilor de evenimente ce servesc mâncare sau unităților de catering să informeze consumatorii cu privire la ce conțin preparatele pe care le servesc. Pentru ca operatorii economici vizați să aplice cât mai corect noile norme, avem acum și un ghid orientativ. Printre altele, ghidul arată, de exemplu, că informațiile detaliate trebuie să se regăsească inclusiv pe panourile unităților de tip „drive-thru” sau cele afișate de fast-food-urile ce servesc mâncare la pachet. Citește articolul
Mâine intră în vigoare o nouă obligație de informare ce vizează unitățile de alimentație publică, indiferent că vorbim de cele ce servesc mâncare fizic sau de cele care onorează (și) comenzi online. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) obligă acești operatori economici să le arate consumatorilor ce intră în preparatul sau produsul servit, adică ingrediente, aditivi, dar și care sunt valorile nutriționale ale produselor/preparatelor. Ca să faciliteze cât de cât aplicarea acestei noi măsuri, ANPC a venit anul trecut și cu explicații și exemple. Totodată, am căutat să vedem care e sancțiunea pe care o pot primi cei care nu vor respecta obligația de informare. Citește articolul
Comercianții cu sedii fizice trebuie să utilizeze un nou tip de plachetă de informare asupra mecanismului de soluționare alternativă a litigiilor, începând din 18 martie, potrivit unui ordin recent publicat al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul
Garda Națională de Mediu (GNM) a anunțat derularea unui control tematic privind conformarea agenților economici la obligația de înscriere în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), al cărei termen-limită este 28 februarie. Nerespectarea termenului de înscriere în platformă se sancționează cu amenzi cuprinse între 20.000 și 40.000 de lei. Citește articolul
Toți cei care pun în vânzare, inclusiv la distanță, produse alimentre ce conțin specii de insecte autorizate a fi introduse pe piață ca alimente noi la nivel european, vor fi obligați de Autoritatea Națională de Protecția Consumatorului (ANPC) să informeze consumatorii și să prezinte produsele într-un stand/secțiune separat/ă. Citește articolul
Încă de la finalul lunii mai a acestui an, comercianții care oferă reduceri au obligația să afișeze, pe lângă prețul redus, și cel mai mic preț practicat pentru respectivul produs în ultimele 30 de zile. Acest lucru este menit să scoată la iveală ofertele înșelătoare, mai ales în contextul actual de Black Friday. Nerespectarea acestei obligații le poate aduce vânzătorilor cele mai mari amenzi care pot fi acordate pe baza cadrului legislativ aplicabil în materia prețurilor produselor. Citește articolul
Din ordonanța privind comercializarea produselor și serviciilor de piață ar urma să dispară numeroase formalități impuse acum antreprenorilor și al căror efect este anticoncurențial și contrar intereseor consumatorilor, conform unei recente propuneri legislative. Concret, vorbim de cerințe precum absolvirea unui curs pentru a desfășura activități de comerț, de interdicția vânzărilor în pierdere, de birocrația impusă la vânzările de soldare sau de lichidare, cele cu preț redus și altele asemenea. Citește articolul
Comercianții, inclusiv cei din mediul online, n-au fost ocoliți de noutăți legislative de când a apărut vara și până acum. Vorbim de noi obligații informative, de un cazier comercial ce va putea fi folosit și pentru o sancționare mai dură de către autoritatea de protecția consumatorului și nu numai. Citește articolul
De joi, mai multe categorii de comercianți și intermediari au obligația de a afișa nu doar în magazinele fizice, ci și pe site-urile aferente business-ului o nouă plachetă informativă pentru consumatori. Iată cum arată acesta și unde trebuie amplasată pe site, precum și ce amendă riscă cei care nu se conformează noii obligații: Citește articolul
Guvernul a decis revenirea la plafonul stabilit inițial de la care apare obligația de a accepta plăți cu cardul - 10.000 de euro - pentru a combate evaziunea fiscală în rândul comercianților și prestatorilor de servicii, dar și pentru a facilita plata posesorilor de carduri, tot mai folosite în contextul actual. Citește articolul