Apariția soluțiilor de inteligență artificială (IA) este privită, cel puțin în domeniul fiscal, cu entuziasm și prudență deopotrivă, ca orice noutate. Entuziaștii văd mai multe beneficii versus riscuri ori neajunsuri, în timp ce prudenții văd mai degrabă invers, mai ales în contextul așteptării aprobării reglementărilor detaliate privind funcționarea și adopția soluțiilor IA. Este cert, însă, că, în momentul luării deciziei pentru aplicarea unei soluții IA în zona fiscală, este obligatorie conexiunea strategiei fiscale cu strategia de business a companiei sau a grupului. Citește articolul
Indiferent de instrumentele de forță de muncă, oamenii sunt cei care, în cele din urmă, au viziunea, construiesc și experimentează schimbările profunde din status quo-ul muncii. Șansele de creștere durabilă a afacerilor depind de gradul în care organizațiile păstrează o mentalitate centrată pe oameni în timp ce integrează noile tehnologii. Capacitatea inteligenței artificiale generative (GenAI) de a converti datele introduse de utilizatori în produse valoroase -- coduri personalizate, analize de date, rapoarte -- reprezintă o realizare importantă. Citește articolul
Potrivit studiului Deloitte Global Human Capital Trends 2024, creșterea nivelului de stres la locul de muncă este principală preocupare pentru peste jumătate dintre angajați la nivel mondial, urmată de avansul tehnologic și de impactul schimbărilor digitale asupra locurilor de muncă. Conceptul de sustenabilitate umană, care vizează crearea unui mediu de lucru durabil din punct de vedere al capitalului uman, este introdus, arătând că doar 46% dintre respondenți iau măsuri concrete în acest sens. Studiul subliniază importanța adaptării organizațiilor la noile tehnologii și la nevoile angajaților, evidențiind diferențele de percepție între lideri și angajați. Integrarea imaginativă a tehnologiei și a oamenilor este crucială pentru succesul organizațiilor, iar evoluția resurselor umane către o abordare interdepartamentală este considerată esențială în contextul actual al pieței muncii. Citește articolul
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (adică, în esență, IMM-urile) pot cere, începând din 25 martie 2024, ajutoare consistente pentru dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate, conform unui anunț recent al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Citește articolul
Pentru a-ți asigura confidențialitatea și securitatea, este esențial să respecți câteva reguli de bună practică atunci când interacționezi cu chatbot-urile AI: evită să împărtășești detalii financiare, informații personale și gânduri intime, informații confidențiale de la locul de muncă, parole, detalii rezidențiale sau alte date personale. Vei vedea care este motivul acestor recomandări în cele ce urmează. Citește articolul
Miercuri, Parlamentul European a adoptat primul set de reglementări referitoare la Inteligența Artificială (AI - Artificial Intelligence). Măsura, denumita ”Artificial Inteligence Act” urmărește atât definirea cât mai exactă a noțiunii de AI, cât și stabilirea riscurilor potențiale asociate acesteia și a măsurilor de siguranță aferente acestora. Citește articolul
În aprilie 2021, Comisia Europeană a prezentat un proiect ambițios de regulament privind inteligența artificială (IA), care urmărește să stabilească norme clare pentru utilizarea IA în Uniunea Europeană și care urmează să fie implementat și aplicat în toate statele membre ale UE. Acest proiect de regulament face parte din strategia digitală a UE, componentă esențială a eforturilor de susținere a tranziției verzi și de a atinge neutralitatea climatică până în 2050. Citește articolul
Dacă angajații utilizează platforme precum ChatGPT, unul dintre riscurile ce trebuie prezentate în instruirile periodice privind prelucrarea datelor personale trebuie să fie axat și pe aceste utilizări. Altfel spus, angajații trebuie să înțeleagă că, deși nu pare similar cu a distribui pe WhatsApp un document cu datele personale ale unui client, a încărca datele sale în discuțiile cu ChatGPT, oricât de profesionale ar fi ele și oricât de nobil scopul, ele nu ar trebui să ajungă nici acolo. Pentru a asigura conformitatea cu GDPR, angajații ar trebui să anonimizeze datele și să utilizeze exemple generice sau date fictive atunci când folosesc platforme de inteligență artificială (A.I.). Citește articolul
Un proiect anunțat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) de câțiva ani începe să se contureze și ar putea să devină realitate în curând. Concret, Ministerul Finanțelor (MF) a demarat recent consultarea pieței pentru achiziția publică a unui chatbot care să răspundă la întrebările contribuabililor. Totodată, achiziția pregătită de MF va include o platformă audio-video pentru comunicarea între contribuabili și ANAF. Citește articolul
Inteligența artificială (IA) poate fi folosită cu succes, inclusiv în domeniul fiscal-contabil, pentru a gestiona mai bine și mai rapid sarcinile repetitive și cronofage cu care se pot confrunta profesioniștii. De exemplu, IA poate fi folosită pentru obligații declarative, documentarea litigiilor, identificarea riscurilor și nu numai. Citește articolul