avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 640 soluții astăzi
Acasă Subiect: transport marfa
Subiect: transport marfa
ACCES PREMIUM

Transporturi transfrontaliere UE: Noi reguli la completarea și păstrarea foilor de înregistrare de către conducători

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 August 2020 | 0 | 1129 | Timp de citire: 3 min.

Unul dintre regulamentele europene ce privesc transporturile rutiere recent oficializate la nivelul Uniunii Europene prevede și aspecte ce țin de înregistrările pe care conducătorii auto trebuie să le facă în drumurile parcurse dintr-un stat al Uniunii în altul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, unii transportatori rutieri n-au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 1481 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Scutirea de TVA în tranzacțiile intracomunitare - documente necesare în funcție de afilierea partenerilor

Deloitte România în Taxe și impozite
17 August 2020 | 0 | 2361 | Timp de citire: 4 min.

Întrucât dovada transportului între state membre este una dintre condițiile substanțiale pentru acordarea scutirii de TVA, Uniunea Europeană (UE) a stabilit un set de documente specifice care pot constitui dovada transportului intracomunitar. Documentația necesară diferă, însă, dacă părțile implicate în tranzacții (vânzătorul, transportatorul, cumpărătorul) sunt afiliate sau nu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF fluidizează traficul de mărfuri prin birourile vamale, în beneficiul companiilor

George Hari Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 August 2020 | 0 | 1807 | Timp de citire: 1 min.

Conducerea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a adoptat unele măsuri pentru fluidizarea traficului de mărfuri prin birourile vamale, care vor fl implementate în teritoriu de luna aceasta, se anunță într-un comunicat de presă de vineri. Printre altele, va crește numărul operatorilor economici care utilizează procedura simplificată de declarare a mărfurilor prin înscrierea în evidenţele declarantului și va fi uniformizată activitatea de control desfăşurată de structurile vamale de la nivel central regional şi local. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, licența comunitară va fi necesară pentru mai multe activități de transport de marfă

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2 | 13733 | Timp de citire: 2 min.

Companiile de transport rutier de marfă sunt obligate să dețină o licență comunitară pentru activitatea de transport intra-UE. La acest moment, sunt obligați să dețină o astfel de licență doar cei ce fac transport cu mașini mai mari de 3,5 tone. Un Regulament al Uniunii Europene (Reg. nr. 1055/2020), însă, va schimba acest lucru, din 2022, obligând firmele să dețină licență comunitară dacă vor dori să efectueze transporturi cu mașini de peste 2,5 t (scăzând, astfel, limita maximă). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ordonanța militară nr. 4

Transportatorii internaționali de mărfuri vor trebui să respecte noi reguli privind carantina

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
30 Martie 2020 | 0 | 3421 | Timp de citire: 2 min.

Începând de mâine, în contextul extinderii epidemiei cu noul coronavirus, cei ce fac transport de marfă vor trebui, la intrarea în țară, să opteze pentru autoizolare sau pentru intrarea în carantină, timp de cel mult 14 zile, potrivit celei mai recente ordonanțe militare emise de când se aplică starea de urgență, respectiv cea cu numărul patru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Transportatorii de marfă vor fi controlați mai des în trafic. De-acum, drumurile noi și cele reabilitate vor avea parcări speciale pentru asta

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 0 | 1793 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea desfășura mai multe controale în trafic la transportatorii de marfă, Guvernul a oficializat măsuri pentru ca spațiile de parcare adiacente drumurilor naționale și autostrăzilor să poată fi folosite și pentru controlul greutății vehiculelor rutiere. Acest lucru este relevant pentru transportatorii de marfă ce folosesc mașini mari, care ar putea depăși limitele de greutate permise, măsurile vizând atât drumurile existente, cât și cele care se vor construi pe viitor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din 2020, românii ar putea cumpăra combustibili și alimente mai ieftine

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Iunie 2019 | 1 | 3449 | Timp de citire: 2 min.

Prețul benzinei și motorinei s-ar putea reduce de anul viitor, odată cu reducerea valorii accizei pentru combustibili, măsură propusă într-un proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea senatorilor. Această măsură ar putea aduce ieftinirea benzinei și motorinei vândute la pompe, dar și a altor produse și servicii ale căror prețuri conțin cheltuieli de transport. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Nivelul accizei pentru motorina utilizată în transportul de bunuri și persoane se reduce

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
4 Aprilie 2018 | 0 | 2490 | Timp de citire: 1 min.

Conform unui act normativ recent al Guvernului, valoarea accizei pentru motorina utilizată de către transportatorii de bunuri și persoane se reduce. Condițiile, procedura și termenele de restituire a diferenței de acciză se vor stabili ulterior prin hotărâre a Guvernului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Rovinietă 2018: Transportatorii de mărfuri vor plăti taxe de drum mai mari

Simona Voiculescu în Ghid auto
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2018 | 0 | 6416 | Timp de citire: 2 min.

În curând, tarifele de rovinietă datorate de unii transporatori de marfă aproape că se vor dubla, după cum reiese dintr-un proiect de act normativ pus recent în dezbatere. Creșterea acestora este o obligație pentru statul român, care riscă altfel sancțiuni din partea organismelor europene, din moment ce și-a asumat acum ceva timp să implementeze un tarif de 12 euro/zi pentru transportul de marfă. Citește articolul