Operatorii economici care introduc pe piață produse ambalate în ambalaje SGR și care nu-și ating obiectivele anuale de returnare a ambalajelor prin acest sistem (sistemul garanție returnare -- SGR) vor datora la stat o contribuție anuală către Fondul pentru mediu. Prima astfel de contribuție va ajunge să fie declarată și plătită, prin intermediul administratorului SGR, până la finele lunii ianuarie 2025. Complementar noii contribuții vine, desigur, și o nouă obligație de raportare, care va funcționa trimestrial. Citește articolul
Pentru ca sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile să se poată aplica din noiembrie, așa cum este stabilit, autoritățile pun la punct, în această perioadă, o serie de detalii. Astfel, printr-un ordin apărut luni, Ministerul Mediului a stabilit simbolul care indică apartenența unui produs la SGR și care va apărea pe ambalajul sau eticheta acestuia. Citește articolul
Lucrările necesare pentru amplasarea echipamentelor automate de preluare a sticlelor și dozelor în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) pot fi făcute fără a avea nevoie de o autorizație de construire, reiese dintr-o lege apărută miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Chiar dacă mai avem peste un an de așteptat până la implementarea sistemului de garanție returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile, anul viitor vor trebui făcute înregistrările în SGR de către toți comercianții și producători care pun pe piață ambalaje SGR. Demersurile se vor face electronic, conform unei proceduri pe care administratorul SGR o va publica cel târziu până în februarie anul viitor, Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților ar trebui să funcționeze de la 1 octombrie pentru că așa scrie în lege. În realitate, termenul este extrem de nerealist în raport cu pașii concret făcuți de autorități și legiuitor până acum, de când a fost el asumat. Un element central al SGR este chiar desemnarea unui administrator al sistemului, însă numirea acestuia a fost oficializată abia în ultimele zile ale lui august. Estimarea unui reprezentant al administratorului SGR cu privire la operaționalizarea îndatoririlor care-i revin este de 18 luni. Citește articolul
Anul 2021 a venit cu multe ordonanțe în materia obligațiilor de mediu. În topul reglementărilor regăsim Ordonanța antiplastic, cea care a transpus în legislația noastră o directivă ce prevede interzicerea introducerii și punerii pe piață a unor produse din plastic, precum și măsuri de reducere a consumului altor categorii de produse similare. Tot anul acesta, Guvernul a venit și cu regulile pentru sistemul de garanție pentru ambalaje, prin care consumatorii vor plăti o garanție de 50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată. Avem, totodată, reguli noi în materia deșeurilor. Citește articolul
Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul
Regimul legal al activității comercianților a suferit unele schimbări relevante în anul ce stă să se încheie. Printre altele, au apărut schimbări ce țin de serviciile de plată, secretele comerciale, drepturile consumatorilor sau folosirea automatelor de produse și servicii. Citește articolul
Legislația de mediu s-a îmbogățit recent printr-o serie de prevederi noi, aduse de o ordonanță de urgență care a apărut deja în Monitorul Oficial și a intrat astfel în vigoare. Noile obligații stipulate pentru firme sunt în legătură cu ambalajele folosite și deșeurile de ambalaje rezultate în urma activității lor. Citește articolul
Începând de duminică, firmele trebuie să încaseze, pentru ambalajele reutilizabile, o garanție în bani, conform legislației în vigoare. Acest lucru se face în relația cu clienții persoane fizice, dar și, uneori, în relația cu alte companii. Citește articolul