Numărul proceselor dintre consumatori și bănci este la cel mai scăzut nivel din 2015, respectiv din anul înființării Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit unui comunicat de miercuri al acestuia. Totodată, în ultimii doi ani, durata medie de soluționare a unei înțelegeri amiabile între consumatori și bănci a fost de aproximativ 30 de zile în cadrul CSALB. În plus, potrivit centrului, situațiile în care se șterg sume mari din datoria consumatorilor sunt tot mai dese. De pildă, după cum anunța CSALB în primăvară, peste 445.000 de lei au fost șterși din soldul creditului unui consumator de către o bancă, care a acceptat soluția propusă de centru în cadrul unei proceduri de conciliere. Citește articolul
O nouă propunere de modificare a legislației din domeniul traficului și consumului de droguri apare într-un proiect de lege pus recent în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Printre modificările propuse de MAI se numără majorarea limitelor pedepsei cu închisoarea aplicate în cazul îndemnului la consumul ilicit de droguri de risc ori de mare risc și introducerea obligației de confiscare a vehiculelor în cazul traficului de droguri, mecanism juridic menit să contribuie la reducerea mobilității traficanților. Citește articolul
Mai multe acte normative din domeniul combaterii traficului și consumului ilicit de droguri ori alte substanţe susceptibile de a avea efecte psihoactive vor fi modificate, după cum apare într-un proiect de lege aflat în dezbatere la Senat. Printre altele, procesul de evaluare a unui consumator de droguri se va desfășura mai rapid, astfel încât să se vadă efectele substanțelor consumate asupra sa, și vor apărea mai multe circumstanțe agravante în legătură cu operațiunile cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive. Citește articolul
În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul
Pentru că anul acesta s-au înregistrat mai multe cazuri în care turiștii au plătit avans sau chiar au achitat integral o vacanță către cazări inexistente în practică, Asociația InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor recomandă ca la plecarea în vacanță să verificăm, prin intermediul unei aplicații gratuite, lista unităților de cazare, agențiilor de turism și unităților de alimentație publică autorizate din România. Citește articolul
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va putea, în curând, să încheie procese-verbale de constatare a contravențiilor și în format electronic, nu doar în format fizic, ca acum, potrivit unei legi recent oficializate. Amenzi electronice se vor putea da și în cazul încălcării legislației privind serviciile poştale, a audiovizualului sau a celei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii. Citește articolul
Din 9 iulie 2023, în cazul în care constată, în cel mult 30 de zile de la livrarea unui produs, că acesta nu e bun, consumatorul poate beneficia direct de înlocuirea produsului, potrivit unei legi publicate joi în Monitorul Oficial. În prezent, consumatorii pot alege între repararea sau înlocuirea produsului. Citește articolul
Consumatorii ce încep să aibă probleme cu băncile la care au contractat diverse împrumuturi și care vor să acționeze, astfel încât să nu ajungă într-o situație financiară dificilă, pot contacta, mai nou, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) printr-o adresă de e-mail dedicată. Citește articolul
Pentru că pe piață au început să apară tot mai des dezvoltatori imobiliari persoane fizice, parlamentarii modifică legislația în așa fel încât și aceștia să poată să acorde credite, conform unei legi oficializate marți. Este vorba de mecanismul ce permite achitarea locuințelor în rate direct la dezvoltatorii imobiliari. Totodată, dezvoltatorii imobiliari vor fi supravegheați mai îndeaproape de Protecția Consumatorilor. Citește articolul
Comercianții activi în Uniunea Europeană vor trebui să desemneze intern o persoană responsabilă cu produsele vândute online și offline, conform unui regulament european care a apărut azi în Jurnalul Oficial al UE și care se va aplica direct în toate statele membre, de la finele lui 2024. Responsabilul va avea, în esență, rolul să se asigure că produsele comercializate către consumatori sunt însoțite de informațiile necesare. Citește articolul