Brandingul a devenit o știință a comunicării în poziționarea pe piață, o armă redutabilă în clădirea și protejarea reputației afacerii pe temen lung și o tendință ascendentă în diferențierea pe o piață acut concurențială, prin aspirația la cel mai înalt statut al performanței de brand, fie el produs, serviciu sau business corporativ, respectiv obținerea statutului de Superbrand.
Asociem aceste incontestabile realizări nivelului extrem de înalt atins de științele comunicării în România. Unul din factorii esențiali în perfomanța comunicării este transferul necesar de know-how dinspre piețele foarte dezvoltate, pe care agenția noastră l-a înțeles de timpuriu, căutând asocieri remarcabile cu grupuri globale de comunicare, pentru a adopta practici și tendințe la nivel mondial. Cu 15 ani în urmă am intrat în rețeaua globală a Grupului Hill+Knowlton Strategies, dezvoltând, în timp, alte parteneriate reputabile cu grupuri internaționale precum FTI, Kreab sau CECGR, pe proiecte de public affairs, sau cu alte consultante de marcă, specializate în proiecte EU precum GOPA, B&S sau PGI, atât în România, cât și în Republica Moldova. Colaborările internaționale frecvente reprezintă o strategie de agenție care continuă să dea roade și să aducă rezultate impecabile clineților din România și din alte piețe în care comunicăm local, după reguli globale.
Dincolo de strategia de piață a fiecărei agenții în raport cu internaționalizarea, sau nu, a activității, există o altă fațetă extrem de importantă pentru evoluția comunicării: asocierea în organizații locale de profil și mai mult decât atât, afilierea la organizații globale, această decizie reprezentând un pas uriaș în impunerea competenței specialiștilor din România, ca voce puternică pe arena internațională, scopul final fiind asistarea clienților din România după aceleași înalte standarde de servicii practicate oriunde în lumea largă.
Acum 25 de ani s-a constituit în România Asociația Română de Relații Publice (ARRP), condusă în prezent de un președinte, un bord și un juriu de onoare, reunind specialiști și agenții de profil deopotrivă, toți animați de aceeași generoasă dorință de a profesionaliza la maxim perfomanța industriei comunicării în piața locală. De curând ARRP a fost admisă ca membru cu drepturi depline în ICCO, cea mai reprezentativă asociație globală a agențiilor de PR din lume, președintele român al ARRP devenind și membru în bordul ICCO.
BDR a avut o contribuție importantă la această înaltă realizare pentru industria comunicării din România, inițiind și susținând acțiunea de afiliere, în timp ce ARRP, prin conducerea competentă descrisă mai sus a arătat o extraordinară deschidere către internaționalizare, având viziunea beneficiilor pe termen lung pentru România și pentru mediul local de afaceri.
Încurajăm toți oamenii de PR și comunicare strategică, indiferent de mediul în care activează să se apropie de ARRP și de acest unic demers internațional, contribuind direct la consolidarea mediului local de afaceri, și devenind în același timp o voce credibilă pentru imaginea Românie în lume.
Încurajăm companiile să continue demersul comunicării strategice pentru consolidarea reputației în afaceri.
Ghidul de comunicare pentru afaceri este o rubrică săptămânală, oferită de BDR Associates, în care veți învăța cum să comunicați la timp, strategic și creativ ca să preveniți crizele de imagine, care pot avea repercusiuni grave asupra business-ului, prin alterarea celui mai valoros bun al unei companii: reputația în afaceri.