ACCES PREMIUM
De ce premium?
Ce poate însemna monitorizarea unei mărci privind protecția business-ului?
Contextul pandemic a reprezentat pentru foarte multe business-uri transferarea acestora din mediul offline în mediul online. Prin urmare, numărul depunerilor de mărci a crescut considerabil deoarece managerii au conștientizat importanța protejării acestora datorită expunerii. Totuși, recomandarea specialiștilor de proprietate intelectuală este să se folosească un serviciu de monitorizare a mărcii.
Articolul continuă mai jos
Fiecare companie își dorește să fie unică pe piață, să aducă un beneficiu consumatorului pe care doar el îl poate oferi, și astfel să fie recunoscut cu ușurință. Iar pentru a putea beneficia de aceste beneficii, este necesar să apelăm la ajutorul specialiștilor din domeniu care se pot ocupa de monitorizarea mărcii. Există, totuși, o problema care trebuie luată în calcul.
Unicitatea unei mărci nu mai este garantată de către OSIM și orice persoană/entitate poate înregistra absolut orice marcă își dorește. Aceasta poate fi asemănătoare cu cea pe care o companie o deține, sabotând astfel imaginea construită în timp.
Ce presupune monitorizarea unei mărci?
Monitorizarea de marcă presupune o serie de cereri de înregistrare,
cereri precum: cele formulate de o anumită companie, cererile de înregistrare de marcă care în alcătuirea lor conțin un cuvânt sau o serie de cuvinte, sau chiar o anumită imagine. În situația în care specialistul în drepturi de proprietate intelectuală identifică o altă cerere de înregistrare care conține elemente similare cu una din mărcile pentru care se efectuează monitorizarea, se va înainta o opoziție blocând astfel înregistrarea respectivei mărci până la soluționarea problemei.
Principalele avantaje
Prin intermediul acestui serviciu
sunteți în permanență informați în legătură cu alte cereri de înregistrare ale mărcii similare cu cele ale dumneavoastră. Un alt punct de vedere sub care poate fi privit acest serviciu este cel al
evitării unei probleme de natură penală. În cazul în care marca este utilizată neînregistrată, există posibilitatea de a răspunde penal dacă marca folosită seamănă cu o alta înregistrată. Pe termen lung, decizia de a opta pentru un serviciu de monitorizare a mărcii poate avea implicații de ordin financiar, salvând bugete mari ale companiei.
Managing Partnerul de la Cosmovici Intellectual Property, Paul Cosmovici, recomandă: “În ziua de astăzi nu poți lăsa fără supraveghere o marcă înregistrată. Costurile sunt minore, iar rezultatele obținute prin algoritmi specializați ne permit să oprim foarte rapid, cu costuri mici, noile cereri de marcă similare cu mărcile clienților noștri.”
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)