Obligația ca instituțiile și autoritățile publice să raporteze către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) salariile bugetarilor a fost stabilită prin Legea salarizării bugetare și prin Ordinul Ministerului Muncii nr. 2.169/2018.
Ordinul prevede că la Fisc trebuie să ajungă valorile veniturilor celor care exercită o funcție în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu, a unui act administrativ de numire ori a unui alt fel de act emis în condițiile legii.
De asemenea, în ordin se precizează că veniturile salariale ce trebuie raportate sunt cele din luna anterioară transmiterii, adică cele din septembrie. Raportarea către Fisc se face electronic, prin intermediul formularului L153, care apare, inclusiv cu indicații de completare, atât pe site-ul ANAF, cât și pe cel al Ministerului Muncii.
Pentru transmiterea electronică a formularului L153 este nevoie de o semnătură electronică. În cazul în care, în mod excepțional, formularul L153 nu se poate transmite online, acesta se poate “depune la sediul organului fiscal teritorial, atât pe suport hârtie, semnat de reprezentantul legal al instituției/ autorității publice, cât și pe suport compact-disc (CD) sau memorie de tip USB”.
Notă: Este important de știut că veniturile bugetarilor trebuie raportate anual de instituțiile și autoritățile publice chiar dacă deja se fac raportări în Revisal pentru contractele individuale de muncă.
Comentarii articol (0)