avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1032 soluții astăzi
Acasă Subiect: acte fiscale comunicate electronic
Subiect: acte fiscale comunicate electronic
ACCES PREMIUM

Schimbarea regulilor la comunicarea actelor fiscale prin SPV poate aduce probleme firmelor, atenționează specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Septembrie 2022 | 1 | 3251 | Timp de citire: 2 min.

Mai nou, actele administrativ-fiscale electronice se consideră a fi comunicate direct la data punerii lor la dispoziție în Spațiul Privat Virtual (SPV). Practic, s-a eliminat termenul anterior de comunicare de 15 zile. Din cauza problemelor tehnice pe care le are uneori SPV, specialiștii atrag atenția că schimbarea ar putea veni cu litigii între firme și Fisc legate de data efectivă a comunicării actelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Regulile comunicării online pentru actele fiscale se modifică oficial. Popririle trimise prin SPV nu vor mai putea fi anulate

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Septembrie 2022 | 0 | 4549 | Timp de citire: 3 min.

Regulile pentru cum se face comunicarea online a actelor administrativ-fiscale electronice urmează să fie modificate printr-o ordonanță nouă aplicabilă din 3 septembrie 2022. În mare, autoritățile stabilesc că actele fiscale emise electronic se consideră comunicate după ce sunt puse la dispoziție prin Spațiul Privat Virtual (SPV) și este eliminată cerința de până acum de a obține acordul contribuabilului pentru a-i fi comunicate, prin SPV, acte fiscale emise electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE În curând, Fiscul va putea trimite acte firmelor pe cale electronică, chiar dacă acestea n-au cerut așa ceva

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2019 | 0 | 2251 | Timp de citire: 2 min.

Înregistrarea din oficiu în sistemul electronic a contribuabililor pentru comunicarea actelor administrative emise de organul fiscal central este cuprinsă într-o lege publicată joi în Monitorul Oficial. Practic, contribuabilii vor fi anunțați despre înregistrarea în sistem și, dacă nu vor finaliza procedura, actele fiscale ce trebuiau comunicate prin sistemul electronic vor fi comunicate doar din publicitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Adeverinta de venit poate fi obtinuta online. Cum trebuie sa procedezi?

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
19 Iunie 2015 | 21 | 235987 | Timp de citire: 6 min.

Adeverinta de venit, care atesta veniturile realizate de o persoana intr-un an fiscal, este unul dintre cele mai solicitate acte la ghiseele Fiscului, fiind necesar in mai multe situatii, cel mai adesea pentru obtinerea unui credit. De aproape o luna de zile, documentul poate fi obtinut si online, prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV), serviciul electronic oferit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noi documente pot fi comunicate prin "Spatiul privat virtual"

Elena Voinea în Taxe și impozite
25 Mai 2015 | 5 | 13542 | Timp de citire: 2 min.

ANAF extinde serviciul "Spatiul privat virtual", astfel incat noi documente pot fi comunicate contribuabililor, se mentioneaza intr-un act normativ care se aplica de vineri. La randul lor, si contribuabilii pot transmite Fiscului noi acte prin serviciul online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE ANAF a extins lista documentelor fiscale ce pot fi comunicate contribuabililor prin "Spatiul privat virtual"

Elena Voinea în Taxe și impozite
23 Februarie 2015 | 0 | 2990 | Timp de citire: 2 min.

Noi documente fiscale pot fi comunicate contribuabililor de catre ANAF prin "Spatiul privat virtual", dupa ce lista acestora a fost extinsa printr-un act normativ care a intrat in vigoare vineri. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectiva

Documentele fiscale pot fi comunicate prin "Spatiul privat virtual". Cum accesati serviciul ANAF?

Elena Voinea în Taxe și impozite
2 Ianuarie 2015 | 2 | 6665 | Timp de citire: 7 min.

Comunicarea on-line a documentelor fiscale este posibila din septembrie 2014 prin "Spatiul privat virtual". Acest serviciu le permite contribuabililor sa trimita si sa primeasca on-line de la ANAF diferite documente fiscale si, in plus, acestia pot verifica situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori. Din 15 decembrie 2014, serviciul este disponibil pentru contribuabilii persoane fizice din toata tara. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Peste 2000 de contribuabili au solicitat Fiscului inregistrarea in "Spatiul privat virtual"

Elena Voinea în Taxe și impozite
16 Septembrie 2014 | 6 | 6862 | Timp de citire: 7 min.

Un numar de 2390 de contribuabili s-au inregistrat de ieri de la ora 16:00 si pana azi la ora 11:00 pe site-ul ANAF, pentru a putea accesa noul serviciu on-line "Spatiul privat virtual", prin care acestia au acces la propria situatie fiscala, se arata intr-un comunicat al Ministerului Finantelor, remis marti redactiei. Prin intermediul serviciului persoanele fizice pot solicita Fiscului si informatii privind situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori. De asemenea, intr-o prima etapa, facilitatea va fi disponibila pana la sfarsitul anului 2014 numai pentru contribuabilii cu domiciliul fiscal in Bucuresti si Ilfov. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Spatiul privat virtual: Ce pasi trebuie sa urmati pentru accesarea noului serviciu al ANAF?

Elena Voinea în Taxe și impozite
16 Septembrie 2014 | 7 | 66097 | Timp de citire: 7 min.

Comunicarea on-line a documentelor fiscale este posibila din aceasta saptamana, prin "Spatiul privat virtual", un nou serviciu al ANAF, lansat ieri pe pagina sa de internet. Aflati din materialul urmator ce etape trebuie sa parcurgeti pentru a va autentifica si a accesa noua facilitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Documentele fiscale pot fi comunicate printr-un serviciu on-line al ANAF. Noile reguli au intrat in vigoare

Elena Voinea în Taxe și impozite
3 Septembrie 2014 | 8 | 14521 | Timp de citire: 8 min.

Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu ANAF printr-un serviciu on-line, prin care vor putea trimite si primi de la ANAF mai multe documente, se mentioneaza intr-un act normativ care a intrat ieri in vigoare. Conform noilor dispozitii, aceasta facilitate va fi disponibila pana la sfarsitul anului 2014 numai pentru contribuabilii cu domiciliul fiscal in Bucuresti si Ilfov. De asemenea, prin respectivul serviciu, persoanele fizice vor putea solicita Fiscului informatii privind situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori. Citește articolul