Conform unei instrucțiuni semnate de către Ilan Laufer, ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat, toți antreprenorii care au semnat deja acordurile de finanțare trebuie să contacteze, în perioada următoare Agențiile pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului de care aparțin pentru a semna actele adiționale.
Aceste demersuri sunt necesare pentru toate cele trei mecanisme de rambursare, respectiv mecanismul cererii de rambursare cu credit punte, mecanismul cererii de rambursare fără credit și mecanismul cererii de plată, pentru a putea demara implementarea planurilor de afaceri, selectarea furnizorilor și efectuarea plăților către aceștia.
Implementarea planurilor de afaceri nu a putut fi demarată până în prezent, cu toate că mii de acorduri de finanțare au fost semnate, ca urmare a unei clauze suspensive inclusă în contracte, ce a amânat finanțarea până în momentul în care banii urmau a fi disponibili în buget.
După cum am amintit în cadrul unui articol precedent, nu toate acordurile de finanțare au fost semnate până în prezent. Astfel, având în vedere numărul foarte mare al proiectelor depuse și al numărului insuficient de personal existent pentru evaluarea și contractarea acestora, teremenul limită pentru semnarea acordurilor de finanțare a fost prelungit în două rânduri, de la 29 septembrie la 15 octombrie și ulterior până la jumătatea lunii noiembrie.
De asemenea, ca urmare a faptului că multe planuri de afaceri dintre cele selectate inițial pentru finanțare au fost respinse pentru diverse greșeli de întocmire, Ilan Laufer a amintit faptul că un număr suplimentar de aproximativ 2.000 de antreprenori vor fi contactați pentru a beneficia de finanțare nerambursabilă.
Reamintim, în acest context, principalele etape pe care beneficiarii acestor finanțări trebuie să le parcurgă în perioada următoare:
- procedura de selecție a furnizorilor;
- contractarea creditului bancar de tip punte;
- efectuarea plăților către furnizorii de bunuri și servicii;
- predarea bunurilor achiziționate, în cazul în care nu sunt în stocul furnizorilor;
- selecția personalului necesar;
- depunerea cererii de decontare a cheltuielilor eligibile efectuate;
- încasarea efectivă a ajutorului financiar nerambusabil.