Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriMarian Dumitrache este consultant fonduri europene, trainer pentru cursurile de Expert accesare fonduri europene și manager proiect. Marian oferă suport cursanților pentru propriile proiecte sau pentru demararea unei activități de consultanță și cursuri practice și aplicații pentru întocmirea bugetelor și prognozelor economice.
Un vechi proverb românesc spune că un necaz nu vine niciodată singur, iar acest lucru se aplică, din păcate, și în cazul celor care accesează fonduri nerambusarsabile. Deși mulți dintre noi considerăm că falimentul în afaceri reprezintă cel mai grav lucru care se poate întâmpla, antreprenorii care accesează fonduri europene au un motiv de îngrijorare suplimentar: în cazul unui faliment, urmează returnarea banilor către finanțator. Citește articolul
Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Serviciile de contabilitate și activitățile IT sunt două dintre cele mai externalizate servicii din cadrul societăților mici și mijlocii din România, antreprenorii urmărind nu doar o reducere a costurilor operaționale, ci și o eficientizare mai mare a activităților desfășurate. Numărul redus de personal, gradul mare de specializare solicitat, dar și desele schimbări legislative sunt principalele motive pentru care societățile aleg externalizarea unor servicii interne. Citește articolul
Lansarea oricărei afaceri, indiferent că este finanțată din fondurile proprii ale antreprenorului sau prin intermediul diverselor programe de finanțare nerambursabilă, face necesară stabilirea formei de organizare a activității. Cele mai des utilizate forme juridice de către antreprenori sunt societatea cu răspundere limitată (SRL) și persoana fizică autorizată (PFA), iar fiecare are atât avantaje, cât și dezavantaje. Citește articolul
Buna funcționare a unei afaceri depinde de valoarea capitalului investit în procurarea acelor bunuri și echipamente necesare lansării activității, însă este condiționată în egală măsură de susținerea cheltuielilor operaționale pe care societatea le va genera pe parcursul funcționării sale. Acoperirea cheltuielilor cu salariile, chiriile sau serviciile prestate de terți sunt importante mai ales în perioada în care afacerea, fiind debutantă, nu generează suficiente încasări. Citește articolul
Demararea unei noi afaceri presupune o planificare a costurilor implicate și a profitabilității activității economice ce va fi desfășurată. În timp ce mulți antreprenori au tendința de a se concentra exclusiv pe analiza veniturilor viitoare ale societății, analiza și planificarea costurilor sunt neglijate, deși influențează semnificativ profitabilitatea afacerii. Citește articolul
Antreprenorii din București vor avea în curând posibilitatea de a accesa fonduri nerambursabile pentru lansarea unor afaceri noi, accesând programul anunțat de Primăria Municipiului București (PMB), respectiv Bucharest Start-up City. Ajutorul financiar maxim ce poate fi primit de o afacere este de până la 50.000 de euro, iar antreprenorii trebuie să contribuie cu cel puțin 10% din valoarea proiectului. Citește articolul
Pentru a accesa fonduri nerambursabile în 2019, persoanele fizice autorizate (PFA) trebuie să parcurgă o serie de etape înainte de depunerea efectivă a cererii de finanțare. Începând de la înregistrarea afacerii la Oficiul Registrului Comerțului (ORC) și până la transmiterea proiectului pentru evaluare, antreprenorii vor pregăti planul de afaceri, vor solicita servicii financiare externe și vor justifica sumele solicitate. Citește articolul
În acest an, firmele cu istoric și firmele debutante vor putea să lanseze noi afaceri și să își dezvolte activitățile curente cu ajutorul fondurilor nerambursabile europene și naționale. Astfel, de la producție și activități de servicii și ajungând la meșteșuguri și activități IT, antreprenorii pot obține ajutoare nerambursabile importante în perioada următoare. Iată o listă de patru idei de afaceri pentru care se vor acorda bani nerambursabili în 2019. Citește articolul
Cu toate că finanțările nerambursabile acordate pe durata unui an sunt diferite în funcție de categoriile de beneficiari eligibili sau tipul investițiilor urmărite de aceștia, procesul de pregătire a documentației necesare urmează aceiași pași. De la alegerea firmei de consultanță și redactarea planului de afaceri, în articolul de astăzi sunt sintetizate principalele sfaturi de care un antreprenor trebuie să țină cont atunci când se pregătește de accesarea unui program de finanțare. Citește articolul