Necesitatea unui Chief Restructuring Officer (CRO) este generată de o serie de provocări care depășesc capacitățile echipei manageriale. În contextul economic actual, proiectele de turnaround implementate corect, de specialiști cu experiență, sunt esențiale pentru salvarea business-urilor și a locurilor de muncă. Pentru asta e nevoie însă de o "mână de fier", un om sau o companie care să se ocupe strict de îndeplinirea obiectivelor din proiect. Citește articolul
În curând, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) vor putea să se înscrie pentru a accesa trei tipuri de granturi oferite de stat, pentru derularea afacerilor, în contextul crizei financiare provocate de epidemia de coronavirus. Conform legislației, înscrierile se vor face online și firmele vor folosi o platformă pentru care vor avea nevoie de semnătură electronică.
Citește articolulFirmele sunt întotdeauna în căutarea unor soluții prin care să poată sa-și optimizeze rezultatele. Dar, de multe ori, se iau niște decizii în pripă, fără o analiză prealabilă și apoi se constată căci rezultatele se lasă așteptate. Unul dintre motivele pentru care întâlnim aceste situații îl reprezintă lipsa unui proces de monitorizare și analiză a performanțelor firmei și luarea deciziilor in baza acestor analize. Cum pot firmele să controleze performanțele și să identifice cele mai bune idei de optimizare? Un instrument din Managementul Financiar foarte valoros îl reprezintă analiza performanței firmei, deoarece “Ceea ce nu măsori, nu poți îmbunătăți”. De aceea, în acest articol vă propun cinci tipuri de analiză prin care fiecare firmă poate sa-și analizeze performanța și apoi să identifice cele mai bune soluții de optimizare. Citește articolul
Instrumentele financiare sunt practic „marfa” ce poate fi cumpărată sau vândută pe bursele de valori. Sunt activele care se tranzacționează. Prin active financiare înțelegem bani cash, drepturi de proprietate asupra unei entități economice, drepturi contractuale de a plăti sau primi diverse instrumente financiare sau bani. Citește articolul
Există în cadrul relațiilor de muncă aspecte care, deși sunt importante, sunt tratate cu superficialitate. Importanța lor este dată, în primul rând, de sintagma „principiul consensualității și al bunei-credințe”. În al doilea rând, există și sancțiuni pentru nerespectarea dispozițiilor legale în domeniul relațiilor de muncă, în general, dar și în cazul ofertelor de muncă, în special. Citește articolul
Identificarea problemei pe care o are potențialul client este punctul esențial în orice strategie de business. Un business care nu rezolvă o problemă (nu acoperă o nevoie) reală are puține șanse de reușită. Citește articolul
Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Serviciile de contabilitate și activitățile IT sunt două dintre cele mai externalizate servicii din cadrul societăților mici și mijlocii din România, antreprenorii urmărind nu doar o reducere a costurilor operaționale, ci și o eficientizare mai mare a activităților desfășurate. Numărul redus de personal, gradul mare de specializare solicitat, dar și desele schimbări legislative sunt principalele motive pentru care societățile aleg externalizarea unor servicii interne. Citește articolul
Oamenii spun „concurs” multor activități. Un concurs e atunci când dai un examen să ocupi o funcție undeva, când alergi un maraton ori trimiți un SMS la un număr scurt, sperând să câștigi o mașină foarte scumpă. Citește articolul
Lansarea oricărei afaceri, indiferent că este finanțată din fondurile proprii ale antreprenorului sau prin intermediul diverselor programe de finanțare nerambursabilă, face necesară stabilirea formei de organizare a activității. Cele mai des utilizate forme juridice de către antreprenori sunt societatea cu răspundere limitată (SRL) și persoana fizică autorizată (PFA), iar fiecare are atât avantaje, cât și dezavantaje. Citește articolul