Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 536 soluții astăzi

Specialiștii de la Deloitte România, Reff & Asociații, Radu Opriș, Biriș Goran și R&R Partners vin la Conferința avocatnet.ro să clarifice probleme des întâlnite în cadrul departamentelor de HR & salarizare ale oricărei companii. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: platforma online
Subiect: platforma online
ACCES PREMIUM

Comerț online: Firmele ar trebui să înceapă deja pregătirea pentru aplicarea DAC7, spun specialiștii

Noua directivă europeană DAC7, care vizează platformele de comerț electronic, respectiv comercianții care vând prin intermediul acestora, aduce noi obligații de raportare către Fisc pentru firmele care fac comerț online. Astfel, deși termenul până la care directiva DAC7 trebuie aplicată de toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) este 1 ianuarie 2023 și aceasta trebuie întâi transpusă în legislația internă, ar fi bine ca firmele vizate să se pregătească încă de pe acum, pentru că demersurile de implementare nu sunt simple, avertizează specialiștii de la Deloitte Romania într-un material de opinie remis astăzi redacției noastre. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reglementarea vânzărilor prin marketplace-uri se extinde treptat. Ce s-a stabilit recent pentru comercianți și ce măsuri noi urmează

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
19 Aprilie 2021 | 0 | 880

Apar noi reguli de care comercianții care-și vând produsele sau prestează servicii prin intermediul marketplace-urilor, adică al piețelor online, platformelor sau portalurilor digitale, trebuie să țină cont. Aceste reguli sunt cuprinse în anumite acte normative deja în vigoare sau care urmează să se aplice în viitorul apropiat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Directiva DAC7

Comercianții care nu furnizează informații despre ei vor fi excluși din marketplace-uri sau li se vor reține banii din vânzări

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Aprilie 2021 | 0 | 1600

Veniturile comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor vor trebui raportate anual la Fisc de cei care gestionează acele platforme digitale, prevede recent oficializata Directivă DAC7. În acest proces, marketplace-urile vor trebui să colecteze anumite informații despre comercianții activi, iar cei necooperanți vor risca fie să piardă accesul la platforme, fie să li se rețină banii din vânzările făcute prin platforme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE DAC7, în vigoare: Veniturile obținute de comercianți prin marketplace-uri vor fi raportate Fiscului. România trebuie să aplice măsura

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Aprilie 2021 | 0 | 2371

Directiva DAC7, care prevede că veniturile comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor vor trebui raportate anual la Fisc (de firmele care gestionează acele platforme digitale), a fost oficializată recent și a intrat în vigoare miercuri, astfel că, de-acum, statele membre UE trebuie să înceapă transpunerea sa în legislația internă. Măsura vine după ce precedenta directivă în domeniul coperării între statele UE, DAC6 (raportarea aranjamentelor fiscale transfrontaliere), abia a început să producă efecte la noi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Îți vinzi produsele printr-un marketplace? Ce trebuie să știi despre noile reguli ce privesc comerțul online

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Aprilie 2021 | 0 | 799

Pentru a asigura aplicarea adecvată în România a unui regulament european valabil de anul trecut, Guvernul a venit vineri cu OUG 23/2021. Prin acest act normativ s-a stabilit, în esență, ce autoritate de la noi se ocupă de supravegherea activității platformelor digitale (așa-zisele marketplace-uri prin care comercianții își pot vinde produsele) și de aplicarea amenzilor și măsurilor corective. Deși vizați sunt operatorii de asemenea marketplace-uri, noile prevederi au fost gândite în avantajul comercianților care se folosesc de serviciile lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Dacă-și vor promova netransparent propriile produse, marketplace-urile vor putea fi sancționate drastic în curând

Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță aplicabilă din 12 aprilie 2021, o amendă de până la 1% din cifra de afaceri ce poate fi aplicată companiilor care au marketplace-uri, dacă acestea abuzează de poziția lor pentru a se autopromova (într-un mod netransparent) în detrimentul comercianților utilizatori ai platformelor respective. Măsura vine în contextul în care, din 2020, există reguli speciale care se aplică relațiilor dintre marketplace-uri și comercianții care își promovează produsele pe asemenea platforme (este vorba de un regulament european). În condițiile în care aceste platforme dețin o poziție privilegiată în ceea ce privește comerțul electronic, noile reguli urmăresc apărarea comercianților de posibilele comportamente abuzive ale platformelor online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Marketplace: Comercianții care au probleme cu platformele de comerț online pot sesiza Consiliul Concurenței, începând din 12 aprilie

Încă de anul trecut, în țara noastră se aplică, în mod direct, un regulament european referitor la relația dintre comercianți și platformele de comerț online (așa-zisele marketplace-uri). În acest sens, Guvernul a oficializat azi o ordonanță prin care desemneză Consiliul Concurenței (CC) să se ocupe de investigarea problemelor dintre cele două părți și aplicarea amenzilor de până la 1% din cifra de afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noi raportări pregătite pentru firme: Intermedierile online de vânzări de bunuri și prestări de servicii vor trebui raportate pe viitor

Comisia Europeană (CE) se pregătește să adopte o directivă care vizează reguli noi de raportare fiscală pentru platformele digitale, cu scopul de a monitoriza operațiunile din sfera economiei digitale, în special pe cele care implică intermedierea între furnizori persoane fizice sau juridice și clienți.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cinci avantaje pe care le vor avea, începând din iulie, comercianții în relația cu platformele de comerț online

Din iulie, cei care își vând produsele sau serviciile pe platforme online cum sunt eMAG și Okazii vor beneficia de anumite avantaje, în special din perspectiva transparenței condițiilor pe care administratorii platformelor le impun. Modificările acestea sunt aduse de un regulament al Uniunii Europene, care se va aplica direct în țara noastră, din 12 iulie 2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din iulie, apar reguli noi în relațiile dintre comercianți și platformele de comerț online

Platformele online care permit intermedierea între vânzători de bunuri și servicii și cumpărători (de exemplu, eMAG și Okazii) vor fi supuse, din iulie, unor noi reguli când vine vorba de relațiile lor cu acei comercianți ce le folosesc serviciile (aspect cunoscut și ca „P2B - platform to business”). În esență, noile reguli, stabilite printr-un regulament european ce se va aplica din iulie, vizează crearea unui cadru de transparență, echitate și integrarea posibilității pentru comercianți de a avea acces la măsuri reparatorii eficace, în relațiile cu platformele pe ale căror domenii își vând produsele sau serviciile. Citește articolul