Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriCodul muncii permite utilizarea semnăturii electronice avansate sau calificate pentru documentele din relațiile de muncă, cu condiția ca ambele părți să utilizeze același tip de semnătură pe tot parcursul relației contractuale. Dacă se optează pentru semnătura electronică, angajatorii sunt obligați să țină dosarele de personal în format electronic, respectând prevederile legale privind arhivarea documentelor electronice. Citește articolul
Practica Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) de a folosi rata dobânzii de referință a Băncii Naționale a României (BNR) ca nivel de preț de piață la dobânzile împrumuturilor intragrup este eronată și ar trebui schimbată, atenționează Camera Consultanților Fiscali (CCF) într-o adresă recentă către autorități. Citește articolul
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Angajatorii care nu au utilizat Revisal până la 31 martie trebuie să se înregistreze direct în Reges-Online, posibilitatea de a mai folosi Revisal până în septembrie rămânând doar a celor care îl utilizează deja. Citește articolul
De concediu paternal plătit de zece zile pot beneficia toți bărbații încadrați în muncă, părinți de nou-născuți, în termen de maximum opt săptămâni de la nașterea copilului, în baza unei cereri. Neacordarea de către angajator a concediului paternal atrage cu sine sancțiuni contravenționale, acesta fiind obligat să aprobe cererea solicitantului și să-i asigure respectarea drepturilor legale. Citește articolul
În contextul modificărilor legislative din ultimii ani și al implementării practice a reglementărilor privind detașarea și delegarea personalului, companiile continuă să se confrunte cu provocări semnificative în aplicarea corectă a regimului fiscal și legal al diurnelor și indemnizațiilor specifice. Cu implicații directe asupra costurilor salariale și a conformității fiscale, înțelegerea și implementarea corectă a acestor prevederi rămâne esențială pentru orice companie care are angajați în deplasare, fie la nivel național, fie internațional. Citește articolul
Una dintre noile tendințe de pe piața muncii este asigurarea unui buget individual pe care angajatul îl poate folosi pentru a alege ce beneficii salariale își dorește, spun specialiștii. Însă această practică este utilă numai dacă angajatul poate vedea niște simulări legate de venitul net pe care-l va primi, care e influențat de taxele salariale și plafoanele legale aferente beneficiilor disponibile. Citește articolul
Procedura de acordare sau revocare a dreptului de a depune declarații fiscale online, în numele contribuabilului, va fi simplificată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui proiect de ordin pus recent în dezbatere. Pe scurt, vorbim de modificări ce implică formularele 150 și 151. Citește articolul
Printr-un proiect de lege ce a primit marți aprobarea deputaților, care au dat votul decisiv din Parlament, regulile sancționării impactului poluării asupra mediului ori asupra vieții se modifică, astfel încât și modificarea calității aerului să fie luată în calcul la aplicarea pedepselor. Apoi, operatorii depozitelor de deșeuri vor fi obligați să măsoare permanent poluanții din aer, datele colectate fiind puse în timp real la dispoziția publicului și a agenţiei judeţene pentru protecţia mediului, după cum stabilește un alt proiect legislativ ce a trecut de Senat și e în așteptarea votului decisiv al deputaților. Citește articolul
Începând de luna asta, salariații și angajatorii din România pot accesa Reges-Online. Printr-un comunicat publicat astăzi, Inspecția Muncii le reamintește angajatorilor de necesitatea de înrolare în noul sistem, precum și de faptul că actualul registru încă mai poate fi folosit, până la expirarea perioadei de tranziție. Angajatorii sunt obligați să facă tranziția către Reges-Online până pe 30 septembrie, însă procedura de acces încă este așteptată în dezbatere. Citește articolul