Declarația anuală privind beneficiarii reali ai companiilor este în continuare o obligație legală, doar că aceasta vizează numai firmele care au în acționariat entități stabilite în țări cu risc de spălare a banilor. În condițiile în care societățile aprobă în această perioadă situațiile financiare pe anul 2024, declarația anuală de beneficiar real se depune, unde este cazul, în 15 zile de la aprobarea bilanțurilor. Citește articolul
În 2025 intrăm într-o nouă fază a implementării raportării privind durabilitatea, care a fost introdusă inițial în 2024 doar pentru entitățile de interes public. Din acest an, raportarea se extinde la firmele mari și medii, termenul-limită fiind în 2026, atrag atenția specialiștii. Raportarea privind durabilitatea este, mai precis, „succesoarea” declarației nefinanciare cu care erau obișnuite firmele mai mari. Citește articolul
Firmele care au optat în 2024 pentru distribuirea de dividende interimare trebuie să facă o regularizare, în 2025, după aprobarea situațiilor financiare anuale. În acest context, pot fi necesare și ajustări la impozitul aferent dividendelor - fie efectuarea unei plăți suplimentare, fie solicitarea unei restituiri parțiale. Citește articolul
ONG-urile trebuie să depună, împreună cu situațiile financiare anuale, și o declarație cu situația de trezorerie. În acest sens, Ministerul Finanțelor (MF) a oficializat recent un ordin cu formatul pe care ONG-urile îl folosesc anul acesta pentru situația pe 2024. Totodată, actul normativ include și câteva modificări la reglementările contabile în privința impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA). Citește articolul
Recent, Ministerul Finanțelor (MF) a publicat Ordinul 107/2025, cel care conține principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). În acest context, iată ce trebuie să știe companiile despre subiect. Citește articolul
Pentru dividendele distribuite din rezultatele reportate nu e nevoie de regularizare, pentru că acestea sunt definitive, atrag atenția specialiștii. Astfel, regularizarea e necesară numai pentru dividendele interimare, care sunt distribuite din profitul obținut în cursul anului. Citește articolul
ONG-urile trebuie să întocmească și să depună situațiile financiare pentru anul 2024 până pe 30 aprilie 2025, iar firmele - până pe 2 iunie 2025, potrivit unui ordin oficializat recent de Ministerul Finanțelor (MF). Totodată, ministerul a anunțat unele schimbări față de precedentele bilanțuri depuse de contribuabili, iar Fiscul a pus la dispoziție formularele electronice. Citește articolul
Una dintre noutățile din regulile situațiilor financiare anuale (cele pentru 2024) este prezentarea distinctă a cifrei de afaceri nete realizate din operațiuni desfășurate pe teritoriul național. Însă specialiștii atrag atenția că prezentarea acestei informații ar putea da bătăi de cap contribuabililor. Citește articolul
Firmele care au distribuit dividende interimare în cursul anului 2024 trebuie să facă, la început de 2025, o regularizare, potrivit legislației specifice. Impozitul pe dividende a crescut recent de la 8% la 10%, însă noua cotă nu se aplică dividendelor interimare distribuite în 2024. Citește articolul
Impozitul pe dividende s-a majorat la 10% începând cu cele distribuite după 1 ianuarie 2025. Automat, asta înseamnă că dividendele distribuite în 2024, în baza situațiilor financiare interimare, rămân la impozitul de 8%, inclusiv dacă plata lor efectivă se face în 2025. Citește articolul