Pentru dividendele distribuite din rezultatele reportate nu e nevoie de regularizare, pentru că acestea sunt definitive, atrag atenția specialiștii. Astfel, regularizarea e necesară numai pentru dividendele interimare, care sunt distribuite din profitul obținut în cursul anului. Citește articolul
ONG-urile trebuie să întocmească și să depună situațiile financiare pentru anul 2024 până pe 30 aprilie 2025, iar firmele - până pe 2 iunie 2025, potrivit unui ordin oficializat recent de Ministerul Finanțelor (MF). Totodată, ministerul a anunțat unele schimbări față de precedentele bilanțuri depuse de contribuabili, iar Fiscul a pus la dispoziție formularele electronice. Citește articolul
Una dintre noutățile din regulile situațiilor financiare anuale (cele pentru 2024) este prezentarea distinctă a cifrei de afaceri nete realizate din operațiuni desfășurate pe teritoriul național. Însă specialiștii atrag atenția că prezentarea acestei informații ar putea da bătăi de cap contribuabililor. Citește articolul
Firmele care au distribuit dividende interimare în cursul anului 2024 trebuie să facă, la început de 2025, o regularizare, potrivit legislației specifice. Impozitul pe dividende a crescut recent de la 8% la 10%, însă noua cotă nu se aplică dividendelor interimare distribuite în 2024. Citește articolul
Anul 2024 a venit atât cu modificări importante la unele raportări fiscale și contabile, cât și cu apariția unor noi raportări pentru persoanele juridice și persoanele fizice. Iată, în continuare, principalele noutăți de reținut. Citește articolul
Impozitul pe dividende s-a majorat la 10% începând cu cele distribuite după 1 ianuarie 2025. Automat, asta înseamnă că dividendele distribuite în 2024, în baza situațiilor financiare interimare, rămân la impozitul de 8%, inclusiv dacă plata lor efectivă se face în 2025. Citește articolul
Majoritatea noutăților din 2024 din reglementările contabile au o legătură directă cu situațiile financiare anuale pe care trebuie să le depună la autorități companiile și ONG-urile. Totuși, există și alte aspecte de amintit - cum ar fi introducerea unor raportări noi care însoțesc situațiile financiare anuale. Iată ce este de reținut. Citește articolul
Departamentele financiare au o activitate tot mai complexă pe fondul creșterii cerințelor de raportare din ultimul an, atât locale, cât internaționale, precum și al digitalizării Fiscului, iar neconformarea poate atrage, pe lângă amenzi semnificative, consecințe directe pentru companii. Prin urmare, este importantă o planificare riguroasă a încheierii anului financiar încă de acum, chiar dacă mai sunt câteva luni până la termenele de depunere din 2025. Citește articolul
Comisia Europeană (CE) a stabilit recent formatul necesar pentru îndeplinirea obligației multinaționalelor de a publica un raport privind impozitul pe profit plătit în fiecare stat membru al UE. Deoarece obligația se aplică în România începând cu 2023, iar formatul publicat de CE se aplică abia începând cu 2025, Ministerul Finanțelor (MF) a venit cu recomandări pentru companii. Citește articolul
Situațiile financiare și raportările contabile trebuie să conțină și semnătura reprezentantului legal al companiei, este indicat expres în urma unor modificări recente la Legea contabilității. Citește articolul