Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriEste de așteptat ca sustenabilitatea să ducă la o schimbare importantă a rolului de director financiar („Chief Financial Officer” - CFO), care probabil va presupune gestionarea mai multor date nonfinanciare decât a celor financiare în următorii ani, în contextul în care directiva UE privind raportarea de către companii a informațiilor legate de sustenabilitate („Corporate Sustainability Reporting Directive” - CSRD) impune noi cerințe pentru care directorii financiari sunt, în general, numiți responsabili, conform studiului Deloitte „Re/Insurance CSRD benchmark”, realizat în rândul asigurătorilor activi pe segmentele viață, asigurări generale și a celor compoziți care fac obiectul CSRD. Citește articolul
Jumătate dintre femeile care lucrează se confruntă cu un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an, iar o pondere similară (49%, în creștere față de 2023) declară că angajatorii nu le susțin în eforturile de a-și echilibra raportul dintre responsabilitățile profesionale și angajamentele din viața personală, conform studiului Deloitte Women @ Work 2024, realizat la nivel global. În schimb, raportul evidențiază scăderea proporției femeilor care susțin că sunt epuizate la un sfert, de la peste o treime în 2023 și de la aproape jumătate în 2022. Citește articolul
Angajații și angajatorii din domeniul IT se confruntă, de la finalul anului 2023, cu o serie de modificări cu un impact semnificativ în domeniul salarizării. Printre măsurile care au vizat această industrie, aplicabile încă din luna noiembrie 2023, se numără: limitarea scutirii de la plata impozitului pe venit la salariile de până la 10.000 de lei, permisiunea acordată angajaților de a opta pentru exceptarea de la plata pilonului II de pensii, tot în limita a 10.000 de lei, rezultând astfel o reducere a contribuției la pensie (CAS) cu 4,75 puncte procentuale, limitarea aplicării facilităților fiscale până la finalul anului 2028, precum și aplicarea scutirii la un singur angajator, respectiv la locul de muncă unde salariatul a declarat funcția de bază. Citește articolul
Prevenirea fraudei în mediul corporativ nu este neapărat o chestiune de politici și proceduri, ci ține de crearea unei culturi a integrității și vigilenței în rândul angajaților. Conform unui sondaj realizat de Asociația Examinatorilor de Fraudă Certificați (ACFE), 42% din cazurile dovedite de fraudă au fost descoperite cu ajutorul sistemelor interne de raportare din cadrul organizațiilor, ceea ce evidențiază rolul-cheie pe care îl au angajații în detectarea fraudelor, precum și importanța oferirii unei pregătiri adecvate a acestora prin intermediul programelor de formare și awareness. Citește articolul
Potrivit studiului Deloitte Global Human Capital Trends 2024, creșterea nivelului de stres la locul de muncă este principală preocupare pentru peste jumătate dintre angajați la nivel mondial, urmată de avansul tehnologic și de impactul schimbărilor digitale asupra locurilor de muncă. Conceptul de sustenabilitate umană, care vizează crearea unui mediu de lucru durabil din punct de vedere al capitalului uman, este introdus, arătând că doar 46% dintre respondenți iau măsuri concrete în acest sens. Studiul subliniază importanța adaptării organizațiilor la noile tehnologii și la nevoile angajaților, evidențiind diferențele de percepție între lideri și angajați. Integrarea imaginativă a tehnologiei și a oamenilor este crucială pentru succesul organizațiilor, iar evoluția resurselor umane către o abordare interdepartamentală este considerată esențială în contextul actual al pieței muncii. Citește articolul
Impozitarea cu 70% a veniturilor a căror sursă nu a fost identificată urmează să se aplice deciziilor de impunere emise începând cu 1 iulie 2024, în cadrul procedurilor de verificare a situațiilor fiscale personale. Însă cuantumul cotei de impozitare, precum și aplicarea în timp a prevederilor legate de cota majorată de impozitare ridică numeroase semne de întrebare și probleme de constituționalitate. Citește articolul
Finalul anului 2023 a adus o serie de modificări fiscale nefavorabile pentru angajații și angajatorii din toate domeniile economice. După schimbările care au vizat restrângerea facilităților acordate salariaților din IT, construcții, agricultură și industria alimentară, ce au intrat în vigoare la 1 noiembrie 2023, au urmat, la scurt timp, alte modificări, prin intermediul OUG 115/2023, cu impact tot asupra salariaților, dar și a departamentelor de resurse umane. Printre acestea din urmă se numără modificarea tratamentului fiscal preferențial pentru tichetele de masă și pentru voucherele de vacanță. Așadar, începând cu anul 2024, aceste bilete de valoare sunt incluse și în baza de calcul a contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS). Citește articolul
Prevederile reglementării care introduce impozitarea cu 70% asupra veniturilor nedeclarate (Legea 296/2023), obținute de persoanele fizice din surse neidentificate, lasă loc unei serii de interpretări, dintre care o importanță deosebită o are determinarea semnificației sintagmei „venituri a căror sursă nu a fost identificată”. Deși această sintagmă era utilizată și în reglementarea anterioară, în cadrul textului articolului 117 din Codul Fiscal, majorarea la 70% a impozitului pentru veniturile din surse neidentificate creează o miză suplimentară, atât pentru contribuabili, cât și pentru autoritățile fiscale, de a determina categoria exactă a veniturilor vizate de cota majorată. Citește articolul
În procedura de verificare a situației fiscale personale, etapa în care autoritatea fiscală stabilește veniturile impozabile ale contribuabilului supus controlului este extrem de importantă. Din acest considerent, considerăm util ca metodele indirecte utilizate în acest scop să fie explicate, astfel încât persoanele vizate de aceste verificări să se poată pregăti temeinic, cu documente justificative. Citește articolul
Controalele derulate de autoritățile fiscale la persoane fizice au luat amploare în ultimii cinci ani, pe fondul diversificării surselor de venit ale acestora și al constatării unor situații în care veniturile astfel obținute au fost incomplet declarate. Citește articolul